Celularele s-au incins la apelul reclamelor
Data publicarii: 17-04-2008 | MediaIn primul trimestru al acestui an, volumul brut de publicitate pentru telefoanele mobile a fost de 7,5 milioane de euro, cu 170% mai mare decat in aceeasi perioada a anului 2007, noteaza Adevarul.
Dupa un an in care bugetele de promovare a telefoanelor mobile au cunoscut un regres, primul trimestru din 2007 marcheaza o revenire in forta a acestei categorii pe piata publicitatii. Televiziunile au beneficiat din plin de "invazia mobilelor", atragand un volum brut de publicitate de trei ori mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Un studiu realizat de cercetatorii unei universitati din Marea Britanie (n-are importanta universitatea!) arata ca britanicii intra in panica, ajungand pana la depresie, cand isi pierd telefoanele mobile sau cand uita unde le-au pus. (N-are importanta cat de profesionista este cercetarea. Presa abunda in tot felul de studii ale unor colective celebre sau obscure de cercetatori.)
Un lucru e sigur: reclamele la telefoanele mobile nu-i pot scoate pe britanici din depresie (sau pe alti utilizatori de pe planeta), dar ii pot convinge pe consumatori sa-si schimbe marca de mobil.
In Romania, bugetele pentru promovarea brandurilor de telefoane mobile sunt in continua crestere. Pentru ca oferta de terminale se afla intr-o stransa legatura cu servicii de telefonie mobila, numeroase campanii de promovare vizeaza atat pachetul, cat si telefonul propriu-zis. Cu alte cuvinte, telefonul mobil este plasat "in coada" mesajului publicitar ce vizeaza oferta de abonament. Exista insa si campanii derulate strict pentru marcile de telefoane mobile.
In primele trei luni ale acestui an, volumul brut de publicitate consumat pe tv, presa si radio, pentru marcile de telefoane mobile (numai in campaniile de brand) s-a ridicat la 7,5 milioane de euro (calculat pe tarifele lista de publicitate).
Potrivit monitorizarilor Alfa Cont, suma este cu 170% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand s-a atins un volum brut de 2,7 milioane de euro. Conform acelorasi monitorizari, numarul de insertii pe tv, presa si radio a fost de 4.802, cu 87% mai mare decat in primul trimestru al anului 2007. Se poate spune ca promovarea telefoanelor mobile a debutat in forta (uzitata sintagma!) in acest an.
Grosul bugetelor s-a indreptat catre televiziuni: 7,34 milioane de euro (pentru 4.655 de spoturi). In primele trei luni ale anului trecut, televiziunile au atras un volum de 2,4 milioane de euro (2.258 de spoturi). Pentru ca in debutul acestui an, telefoanele mobile "s-au napustit" pe televiziuni, acest fapt a produs o reducere a consumului de spatii publicitare pe celelalte medii, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Doar sase machete in ziare
Astfel, piata radio a difuzat doar 90 de clipuri publicitare (in volum brut de 19.500 euro), cu 121 mai putin decat in 2007. In reviste, au aparut 51 de machete publicitare (in valoare bruta de 140.000 de euro), cu 18 mai putin decat in anul precedent. De remarcat ca in ziare, in perioada analizata, reclamele pentru aceste produse s-au putut numara pe degetele de la doua maini: sase! Anul trecut, ziarele au fost ceva mai "norocoase", atragand 18 machete.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România