PR: Tacerea firmelor a inflamat crizele anului
Data publicarii: 21-03-2008 | DiversePosibila contaminare cu dioxina a unor iaurturi cu fructe produse de Danone, decesul Ralucai Stroescu de la compania multinationala Ernst & Young si suspiciunea de pesta porcina la o ferma a companiei Smithfield sunt crizele anului 2007, potrivit unui studiu al agentiei Rogalski Grigoriu Public Relations, noteaza Evenimentul Zilei.
Prima analiza a crizelor de comunicare din Romania si-a propus sa ofere specialistilor in relatii publice un instrument pentru anticiparea si gestionarea unor situatii similare, pe baza analizei articolelor aparute in presa centrala si a declaratiilor a 98 de jurnalisti ce scriu pe domeniile economic si social, implicati in redactarea acestor materiale.
Factori si mesaje
Studiul analizeaza factorii care au declansat si au alimentat cele trei crize, fiind discutate sub aspectul mesajelor pe care un potential consumator le-a receptat prin intermediul presei, dar si sub aspectul factorilor sociali, politici sau economici care au antrenat mediatizarea excesiva a celor trei cazuri.
Predictii si tendinte pentru 2008
Companiile din industriile financiara, alimentara, imobiliara, transporturi aeriene, cele care activeaza pe piata de pensii (asigura ri), companiile care furnizeaza servicii medicale, cele din industria farmaceutica, precum si companiile care activeaza in zona asigurarilor de viata sunt, potrivit jurnalistilor, cele mai expuse la situatii de criza cu implicatii mediatice. Acestea sunt urmate de companiile din zona medie de risc din domeniile retail, industria bauturilor, industria alcoolului si vinului sau telecomunicatii.
Jurnalistii considera ca gestionarea unei crize este in egala masura responsabilitatea directorului unei companii, dar si a managerului de comunicare (98%) si ca managementul proactiv al riscurilor de reputatie este la fel de important ca managementul financiar al unei companii (90%).
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii