BRAT face recomandari trusturilor media

Data publicarii: 31-03-2008 | Media

Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a anuntat ca va include in propriul statut un nou obiectiv (simbolic) potrivit caruia membrii organizatiei recomanda tranzactionarea spatiilor publicitare din presa scrisa pe baza rezultatelor furnizate de asociatie, noteaza Adevarul.

Decizia a fost luata ca urmare a scrisorii inaintate de Catalin Tolontan, membru in Consiliul de Administratie al BRAT, care semnala faptul ca trustul Mediapro ofera conditii mai bune de vanzare a spatiului publicitar pe tv agentiilor care investesc in publicatiile grupului.

Potrivit lui Silviu Ispas, proaspat reales in functia de presedinte BRAT, este vorba despre o "recomandare generala de onoare" de folosire a cifrelor BRAT, intrucat organizatia nu se poate implica in negocierile dintre trusturi si clientii de publicitate. "Odata cu includerea acestui nou obiectiv, vrem sa spunem ca ne dorim ca cifrele pe care le furnizam sa fie folosite", a spus Arina Ureche, directorul general al BRAT.

La randul sau, Claudiu Serban, reprezentantul Ringier Romania in BRAT, a declarat ca schimbarea din regulamentul organizatiei "este doar o subliniere a rolului pe care l-a avut BRAT de la inceput", si anume furnizarea de cifre de audienta pe baza carora sa se vanda publicitate.

Editiile electronice ale publicatiilor vor fi auditate

Referitor la proiectele pentru 2008, Arina Ureche a spus ca organizatia se pregateste sa masoare audienta editiilor electronice ale publicatiilor, in prezent proiectul fiind in atentia comisiei tehnice care se ocupa de auditul tirajelor. Ureche a precizat ca proiectul este intr-un stadiu incipient si ca raportarea unor astfel de date se va putea realiza, cel mai devreme, in a doua jumatate a anului 2009.

Integral in Adevarul