Primul centru outlet, pana la finele 2008
Data publicarii: 11-04-2008 | AfaceriPana la sfarsitul acestui an, la km 13 al Autostrazii Bucuresti-Pitesti va fi inaugurat primul centru outlet de mari dimesiuni din tara noastra. Intregul proiect va avea 38.000 de mp si va costa 18 milioane de euro.
Magazinele de tip outlet sunt foarte populare in alte parti ale lumii si asta deoarece comercializeaza produse ale unor branduri celebre, la costuri accesibile. In SUA, spre exemplu, sunt in acest moment mai mult de 220 de astfel de centre.
Directorul Mega Designer Outlets, centrul care va fi dezvoltat pe Autostrada Bucuresti-Pitesti, a vorbit pentru The Money Channel despre evolutia segmentului de retail din urmatorii ani.
"Inteleg ca vor fi peste 100 de malluri pe piata din Romania in urmatorii ani. Cred insa ca este o crestere mult prea mare pentru piata din tara dumneavoastra si de accea este foarte posibil sa apara unele corectii.
Noi, ca si companie, nu suntem competitori directi ai pietei de retail. Imi place sa spun ca suntem un jucator cu un concept diferit. Competitia este intr-adevar acerba, insa noi propunem o alternativa la ceea ce s-a anuntat deja in Romania: centre de outlet. Sunt sute de romani care calatoresc sute, mii de kilometri pentru a-si face cumparaturile. Daca mergi la outletul de la Pandorf, in Austria, ai sa vezi in parcare foarte multe masini din Romania. Asta ma face sa cred ca piata locala este pregatita pentru acest nou concept comercial," a declarat Chang S. Oh, managing director MEGA Company.
"Planul nostru este sa inauguram in decursul urmatorilor 3 ani inca doua centre pe langa cel prezentat deja. Primul proiect de outlet va fi construit din foarte multa marmura si sticla, de aceea costurile de executie vor fi unele ridicate. Am estimat un buget de 18 milioane de euro. Pentru celelalte doua costurile sunt evaluate la cate 15 milioane in parte. Cred ca in viitorul imediat apropiat, in circa 5 ani, Romania poate absorbi cu usurinta ofertele a cel putin doua centre de outlet. Unul in partea de nord a tarii si unul in partea de sud. Pe masura ce va creste puterea de cumparare oamenii vor dori cat mai multe branduri. Ca si companie americana suntem interesati in special in promovarea firmelor din Statele Unite," a adaugat aceasta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România