Cazierul fiscal se apropie de usa firmei
Data publicarii: 08-04-2008 | Finante-BanciCazierul fiscal va putea fi eliberat si de administratiile financiare municipale, incepind cu 1 ianuarie 2009, arata o lege adoptata la sfirsitul lunii trecute de plenul Camerei Deputatilor, noteaza Cotidianul. In prezent, cazierul fiscal se poate scoate numai de la administratiile finantelor publice ale municipiilor resedinta de judet.
In cazierul fiscal se tine evidenta persoanelor fizice si juridice, precum si a asociatilor, actionarilor si reprezentantilor legali ai persoanelor juridice. De asemenea, cazierul fiscal se elibereaza de catre Ministerul Finantelor, la nivel central, si la nivelul unitatilor teritoriale, Directiile Generale ale Finantelor Publice judetene si a municipiului Bucuresti, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, precum si cele ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
Ce n-a reusit inca sa adopte Parlamentul referitor la regimul de eliberare a cazierului fiscal este deja celebra Ordonanta nr. 47 din august 2007. Aceasta prevede, printre altele, ca eliberarea certificatului de cazier fiscal se poate face imediat (dupa cum a promis chiar seful Fiscului, Daniel Chitoiu), in prezenta contribuabilului sau a reprezentantului acestuia.
Ordonanta mai spune si ca transmiterea electronica a informatiilor din cazierul fiscal se face direct catre Oficiul National al Registrului Comertului. Astfel, firmele, asociatiile familiale si persoanele fizice nu vor mai fi obligate sa prezinte cazierul fiscal la Registrul Comertului, pentru ca informatiile vor fi comunicate electronic de catre Ministerul Finantelor. Totodata, termenul pentru eliberarea cazierului fiscal a fost micsorat de la cinci la doua zile, iar taxa de urgenta a fost majorata de la 20 la 100 de lei.
Ordonanta a aparut in Monitorul Oficial inca din august anul trecut si este cel mai important act din punct de vedere fiscal aparut in ultima vreme. Parlamentul n-a reusit sa transforme ordonanta in lege inainte de Summitul NATO, cind aceasta a fost supusa la vot in plen, din cauza lipsei de cvorum. Actul a introdus, din octombrie, plata impozitelor si taxelor si a altor sume datorate bugetului general consolidat intr-un singur cont.
Metoda consta in plata obligatiilor prin doua ordine de plata, unul pentru obligatiile datorate bugetului de stat si al doilea pentru obligatiile datorate bugetelor sociale. Totodata, a redus la doua zile termenul de ridicare a masurii de executare silita, fata de cinci zile cit era prevazut in prezent.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil