Steve Jobs, omul de succes care face totul pe dos
Data publicarii: 26-03-2008 | HR/CariereSfidand orice model de afacere practicat de concurenta, americanul nonconformist a transformat compania Apple intr-un succes la nivel mondial, noteaza Evenimentul Zilei. Steve Jobs, directorul companiei Apple, nu este un om obisnuit. Toti cei care il cunosc spun ca managerul Apple e un om "ciudat", care nu cunoaste sensul unor termeni precum "conformism" sau "normalitate".
Exista o multime de povesti despre parcarea companiei Apple din Cupertino, California. Toti angajatii parcheaza pe unde apuca, deoarece nimeni nu are loc rezervat. Exceptie face Steve Jobs, directorul general si fondatorul companiei, scrie revista "Wired". El parcheaza frecvent pe locurile destinate persoanelor cu handicap sau, daca si acestea sunt ocupate, isi lasa Mercedesul chiar in fata usii de la intrarea in companie.
De multe ori ocupa si doua locuri de parcare, starnind furia colegilor, care frecvent ii lipesc pe parbriz foi pe care scriu "Parcheaza corect!". Mai mult, chiar au modificat cu vopsea semnul international pentru locurile speciale de parcare destinate persoanelor cu dizabilitati din companie, convertindu-l intr-un simbol Mercedes.
Un om neobisnuit
Jobs nu este deloc preocupat de felul in care arata. De ani intregi poarta acelasi model de pulover negru, pe gat, jeansi albastri si adidasi sport cu sireturile desfacute. Desi multa vreme a fost ironizat pentru acest "look", site-ul Gizmodo.com a identificat mai multi comercianti de imbracaminte care au inceput sa profite de pe urma imaginii lui Steve Jobs, oferind spre vanzare exact aceasi "linie vestimentara", la un pret "avantajos", de circa 450 de dolari. Mai mult, spre deosebire de sefii sobri ai altor mari companii, Jobs se comporta ca un om obisnuit.
Desi multimiliardar si desemnat de revista "Fortune" afaceristul anului 2007, cu o avere de 5,4 miliarde de dolari, Jobs este deseori vazut mergand pe jos pentru a rezolva diverse probleme.
Managerul Apple si-a lasat felul de a fi ca o marca pe produsele pe care le-a lansat compania lui de-a lungul timpului. Apple nu a creat niciodata cele mai performante produse. Atat iPod cat si iPhone au contracandidati mult mai potenti in piata. Insa Apple atrage clientii prin design. "Designul nu este numai ce se vede sau cum arata. Este si cum merge un produs", crede Jobs.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private