Cazierul fiscal se apropie de usa firmei
Data publicarii: 08-04-2008 | Finante-BanciCazierul fiscal va putea fi eliberat si de administratiile financiare municipale, incepind cu 1 ianuarie 2009, arata o lege adoptata la sfirsitul lunii trecute de plenul Camerei Deputatilor, noteaza Cotidianul. In prezent, cazierul fiscal se poate scoate numai de la administratiile finantelor publice ale municipiilor resedinta de judet.
In cazierul fiscal se tine evidenta persoanelor fizice si juridice, precum si a asociatilor, actionarilor si reprezentantilor legali ai persoanelor juridice. De asemenea, cazierul fiscal se elibereaza de catre Ministerul Finantelor, la nivel central, si la nivelul unitatilor teritoriale, Directiile Generale ale Finantelor Publice judetene si a municipiului Bucuresti, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, precum si cele ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
Ce n-a reusit inca sa adopte Parlamentul referitor la regimul de eliberare a cazierului fiscal este deja celebra Ordonanta nr. 47 din august 2007. Aceasta prevede, printre altele, ca eliberarea certificatului de cazier fiscal se poate face imediat (dupa cum a promis chiar seful Fiscului, Daniel Chitoiu), in prezenta contribuabilului sau a reprezentantului acestuia.
Ordonanta mai spune si ca transmiterea electronica a informatiilor din cazierul fiscal se face direct catre Oficiul National al Registrului Comertului. Astfel, firmele, asociatiile familiale si persoanele fizice nu vor mai fi obligate sa prezinte cazierul fiscal la Registrul Comertului, pentru ca informatiile vor fi comunicate electronic de catre Ministerul Finantelor. Totodata, termenul pentru eliberarea cazierului fiscal a fost micsorat de la cinci la doua zile, iar taxa de urgenta a fost majorata de la 20 la 100 de lei.
Ordonanta a aparut in Monitorul Oficial inca din august anul trecut si este cel mai important act din punct de vedere fiscal aparut in ultima vreme. Parlamentul n-a reusit sa transforme ordonanta in lege inainte de Summitul NATO, cind aceasta a fost supusa la vot in plen, din cauza lipsei de cvorum. Actul a introdus, din octombrie, plata impozitelor si taxelor si a altor sume datorate bugetului general consolidat intr-un singur cont.
Metoda consta in plata obligatiilor prin doua ordine de plata, unul pentru obligatiile datorate bugetului de stat si al doilea pentru obligatiile datorate bugetelor sociale. Totodata, a redus la doua zile termenul de ridicare a masurii de executare silita, fata de cinci zile cit era prevazut in prezent.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall