Franciza, un model de business care prinde mai greu in asigurari

Data publicarii: 08-04-2008 | Afaceri

In afara de cele sapte francize deschise pana in momentul de fata de Euroins, niciun alt asigurator de pe piata autohtona nu a ales sa-si francizeze afacerea, noteaza Adevarul. Principalele companii de profil nu iau, inca, in calcul un astfel de sistem sau dezvolta produse care nu pot fi asimilate in totalitate concesionarii afacerii.

Tinand cont de faptul ca AIG Life a dezvoltat un produs asemanator francizei, modelul ales de Euroins reprezinta o noutate pentru piata romaneasca. "Din cate stiu nu exista brokeri in franciza. Este greu de anticipat daca asiguratorii se vor extinde prin acest sistem. Din cate stiu, majoritatea companiilor de asigurari din Romania nu au astfel de sisteme in plan", completeaza Cristian Fugaciu, directorul companiei de brokeraj Marsh Romania.

Incasari lunare de aproximativ 50.000 de euro

Pentru anul 2008, Euroins nu percepe taxa de deschidere a francizei si nici redevente si taxa de publicitate. Totusi, estimarile pentru o afacere medie impun un volum al incasarilor lunar, intr-o astfel de agentie, de minimum 50.000 de euro.

Numit "partener", cel francizat trebuie sa dispuna de un buget de 4.000-5.000 de euro pentru a acoperi cheltuielile necesare inceperii afacerii. "Am vrut sa fim inovatori si in acest domeniu pentru ca pe asigurari nu mai exista franciza si propunem celor din asigurari sau brokerilor acest model de afacere, sub sigla Euroins.

Nu interzicem brokerilor colaborarea si cu alte companii, singura conditie fiind insa ca sediul lor sa functioneze sub brandul nostru", spune Bogdan Stan, presedintele companiei Euroins.

Bazandu-se pe faptul ca franciza a devenit, in momentul de fata, modalitatea de a face afaceri cu cea mai rapida crestere in lume, reprezentantii de la Euroins nu si-au fixat o tinta pentru primul an de lansare a acesteia, insa au asteptari optimiste in ceea ce priveste primirea in piata. Bogdan Stan explica faptul ca "partenerul" va suporta cheltuielile ce revin unitatii coordonate (salarizarea personalului propriu, chiria spatiului, unitatile si intretinerea, telefonul etc).

Francizatul suporta cheltuielile de intretinere

De asemenea, francizorul nu percepe, in primul an, redevente periodice si taxa de publicitate. Uzual, acestea au valori cuprinse intre 4% si 8% din cifra de afaceri, respectiv intre 2% si 5%.

Asitrans-Euroins estimeaza un volum de prime brute subscrise de 50 milioane de euro in acest an si o cota de piata de 2,3%.

Asitrans urmeaza sa-si schimbe denumirea in Euroins Romania, astfel ca o perioada de sase luni dupa 1 ianuarie 2008 practica o campanie de promovare "dublu brand", respectiv Asitrans-Euroins Romania. Bilantul se va face la sfarsitul anului.

Exemplu de cheltuieli lunare pentru o franciza:

  • cheltuieli salariale (3 angajati): 1.500 euro
  • chirie si utilitati: 1.000 euro
  • comisioane: 7.500 euro
  • cheltuieli administrative: 500 euro

Veniturile lunare (euro) estimate:

  • incasari: 50.000 euro
  • retentie: 15.500 euro
  • cheltuieli: 10.500
  • profit brut lunar: 5.000 euro

Adevarul