Cele mai dorite branduri de lux de pe mapamond
Data publicarii: 31-03-2008 | LifestyleRavnita de cei mai multi consumatori, marca italiana Gucci este totodata si cea mai bine vanduta, noteaza Adevarul. Daca banii nu ar fi o problema, lista de cumparaturi a celor mai multi dintre noi ar include cu siguranta o masina editie limitata si o casa de cateva milioane de dolari. Dar cand vine vorba despre bradurile de lux, Gucci este favorit, dupa cum arata un studiu realizat de compania de cercetare Nielsen, in 48 de tari. Astfel ca nu este de mirare ca vanzarile producatorului de lux sunt in continua crestere inca din anul 2004.
Unul din cinci consumatori din intreaga lume si-ar cumpara un produs Gucci daca banii nu ar fi o problema pentru ei, dupa cum reiese din studiul "Global Luxury Brands", realizat de compania de cercetare Nielsen. "Este o realizare incredibila pentru Gucci sa ramana in fruntea clasamentului celor mai ravnite marci de lux.
In ultimii doi ani, Gucci a reusit sa-si pastreze echitatea brandului intr-un sector foarte competitiv si schimbator. Ei au reusit asta prin intiparirea valorilor esentiale ale marcii in toate produsele lor", a afirmat presedintele pentru Europa al companiei Nielsen, Patrick Dodd.
Studiul anual realizat de Nielsen a fost facut in urma intervievarii a 25.000 de consumatori din 48 de state din intreaga lume. In urma cu doi ani, in acelasi raport, Gucci a impartit locul fruntas cu Giorgio Armani, care de atunci a cazut pe pozitia a patra in preferintele consumatorilor.
Producatorul de lux Gucci, detinut de grupul PPR, a cunoscut o crestere de 10% odata cu inaugurarea a noi magazine in Asia si Europa de Est, anul trecut.
Compania a crescut numarul de magazine din China la 16 de la patru, cate erau in anul 2004, si planuieste deschiderea unor sedii noi in Macao si Bangalore, India. "Avem o multime de proiecte. Nu ducem lipsa de activitate", a afirmat seful Gucci, Mark Lee, citat de Reuters.
Gucci a avut venituri globale de peste sapte miliarde de dolari, in 2006, dupa cum arata datele publicate de revista "BusinessWeek". In plus, in topul realizat de aceeasi publicatie, "Top 100 Brands", marca Gucci ocupa pozitia 46 si este cel mai bine vandut brand dupa Louis Vuitton Moet Hennessey (LVMH).
Cu 425 de magazine pe intreg globul, Gucci este si cea mai bina vanduta marca italiana. Anul trecut, vanzarile au crescut cu 11% fata de 2006. La aceasta se adauga cresterea de 17% din 2006 si cea de 18,4%, in 2005.
Americanii nu se dau in vant dupa marcile de lux
Dupa Gucci, Chanel si Calvin Klein sunt brandurile la care consumatorii ravnesc cel mai mult. Brandul Chanel, infiintat de Coco Chanel in 1909, este in prezent condus de creatorul de moda Karl Lagerfeld. De cand producatorul de cravate Phillips Van Heusen a achizitionat compania americana Calvin Klein, in 2003, vanzarile globale de retail au ajuns la 4,5 miliarde de dolari in 2006, in crestere cu 50%.
Van Heusen a platit pentru brandul Calvin Klein 400 milioane de dolari in bani lichizi, 30 milioane de dolari in actiuni, dar si undeva intre 200 si 300 milioane de dolari pentru drepturile de licenta asupra marcii.
Cine cumpara insa aceste branduri de lux? Ei bine, americanii nu sunt foarte interesati de marcile de lux. Aproximativ 35% din consumatorii din America de Nord spun ca nu ar cumpara niciun produs de lux chiar daca banii nu ar fi o problema, se arata in raportul intocmit de Nielsen. In acelasi timp, comsumatorii din Emiratele Arabe Unite si Hong Kong sunt printre cumparatorii care ravnesc cel mai mult la marcile de lux.
"Cererea pentru marcile de lux continua sa creasca - un brand de lux este ceva pentru care consumatorii, in special cei din pietele emergente, sunt dispusi sa plateasca o suma semnificativa", a mai afirmat presedintele companiei Nielsen.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză