Nemultumirile clientilor ajung mai usor la urechile bancilor
Data publicarii: 28-03-2008 | Finante-BanciMediatorul bancar, ce are rolul de a solutiona divergentele romanilor cu institutiile de credit, isi va incepe activitatea la sfarsitul acestui an, noteaza Adevarul. Majorarea dobanzilor la credite, impunerea unor comisioane care nu existau in contract la data incheierii acestuia sau lipsa notificarii unor modificari sunt cele mai frecvente probleme reclamate de clientii bancilor din Romania.
Nemultumirile si-ar putea gasi o rezolvare mai simpla, in viitorul apropiat, odata cu inceperea activitatii mediatorului bancar (ombudsman).
Pastrand ritmul de dezvoltare a retailului bancar, numarul celor nemultumiti de serviciile institutiilor de credit a crescut de la an la an. Numai de la inceputul acestui an, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a inregistrat peste 200 de reclamatii a serviciilor bancare, potrivit datelor oferite de institutie. "Numarul celor care reclama bancile a crescut in timp, odata cu dezvoltarea clientelei si a avansului inregistrat de numarul de tranzactii pe care aceasta le efectueaza", ne-a spus Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB).
Totusi, Ghetea apreciaza ca ponderea plangerilor facute de clienti in totalul operatiunilor bancare s-a redus si se situeaza la un nivel nesemnificativ. De cele mai multe ori, consumatorii bancari reclama lipsa de transparenta a ofiterilor de credite, de cresterea surprinzatoare a dobanzilor la credite sau a comisioanelor. De cealalta parte, presedintele ARB sustine ca 90% din reclamatii nu sunt fondate, din lipsa educatiei bancare. "Am constatat ca foarte multe dintre reclamatii, peste 90% din totalul lor, nu sunt intemeiate. Se observa o foarte mare neatentie din partea clientului cand semneaza contractele. Asta nu inseamna insa ca nu sunt si situatii in care clientii au dreptate", spune Ghetea.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall