Scandal pe piata auto

Data publicarii: 24-03-2008 | Auto

Cea mai mare problema a firmelor de leasing operational este ca nu stiu si nu vor sa atraga clienti noi pe pietele in care intra si ca urmaresc profituri maxime pe seama obtinerii de avantaje de la importatorii si dealerii de masini, au declarat oficiali ai industriei auto intr-o conferinta avuta la finele saptamanii trecute, noteaza Curierul National. Acestia au mai afirmat ca in momentul de fata companiile de leasing operational testeaza piata romaneasca, iar campaniile de promovare a produselor sunt aproape inexistente.

Pozitia dealerilor a fost dur atacata de reprezentantii companiilor de leasing, care ii acuza pe acestia de lipsa de flexibilitate si de necunoasterea in profunzime a modului de operare a unei astfel de companii. De asemenea, acestia au reamintit faptul ca produsul de leasing operational nu a existat pentru companiile romanesti pana in 2005, cand a intrat pe piata din Romania, spre deosebire de pietele europene, unde produsul este foarte puternic si este parte a conceptului de externalizare a altor activitati ce nu reprezinta obiectul principal de activitate.

"Problema companiilor de leasing operational este ca nu stiu si nu vor sa atraga noi clienti atunci cand intra pe o piata noua. Ei au, de regula, un portofoliu restrans, in persoana companiilor multinationale, carora le ofera servicii si in alte state", a spus, joi, Viorel Niculescu, directorul Auto Trading Team, dealer pentru marcile Jaguar si Land Rover. Directorul de vanzari al Radacini Motors, Nicolae Sorescu, a aratat ca firma pe care o reprezinta nu a primit "oferte serioase" din partea companiilor de leasing operational.

"Ei urmaresc maximizarea profiturilor prin obtinerea de avantaje deosebite, pe de-o parte de la importator, prin reduceri mari de preturi la achizitia de automobile si la intretinere, precum si de la clientii lor, prin tarife relativ mari. O concurenta sporita pe piata leasingului operational ar regla aceste derapaje", a spus Sorescu. Niculescu, fost director al Romcar, importatorul marcii Ford pe piata locala, a adaugat ca prezenta companiilor de leasing operational in Romania este timida, desi potentialul pietei este ridicat.

"Companiile de leasing operational testeaza piata romaneasca, nu au penetrat-o cu adevarat. Campaniile de promovare derulate de companiile din domeniu sunt aproape inexistente", a spus directorul Kia Romania, Dan Chitaru.

Catalin Gavra, directorul general al Romcar, importatorul marcii Ford pe piata locala, a spus ca firmele de leasing operational au o prezenta modesta in Romania din cauza pietei produselor second-hand. "Piata second-hand este foarte nesigura, iar daca firmele din domeniul leasingului operational ar cumpara multe unitati, s-ar trezi in situatia in care nu vor avea unde sa le vanda. In acest caz, ei pot considera investitiile majore ca fiind riscante din acest punct de vedere", a aratat Gavra.

Integral in Curierul National