Mega Image ar putea cumpara lantul romanesc de supermarketuri Primavara
Data publicarii: 15-04-2008 | AfaceriCompania Can Serv,operatoarea a noua supermarketuri in tara din care patru in Capitala, negociaza vanzarea lantului de magazine cu mai multi potentiali investitori,cel mai interesat de preluare fiind retailerul Mega Image,filiala grupului belgian Delhaize, au declarat surse din piata.
"Pe piata romaneasca de retail vom asista in curand la numeroase achizitii mai ales pe segmentul supermarketurilor. Can Serv este in negocieri pentru a vinde lantul de magazine Primavara, iar cel mai interesat investitor este Mega Image", au declarat sursele citate.
Compania Can Serv opereaza in prezent noua supermarketuri, din care patru in Bucuresti, doua in Pitesti si cate unul in Ploiesti, Craiova si Galati. Supermarketurile Primavara au o suprafata totala de vanzare de circa 12.500 de metri patrati. Can Serv a fost infiintata in 1993 si in afara de retail mai desfasoara afaceri in morarit, panificatie si patiserie, dar si in domeniul imobiliar.
Reprezentantii lantului Mega Image au declarat ca in retailul romanesc "toata lumea vorbeste cu toata lumea (despre posibile achizitii) si ca nu se grabesc pentru o alta achizitie, asteptand aprobarea Consiliului Concurentei in tranzactia La Fourmi.
Grupul belgian de supermarketuri Delhaize a anuntat recent ca a semnat un acord privind achizitia companiei La Fourmi, detinatoare a 14 supermarketuri in Bucuresti, contra sumei de 18,6 milioane euro. Mega Image a decis preluarea La Fourmi deoarece a considerat ca aceasta afacere reprezinta o buna oportunitate si o achizitie complementara, cele 14 magazine fiind situate in locatii atractive, in zone cu densitate mare a populatiei din Bucuresti.
La Fourmi a fost primul lant de supermarketuri deschis in Bucuresti, in 1992. In 2005, un fond privat de investitii din Grecia, Global Finance, a achizitionat o participatie de 80% din La Fourmi, aceasta fiind ulterior majorata la aproximativ 90%, restul fiind detinut de investitori privati.
Fondata in 1995, Mega Image este unul din cele mai mari lanturi de supermarketuri din Romania avand o retea ce cuprinde 23 magazine in Bucuresti, Constanta si Ploiesti. Mega Image este parte a Delhaize Group, prezent in sapte tari, pe trei continente, cu un numar de peste 2.500 magazine. Grupul a avut venituri de 19 miliarde euro la finalul anului 2007.
Pe langa lantul Primavara, pe piata locala a supermarketurilor mai activeaza in prezent Ethos, Angst si Gulliver, afaceri dezvoltate de antreprenori romani, dar suficient de atractive pentru a primi oferte de preluare din partea retailerilor internationali.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză