Cresterea costurilor ar putea afecta atragerea investitiilor in Romania
Data publicarii: 18-04-2008 | EconomiePozitia de lider a Romaniei in clasamentul privind atragerea interesului investitorilor in tarile din regiune poate fi afectata de cresterea costurilor si lipsa fortei de munca, releva studiul "Atractivitatea investitionala in Europa de sud-est 2008", prezentat joi de Ernst & Young.
Raportul Ernst & Young subliniaza ca Romania are cateva puncte slabe ce ar putea periclita pe viitor pozitia sa de lider in regiune.
"Cresterea costurilor si scaderea disponibilitatii resursei umane calificate poate periclita atractivitatea Romaniei in urmatorii trei ani", a declarat Camelia Horlaci, country manager partner al Ernst & Young. De asemenea, printre domeniile pe care tara noastra ar trebui sa le imbunatateasca se numara infrastructura de telecomunicatii, cea de transport si logistica, precum si climatul social.
La studiu au participat 216 directori executivi, iar 52% dintre acestia considera ca Romania este o destinatie atractiva pentru investitii, in comparatie cu 50% care au mentionat Turcia, sau 40%, Bulgaria, pe ultimul loc al clasamentului se plasandu-se Cipru.
Romania a ocupat primul loc la mai mult de jumatate din criteriile evaluate, respectiv costul fortei de munca, care a fost apreciat de 26% dintre respondenti, pregatirea personalului, cu 19%, nivelul taxelor si impozitelor, tratamentul pentru executivii cetateni straini, costul terenurilor si legislatia in domeniu etc.
In ciuda faptului ca Romania este pe primul loc ca numar al proiectelor de investitii straine directe, cu aproape 150 de investitii in perioada 2006 - 2007, Serbia a inregistrat in acest sens o dinamica de 174%, in timp ce tara noastra de doar sase procente.
Tortodata, analiza Ernst & Young arata ca Romania este lider din punct de vedere al imaginii percepute de investitorii straini sustinuta de realitate.
Investitiile straine s-au axat in ultimii patru ani catre activitati precum dezvoltarea de sedii, centre de servicii, call center-uri, unitati de cercetare si dezvoltare, precum si activitati de vanzari si de marketing, segmente care au avut anul trecut o pondere de 44% in totalul investitiilor straine directe realizate in Romania. Restul a revenit activitatilor industriale.
Studiul privind atractivitatea investitionala a Europei de Sud-Est, a fost realizat de compania Ernst & Young in colaborare cu agentia independenta de sondare a pietei CSA. Analiza acopera opt state din Europa de Sud-Est, respectiv Romania, Turcia, Bulgaria, Grecia, Croatia, Serbia, Bosnia si Hertegovina si Cipru.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România