Lipsa profesionistilor, marea problema a PR-ului
Data publicarii: 20-03-2008 | HR/CarierePiata de Public Relations va continua sa creasca in 2008 intr-un ritm sustinut, noteaza Adevarul. Campaniile de responsabilitate sociala (CSR) vor fi unul dintre serviciile de baza ale agentiilor de PR, insa cea mai mare problema a industriei ramane lipsa profesionistilor. Acestea sunt concluziile raportului "Public Relations Report '08" prezentat in cadrul evenimentului PR Forum.
In ultimii patru ani, industria de relatii publice a avut o crestere constanta de 15-20% conform Crengutei Rosu, managing partner Dc Communication. "Ritmul este constant si asezat - fara explozii substantiale si urmeaza nivelul evolutiei al pietei in general", a mai declarat Crenguta Rosu.
La randul sau, Ioana Manoiu, managing partner GMP PR, este de parere ca PR-ul din Romania se afla, in acest moment, in faza de "adolescenta": "Am trecut de copilarie, in care PR-ul insemna numai conferinte de presa si comunicate, dar n-am ajuns inca la stadiul de maturitate in care il folosim la adevarata lui valoare".
In cadrul raportului "Public Relations Report '08" au fost prezentate tendintele in PR pentru anul acesta. Sorana Savu, managing partner Premium PR, este de parere ca "piata va continua sa creasca intr-un ritm sustinut pentru ca principalele sale motoare de crestere tin de educatie, si nu doar de conditiile economice. Creste constant numarul de clienti de PR, iar companiile care au inceput sa foloseasca acest instrument de comunicare nu renunta la el, ci il dezvolta".
Tineri manageri cu numai un an experienta
Se estimeaza ca va creste competitia in randul agentiilor de PR. Se asteapta aparitia unor noi agentii independente, dar si retele internationale. "Ca sa supravietuiesti trebuie sa fii intr-adevar foarte bun si sa ai o pozitionare clara. Ma astept sa apara agentii de PR specializate: pe IT & C, farma sau alte domenii cu potential de crestere", explica Manoiu. Un element care incepe sa isi puna amprenta pe evolutia acestui domeniu este internetul care a produs o schimbare importanta in felul in care comunicam.
Crenguta Rosu este de parere ca, in Romania, internetul a devenit un domeniu relevant pentru anumite comunitati: "Este un spatiu care ofera interactiune si reprezinta un canal direct de comunicare. Aceste evolutii sunt in linie cu schimbarile produse la nivelul publicului, la randu-i intr-o transformare din audienta pasiva in una care se implica". Rosu mai declara ca atentia fata de acest domeniu va progresa pe masura ce creste si impactul real la nivelul unor audiente din ce in ce mai largi.
De asemenea, una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta piata de PR este lipsa profesionistilor. "Clientii au nevoie de seniori, iar tinerii devin manageri avand numai un an experienta", spune Ioana Manoiu.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private