Nordul Bucurestiului a depasit centrul pe segmentul cladirilor de birouri
Data publicarii: 26-03-2008 | ImobiliareNordul Capitalei se dovedeste a fi cea mai activa zona in ceea ce priveste investitia in spatii de birouri, aproximativ 50% dintre solicitarile potentialilor clienti fiind pentru office buildingurile din acest spatiu, au declarat reprezentantii companiei imobiliare EuroMetropola.
Potrivit EuroMetropola, punctele de maxim interes in evolutia segmentului "office" continua sa ramana centrul si nordul Capitalei, in ciuda faptului ca in ultima perioada cele mai multe investitii imobiliare s-au concentrat pe acest spatiu, iar disponibilitatea terenului este limitata.
"Nordul se dovedeste a fi cea mai activa zona in ceea ce priveste investitia in spatii de birouri, aproximativ 50% dintre solicitarile potentialilor clienti fiind pentru office buildingurile din acest spatiu. La o distanta mica (30 - 40% din cereri) se afla si zona centrala, in special Piata Univeristatii - Piata Unirii - Palatul Parlamentului. Restul de 10% este dat de interesul clientilor pentru celelalte zone, dar in acest sens se va inregistra un trend descendent", sustine reprezentantul departament office in cadrul companiei imobiliare EuroMetropola, Mihai Iorgulescu.
Analistii imobiliari sustin ca "lupta" in sectorul office se da pentru suprafetele cuprinse intre 150 - 1.000 mp, al caror pret variaza intre 17 - 35 euro/mp, in zona de nord si 15 - 28 euro/mp, in centrul Capitalei. Potrivit EuroMetropola, pretul variaza si in functie de finisajele si facilitatile pe care cladirea le ofera. "Diferenta de pret intre spatiile de clasa A si B este de 5%, maxim 20%", adauga consultantul EuroMetropola.
In ceea ce priveste suprafetele mai mici, care nu depasesc 400 mp, acestea reprezinta optiunea nr. 1 pentru IMM-uri, care in foarte multe situatii aleg sa-si instaleze birourile in cadrul unei vile sau intr-un office building de dimensiuni mai reduse: "70 - 80% din cererile pentru vilele destinate unui proiect office sunt pentru zona de nord, 10% pentru zona centrala, in special Piata Unirii si Universitatii si restul de 10% pentru celelalte zone", afirma specialistul imobiliar.
Spre deosebire de office building, "pretul de inchiriere al vilelor cu scopul de a amenaja un birou porneste de la 10 euro, in zona centrala si 12 - 13 euro in zona de nord, ajungand la 18 - 22 euro in centru, respectiv 24 de euro in nord.
Totodata, raportul dintre clientii-cumparatori si clientii "chiriasi" este dezechilibrat, cei din urma fiind mult mai numerosi. Astfel, consultantul EuroMetropola arata ca "indiferent de cat capital de investit are o companie, de cele mai multe ori aceasta prefera sa inchirieze spatiul in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea. "85% - chiar 95% dintre firmele care isi cauta un spatiu office aleg varianta inchirierii si doar 5% merg pe optiunea de a cumpara spatiul respectiv", mai spune consultantul imobiliar.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall