Cazierul fiscal se apropie de usa firmei
Data publicarii: 08-04-2008 | Finante-BanciCazierul fiscal va putea fi eliberat si de administratiile financiare municipale, incepind cu 1 ianuarie 2009, arata o lege adoptata la sfirsitul lunii trecute de plenul Camerei Deputatilor, noteaza Cotidianul. In prezent, cazierul fiscal se poate scoate numai de la administratiile finantelor publice ale municipiilor resedinta de judet.
In cazierul fiscal se tine evidenta persoanelor fizice si juridice, precum si a asociatilor, actionarilor si reprezentantilor legali ai persoanelor juridice. De asemenea, cazierul fiscal se elibereaza de catre Ministerul Finantelor, la nivel central, si la nivelul unitatilor teritoriale, Directiile Generale ale Finantelor Publice judetene si a municipiului Bucuresti, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, precum si cele ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
Ce n-a reusit inca sa adopte Parlamentul referitor la regimul de eliberare a cazierului fiscal este deja celebra Ordonanta nr. 47 din august 2007. Aceasta prevede, printre altele, ca eliberarea certificatului de cazier fiscal se poate face imediat (dupa cum a promis chiar seful Fiscului, Daniel Chitoiu), in prezenta contribuabilului sau a reprezentantului acestuia.
Ordonanta mai spune si ca transmiterea electronica a informatiilor din cazierul fiscal se face direct catre Oficiul National al Registrului Comertului. Astfel, firmele, asociatiile familiale si persoanele fizice nu vor mai fi obligate sa prezinte cazierul fiscal la Registrul Comertului, pentru ca informatiile vor fi comunicate electronic de catre Ministerul Finantelor. Totodata, termenul pentru eliberarea cazierului fiscal a fost micsorat de la cinci la doua zile, iar taxa de urgenta a fost majorata de la 20 la 100 de lei.
Ordonanta a aparut in Monitorul Oficial inca din august anul trecut si este cel mai important act din punct de vedere fiscal aparut in ultima vreme. Parlamentul n-a reusit sa transforme ordonanta in lege inainte de Summitul NATO, cind aceasta a fost supusa la vot in plen, din cauza lipsei de cvorum. Actul a introdus, din octombrie, plata impozitelor si taxelor si a altor sume datorate bugetului general consolidat intr-un singur cont.
Metoda consta in plata obligatiilor prin doua ordine de plata, unul pentru obligatiile datorate bugetului de stat si al doilea pentru obligatiile datorate bugetelor sociale. Totodata, a redus la doua zile termenul de ridicare a masurii de executare silita, fata de cinci zile cit era prevazut in prezent.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025