Nemultumirile clientilor ajung mai usor la urechile bancilor
Data publicarii: 28-03-2008 | Finante-BanciMediatorul bancar, ce are rolul de a solutiona divergentele romanilor cu institutiile de credit, isi va incepe activitatea la sfarsitul acestui an, noteaza Adevarul. Majorarea dobanzilor la credite, impunerea unor comisioane care nu existau in contract la data incheierii acestuia sau lipsa notificarii unor modificari sunt cele mai frecvente probleme reclamate de clientii bancilor din Romania.
Nemultumirile si-ar putea gasi o rezolvare mai simpla, in viitorul apropiat, odata cu inceperea activitatii mediatorului bancar (ombudsman).
Pastrand ritmul de dezvoltare a retailului bancar, numarul celor nemultumiti de serviciile institutiilor de credit a crescut de la an la an. Numai de la inceputul acestui an, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a inregistrat peste 200 de reclamatii a serviciilor bancare, potrivit datelor oferite de institutie. "Numarul celor care reclama bancile a crescut in timp, odata cu dezvoltarea clientelei si a avansului inregistrat de numarul de tranzactii pe care aceasta le efectueaza", ne-a spus Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB).
Totusi, Ghetea apreciaza ca ponderea plangerilor facute de clienti in totalul operatiunilor bancare s-a redus si se situeaza la un nivel nesemnificativ. De cele mai multe ori, consumatorii bancari reclama lipsa de transparenta a ofiterilor de credite, de cresterea surprinzatoare a dobanzilor la credite sau a comisioanelor. De cealalta parte, presedintele ARB sustine ca 90% din reclamatii nu sunt fondate, din lipsa educatiei bancare. "Am constatat ca foarte multe dintre reclamatii, peste 90% din totalul lor, nu sunt intemeiate. Se observa o foarte mare neatentie din partea clientului cand semneaza contractele. Asta nu inseamna insa ca nu sunt si situatii in care clientii au dreptate", spune Ghetea.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025