Nemultumirile clientilor ajung mai usor la urechile bancilor
Data publicarii: 28-03-2008 | Finante-BanciMediatorul bancar, ce are rolul de a solutiona divergentele romanilor cu institutiile de credit, isi va incepe activitatea la sfarsitul acestui an, noteaza Adevarul. Majorarea dobanzilor la credite, impunerea unor comisioane care nu existau in contract la data incheierii acestuia sau lipsa notificarii unor modificari sunt cele mai frecvente probleme reclamate de clientii bancilor din Romania.
Nemultumirile si-ar putea gasi o rezolvare mai simpla, in viitorul apropiat, odata cu inceperea activitatii mediatorului bancar (ombudsman).
Pastrand ritmul de dezvoltare a retailului bancar, numarul celor nemultumiti de serviciile institutiilor de credit a crescut de la an la an. Numai de la inceputul acestui an, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a inregistrat peste 200 de reclamatii a serviciilor bancare, potrivit datelor oferite de institutie. "Numarul celor care reclama bancile a crescut in timp, odata cu dezvoltarea clientelei si a avansului inregistrat de numarul de tranzactii pe care aceasta le efectueaza", ne-a spus Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB).
Totusi, Ghetea apreciaza ca ponderea plangerilor facute de clienti in totalul operatiunilor bancare s-a redus si se situeaza la un nivel nesemnificativ. De cele mai multe ori, consumatorii bancari reclama lipsa de transparenta a ofiterilor de credite, de cresterea surprinzatoare a dobanzilor la credite sau a comisioanelor. De cealalta parte, presedintele ARB sustine ca 90% din reclamatii nu sunt fondate, din lipsa educatiei bancare. "Am constatat ca foarte multe dintre reclamatii, peste 90% din totalul lor, nu sunt intemeiate. Se observa o foarte mare neatentie din partea clientului cand semneaza contractele. Asta nu inseamna insa ca nu sunt si situatii in care clientii au dreptate", spune Ghetea.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză