Publicitatea la junk-food va fi interzisa intre orele 6 si 19
Data publicarii: 16-03-2008 | MediaOrganizatiile de consumatori din intreaga lume au lansat duminica, 16 martie, codul care interzice promovarea preparatelor junk food in randul copiilor. Codul se doreste a fi o strategie impotriva obezitatii si a bolilor aparute in urma unor diete necontrolate.
Statisticile arata ca, la nivel mondial, peste 177 de milioane de copii sunt amenintati de obezitate. Iar Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca pana in 2015, 2,3 miliarde de oameni vor fi afectati.

Codul vizeaza sistemul de marketing al alimentelor cu valoare calorica mare, bogate in grasimi, zahar si sare. Astfel, vor fi interzise reclamele radio sau tv care promoveaza alimente nesanatoase intre orele 6 si 19. De asemenea, se interzice promovarea acestor alimente pe site-uri, prin mesaje sau in scoli. Nu se mai accepta oferirea de cadouri sau jucarii gratuite care sa ii determine pe copii sa consume alimente care pot duce la obezitate. Firmele mari de mancare, bauturi non-alcoolice si dulciuri au cheltuit peste 13 miliarde de dolari pe publicitate in 2006.
Codul va marca Ziua Mondiala a Drepurilor Consumatorului. Grupuri de consumatori au efectuat duminica activitati de campanie pentru a evidentia caracterul nociv al promovarii alimentelor nesanatoase.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Birourile viitorului: colaborare, energie și atragerea talentelor, cu un grad de ocupare ideal intre 50% și 85%
- Schneider Electric a încheiat primul trimestru cu realizări importante în materie de sustenabilitate
- Leul se prăbușește pentru a treia zi consecutiv: Euro atinge un nou maxim istoric de 5.1222 lei.
- Opinie Deloitte: Reglementarile se schimba, provocarile de business raman. Sustenabilitatea, dincolo de obligatiile de raportare, ca solutie de crestere pe termen lung
- Sales Partner, startup de digitalizare a operațiunilor dealerilor auto, vizează o finanțare de un milion de euro pentru extindere în Europa și dezvoltarea tehnologiei
- Studiu EY: Creșterea cererii de energie din partea companiilor creează noi provocări, dar și o mare oportunitate pentru furnizori
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini