Publicitatea la junk-food va fi interzisa intre orele 6 si 19
Data publicarii: 16-03-2008 | MediaOrganizatiile de consumatori din intreaga lume au lansat duminica, 16 martie, codul care interzice promovarea preparatelor junk food in randul copiilor. Codul se doreste a fi o strategie impotriva obezitatii si a bolilor aparute in urma unor diete necontrolate.
Statisticile arata ca, la nivel mondial, peste 177 de milioane de copii sunt amenintati de obezitate. Iar Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca pana in 2015, 2,3 miliarde de oameni vor fi afectati.

Codul vizeaza sistemul de marketing al alimentelor cu valoare calorica mare, bogate in grasimi, zahar si sare. Astfel, vor fi interzise reclamele radio sau tv care promoveaza alimente nesanatoase intre orele 6 si 19. De asemenea, se interzice promovarea acestor alimente pe site-uri, prin mesaje sau in scoli. Nu se mai accepta oferirea de cadouri sau jucarii gratuite care sa ii determine pe copii sa consume alimente care pot duce la obezitate. Firmele mari de mancare, bauturi non-alcoolice si dulciuri au cheltuit peste 13 miliarde de dolari pe publicitate in 2006.
Codul va marca Ziua Mondiala a Drepurilor Consumatorului. Grupuri de consumatori au efectuat duminica activitati de campanie pentru a evidentia caracterul nociv al promovarii alimentelor nesanatoase.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private