PR: Tacerea firmelor a inflamat crizele anului
Data publicarii: 21-03-2008 | DiversePosibila contaminare cu dioxina a unor iaurturi cu fructe produse de Danone, decesul Ralucai Stroescu de la compania multinationala Ernst & Young si suspiciunea de pesta porcina la o ferma a companiei Smithfield sunt crizele anului 2007, potrivit unui studiu al agentiei Rogalski Grigoriu Public Relations, noteaza Evenimentul Zilei.
Prima analiza a crizelor de comunicare din Romania si-a propus sa ofere specialistilor in relatii publice un instrument pentru anticiparea si gestionarea unor situatii similare, pe baza analizei articolelor aparute in presa centrala si a declaratiilor a 98 de jurnalisti ce scriu pe domeniile economic si social, implicati in redactarea acestor materiale.
Factori si mesaje
Studiul analizeaza factorii care au declansat si au alimentat cele trei crize, fiind discutate sub aspectul mesajelor pe care un potential consumator le-a receptat prin intermediul presei, dar si sub aspectul factorilor sociali, politici sau economici care au antrenat mediatizarea excesiva a celor trei cazuri.
Predictii si tendinte pentru 2008
Companiile din industriile financiara, alimentara, imobiliara, transporturi aeriene, cele care activeaza pe piata de pensii (asigura ri), companiile care furnizeaza servicii medicale, cele din industria farmaceutica, precum si companiile care activeaza in zona asigurarilor de viata sunt, potrivit jurnalistilor, cele mai expuse la situatii de criza cu implicatii mediatice. Acestea sunt urmate de companiile din zona medie de risc din domeniile retail, industria bauturilor, industria alcoolului si vinului sau telecomunicatii.
Jurnalistii considera ca gestionarea unei crize este in egala masura responsabilitatea directorului unei companii, dar si a managerului de comunicare (98%) si ca managementul proactiv al riscurilor de reputatie este la fel de important ca managementul financiar al unei companii (90%).
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall