Job-hoppingul, un fenomen care castiga teren pe piata muncii
Data publicarii: 26-03-2008 | HR/CariereSchimbarea frecventa a locurilor de munca, cunoscuta si sub numele de job-hopping, este in prezent cea mai rapida modalitate de a obtine o crestere salariala, insa pe termen lung, trecerea rapida de la un job la altul dauneaza perspectivelor salariale, potrivit celui mai recent studiu realizat de Universitatea British Columbia, citat de Wall-Street.
Angajatii care isi schimba frecvent locul de munca ajung sa castige in cele din urma mai putin decat colegii lor cu un loc de munca stabil, potrivit studiului realizat de Universitatea British Columbia.
Mobilitatea poate reprezenta un adevarat avantaj in primii ani de angajare, fara a fi alaturata demisiilor, exceselor sau plecarilor din cauza unor probleme familiale.
In acest caz, mobilitatea fie moderata, fie ridicata, poate conduce la castigarea unor venituri mai mari fata de angajatii care au un loc de munca stabil.
Insa, in afara acestei situatii, studiul arata ca salariile au scazut pe masura ce mobilitatea a crescut.
Acest fenomen de "job hopping" a luat amploare, atat pe pietele internationale, cat si in Romania. "La noi inca se vaneaza salarii si exista destul de multi asa zis job hopperi care, de fapt fac din acest obicei o practica frecventa, mutandu-se de la un angajator la altul din dorinta de a-si mari veniturile. Piata muncii din Romania este inca efervescenta. Am trecut de la surplus de personal la criza de personal, la deficit", este de parere Florin Ochiana, Country Manager la Grafton Recruitment.
Desi utilizarea unei astfel de strategii pentru a-ti mari salariul pare avantajoasa, pe terment lung, job hopperii vor fi pusi in situatia de a nu mai fi luati in considerare de catre angajatori datorita instabilitatii profesionale.
Integral in Wall-Street
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an