PR: Tacerea firmelor a inflamat crizele anului
Data publicarii: 21-03-2008 | DiversePosibila contaminare cu dioxina a unor iaurturi cu fructe produse de Danone, decesul Ralucai Stroescu de la compania multinationala Ernst & Young si suspiciunea de pesta porcina la o ferma a companiei Smithfield sunt crizele anului 2007, potrivit unui studiu al agentiei Rogalski Grigoriu Public Relations, noteaza Evenimentul Zilei.
Prima analiza a crizelor de comunicare din Romania si-a propus sa ofere specialistilor in relatii publice un instrument pentru anticiparea si gestionarea unor situatii similare, pe baza analizei articolelor aparute in presa centrala si a declaratiilor a 98 de jurnalisti ce scriu pe domeniile economic si social, implicati in redactarea acestor materiale.
Factori si mesaje
Studiul analizeaza factorii care au declansat si au alimentat cele trei crize, fiind discutate sub aspectul mesajelor pe care un potential consumator le-a receptat prin intermediul presei, dar si sub aspectul factorilor sociali, politici sau economici care au antrenat mediatizarea excesiva a celor trei cazuri.
Predictii si tendinte pentru 2008
Companiile din industriile financiara, alimentara, imobiliara, transporturi aeriene, cele care activeaza pe piata de pensii (asigura ri), companiile care furnizeaza servicii medicale, cele din industria farmaceutica, precum si companiile care activeaza in zona asigurarilor de viata sunt, potrivit jurnalistilor, cele mai expuse la situatii de criza cu implicatii mediatice. Acestea sunt urmate de companiile din zona medie de risc din domeniile retail, industria bauturilor, industria alcoolului si vinului sau telecomunicatii.
Jurnalistii considera ca gestionarea unei crize este in egala masura responsabilitatea directorului unei companii, dar si a managerului de comunicare (98%) si ca managementul proactiv al riscurilor de reputatie este la fel de important ca managementul financiar al unei companii (90%).
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Birourile viitorului: colaborare, energie și atragerea talentelor, cu un grad de ocupare ideal intre 50% și 85%
- Schneider Electric a încheiat primul trimestru cu realizări importante în materie de sustenabilitate
- Leul se prăbușește pentru a treia zi consecutiv: Euro atinge un nou maxim istoric de 5.1222 lei.
- Opinie Deloitte: Reglementarile se schimba, provocarile de business raman. Sustenabilitatea, dincolo de obligatiile de raportare, ca solutie de crestere pe termen lung
- Sales Partner, startup de digitalizare a operațiunilor dealerilor auto, vizează o finanțare de un milion de euro pentru extindere în Europa și dezvoltarea tehnologiei
- Studiu EY: Creșterea cererii de energie din partea companiilor creează noi provocări, dar și o mare oportunitate pentru furnizori
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini