Agresiune si inselatorii in comert
Data publicarii: 16-04-2008 | DiversePe piata romaneasca, si nu numai, exista o adevarata industrie a tehnicilor de promovare si de vanzare a produselor, cu sute de carti si cursuri de specialitate care incearca sa gaseasca cele mai bune modalitati de a ajunge la consumatori, de multe ori prin practici care nu sunt intru totul corecte, noteaza Romania Libera. Legea imparte practicile comerciale inselatoare in doua categorii: actiuni inselatoare si omisiuni inselatoare.
Actiunile reprezinta activitati ale operatorilor pe care acestia le intreprind in promovarea si vanzarea produselor.
Conform legii, o practica este considerata a fi actiune inselatoare in patru situatii: daca ea contine informatii false daca, in orice situatie, inclusiv in prezentarea generala, induce in eroare sau este susceptibila sa induca in eroare consumatorul mediu, chiar daca informatiile prezentate sunt, in fapt, corecte in privinta unuia sau mai multor elemente daca implica orice activitate de comercializare privind produsul, inclusiv publicitatea comparativa, creand o confuzie cu alt produs, marca, numele sau cu alte semne distinctive ale unui concurent nerespectarea de catre comerciant a obligatiilor prevazute in codul de conduita pe care s-a angajat sa il respecte, daca angajamentul sau nu este o aspiratie, ci este ferm si poate fi verificat, ori daca acesta indica, in cadrul unei practici comerciale, ca s-a angajat sa respecte codul.
Consumatorii au nevoie de informatii pentru a lua decizii in deplina cunostinta de cauza. Aceste informatii trebuie sa fie oferite de operatorul economic, avand in vedere necesitatile consumatorului mediu. O practica este considerata a fi omisiune inselatoare in trei situatii: daca omite o informatie esentiala necesara consumatorului mediu, tinand cont de context, pentru luarea unei decizii comerciale in cunostinta de cauza daca operatorul economic ascunde sau ofera intr-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu sau in contratimp o informatie esentiala daca operatorul economic nu indica intentia comerciala a practicii, in cazul in care aceasta nu rezulta deja din context.
Si in cazul actiunilor si al omisiunilor inselatoare, elementul esential pentru ca activitatea respectiva sa fie considerata inselatoare este ca aceasta sa il determine sau sa fie susceptibila sa-l determine pe consumator sa ia o decizie comerciala pe care altfel nu ar fi luat-o.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză