Agresiune si inselatorii in comert
Data publicarii: 16-04-2008 | DiversePe piata romaneasca, si nu numai, exista o adevarata industrie a tehnicilor de promovare si de vanzare a produselor, cu sute de carti si cursuri de specialitate care incearca sa gaseasca cele mai bune modalitati de a ajunge la consumatori, de multe ori prin practici care nu sunt intru totul corecte, noteaza Romania Libera. Legea imparte practicile comerciale inselatoare in doua categorii: actiuni inselatoare si omisiuni inselatoare.
Actiunile reprezinta activitati ale operatorilor pe care acestia le intreprind in promovarea si vanzarea produselor.
Conform legii, o practica este considerata a fi actiune inselatoare in patru situatii: daca ea contine informatii false daca, in orice situatie, inclusiv in prezentarea generala, induce in eroare sau este susceptibila sa induca in eroare consumatorul mediu, chiar daca informatiile prezentate sunt, in fapt, corecte in privinta unuia sau mai multor elemente daca implica orice activitate de comercializare privind produsul, inclusiv publicitatea comparativa, creand o confuzie cu alt produs, marca, numele sau cu alte semne distinctive ale unui concurent nerespectarea de catre comerciant a obligatiilor prevazute in codul de conduita pe care s-a angajat sa il respecte, daca angajamentul sau nu este o aspiratie, ci este ferm si poate fi verificat, ori daca acesta indica, in cadrul unei practici comerciale, ca s-a angajat sa respecte codul.
Consumatorii au nevoie de informatii pentru a lua decizii in deplina cunostinta de cauza. Aceste informatii trebuie sa fie oferite de operatorul economic, avand in vedere necesitatile consumatorului mediu. O practica este considerata a fi omisiune inselatoare in trei situatii: daca omite o informatie esentiala necesara consumatorului mediu, tinand cont de context, pentru luarea unei decizii comerciale in cunostinta de cauza daca operatorul economic ascunde sau ofera intr-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu sau in contratimp o informatie esentiala daca operatorul economic nu indica intentia comerciala a practicii, in cazul in care aceasta nu rezulta deja din context.
Si in cazul actiunilor si al omisiunilor inselatoare, elementul esential pentru ca activitatea respectiva sa fie considerata inselatoare este ca aceasta sa il determine sau sa fie susceptibila sa-l determine pe consumator sa ia o decizie comerciala pe care altfel nu ar fi luat-o.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an