PR: Tacerea firmelor a inflamat crizele anului

Data publicarii: 21-03-2008 | Diverse

Posibila contaminare cu dioxina a unor iaurturi cu fructe produse de Danone, decesul Ralucai Stroescu de la compania multinationala Ernst & Young si suspiciunea de pesta porcina la o ferma a companiei Smithfield sunt crizele anului 2007, potrivit unui studiu al agentiei Rogalski Grigoriu Public Relations, noteaza Evenimentul Zilei.

Prima analiza a crizelor de comunicare din Romania si-a propus sa ofere specialistilor in relatii publice un instrument pentru anticiparea si gestionarea unor situatii similare, pe baza analizei articolelor aparute in presa centrala si a declaratiilor a 98 de jurnalisti ce scriu pe domeniile economic si social, implicati in redactarea acestor materiale.

Factori si mesaje

Studiul analizeaza factorii care au declansat si au alimentat cele trei crize, fiind discutate sub aspectul mesajelor pe care un potential consumator le-a receptat prin intermediul presei, dar si sub aspectul factorilor sociali, politici sau economici care au antrenat mediatizarea excesiva a celor trei cazuri.

Predictii si tendinte pentru 2008

Companiile din industriile financiara, alimentara, imobiliara, transporturi aeriene, cele care activeaza pe piata de pensii (asigura ri), companiile care furnizeaza servicii medicale, cele din industria farmaceutica, precum si companiile care activeaza in zona asigurarilor de viata sunt, potrivit jurnalistilor, cele mai expuse la situatii de criza cu implicatii mediatice. Acestea sunt urmate de companiile din zona medie de risc din domeniile retail, industria bauturilor, industria alcoolului si vinului sau telecomunicatii.

Jurnalistii considera ca gestionarea unei crize este in egala masura responsabilitatea directorului unei companii, dar si a managerului de comunicare (98%) si ca managementul proactiv al riscurilor de reputatie este la fel de important ca managementul financiar al unei companii (90%).

Integral in Evenimentul Zilei