Lipsa profesionistilor, marea problema a PR-ului

Data publicarii: 20-03-2008 | HR/Cariere

Piata de Public Relations va continua sa creasca in 2008 intr-un ritm sustinut, noteaza Adevarul. Campaniile de responsabilitate sociala (CSR) vor fi unul dintre serviciile de baza ale agentiilor de PR, insa cea mai mare problema a industriei ramane lipsa profesionistilor. Acestea sunt concluziile raportului "Public Relations Report '08" prezentat in cadrul evenimentului PR Forum.

In ultimii patru ani, industria de relatii publice a avut o crestere constanta de 15-20% conform Crengutei Rosu, managing partner Dc Communication. "Ritmul este constant si asezat - fara explozii substantiale si urmeaza nivelul evolutiei al pietei in general", a mai declarat Crenguta Rosu.

La randul sau, Ioana Manoiu, managing partner GMP PR, este de parere ca PR-ul din Romania se afla, in acest moment, in faza de "adolescenta": "Am trecut de copilarie, in care PR-ul insemna numai conferinte de presa si comunicate, dar n-am ajuns inca la stadiul de maturitate in care il folosim la adevarata lui valoare".

In cadrul raportului "Public Relations Report '08" au fost prezentate tendintele in PR pentru anul acesta. Sorana Savu, managing partner Premium PR, este de parere ca "piata va continua sa creasca intr-un ritm sustinut pentru ca principalele sale motoare de crestere tin de educatie, si nu doar de conditiile economice. Creste constant numarul de clienti de PR, iar companiile care au inceput sa foloseasca acest instrument de comunicare nu renunta la el, ci il dezvolta".

Tineri manageri cu numai un an experienta

Se estimeaza ca va creste competitia in randul agentiilor de PR. Se asteapta aparitia unor noi agentii independente, dar si retele internationale. "Ca sa supravietuiesti trebuie sa fii intr-adevar foarte bun si sa ai o pozitionare clara. Ma astept sa apara agentii de PR specializate: pe IT & C, farma sau alte domenii cu potential de crestere", explica Manoiu. Un element care incepe sa isi puna amprenta pe evolutia acestui domeniu este internetul care a produs o schimbare importanta in felul in care comunicam.

Crenguta Rosu este de parere ca, in Romania, internetul a devenit un domeniu relevant pentru anumite comunitati: "Este un spatiu care ofera interactiune si reprezinta un canal direct de comunicare. Aceste evolutii sunt in linie cu schimbarile produse la nivelul publicului, la randu-i intr-o transformare din audienta pasiva in una care se implica". Rosu mai declara ca atentia fata de acest domeniu va progresa pe masura ce creste si impactul real la nivelul unor audiente din ce in ce mai largi.

De asemenea, una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta piata de PR este lipsa profesionistilor. "Clientii au nevoie de seniori, iar tinerii devin manageri avand numai un an experienta", spune Ioana Manoiu.

Integral in Adevarul