Scandal pe piata auto
Data publicarii: 24-03-2008 | AutoCea mai mare problema a firmelor de leasing operational este ca nu stiu si nu vor sa atraga clienti noi pe pietele in care intra si ca urmaresc profituri maxime pe seama obtinerii de avantaje de la importatorii si dealerii de masini, au declarat oficiali ai industriei auto intr-o conferinta avuta la finele saptamanii trecute, noteaza Curierul National. Acestia au mai afirmat ca in momentul de fata companiile de leasing operational testeaza piata romaneasca, iar campaniile de promovare a produselor sunt aproape inexistente.
Pozitia dealerilor a fost dur atacata de reprezentantii companiilor de leasing, care ii acuza pe acestia de lipsa de flexibilitate si de necunoasterea in profunzime a modului de operare a unei astfel de companii. De asemenea, acestia au reamintit faptul ca produsul de leasing operational nu a existat pentru companiile romanesti pana in 2005, cand a intrat pe piata din Romania, spre deosebire de pietele europene, unde produsul este foarte puternic si este parte a conceptului de externalizare a altor activitati ce nu reprezinta obiectul principal de activitate.
"Problema companiilor de leasing operational este ca nu stiu si nu vor sa atraga noi clienti atunci cand intra pe o piata noua. Ei au, de regula, un portofoliu restrans, in persoana companiilor multinationale, carora le ofera servicii si in alte state", a spus, joi, Viorel Niculescu, directorul Auto Trading Team, dealer pentru marcile Jaguar si Land Rover. Directorul de vanzari al Radacini Motors, Nicolae Sorescu, a aratat ca firma pe care o reprezinta nu a primit "oferte serioase" din partea companiilor de leasing operational.
"Ei urmaresc maximizarea profiturilor prin obtinerea de avantaje deosebite, pe de-o parte de la importator, prin reduceri mari de preturi la achizitia de automobile si la intretinere, precum si de la clientii lor, prin tarife relativ mari. O concurenta sporita pe piata leasingului operational ar regla aceste derapaje", a spus Sorescu. Niculescu, fost director al Romcar, importatorul marcii Ford pe piata locala, a adaugat ca prezenta companiilor de leasing operational in Romania este timida, desi potentialul pietei este ridicat.
"Companiile de leasing operational testeaza piata romaneasca, nu au penetrat-o cu adevarat. Campaniile de promovare derulate de companiile din domeniu sunt aproape inexistente", a spus directorul Kia Romania, Dan Chitaru.
Catalin Gavra, directorul general al Romcar, importatorul marcii Ford pe piata locala, a spus ca firmele de leasing operational au o prezenta modesta in Romania din cauza pietei produselor second-hand. "Piata second-hand este foarte nesigura, iar daca firmele din domeniul leasingului operational ar cumpara multe unitati, s-ar trezi in situatia in care nu vor avea unde sa le vanda. In acest caz, ei pot considera investitiile majore ca fiind riscante din acest punct de vedere", a aratat Gavra.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall