Comert online de un miliard de euro, in doi ani
Data publicarii: 18-04-2008 | AfaceriComertul electronic se va dubla in acest an in Romania si va ajunge la valoarea de 250 de milioane de euro, urmind sa atinga pragul de un miliard de euro in 2010, sustin reprezentantii companiilor cu activitate online, principalele produse vindute pe aceasta piata fiind cele din domeniul IT & C.
Ritmul de crestere se va mentine si in urmatorii trei ani, ca urmare a cresterii accesului la Internet si a ofertelor disponibile, precum si a gradului sporit de securizare a platilor online.
"Daca piata online din Uniunea Europeana se va majora cu cite 25% in urmatorii patru ani si va depasi 400 de miliarde de euro in 2011, cea romaneasca evolueaza si mai rapid si va depasi un miliard de euro in 2010.
In prezent, sint 1.500 de magazine online. Pe acest segment intra cite un magazin pe zi, insa la doua zile iese unul", a declarat Marius Ghenea, proprietarul magazinelor online PCfun si electrofun.
Anul trecut, conform estimarilor investitorilor din industria de profil, comertul online a atins 125 de milioane de euro, circa 80% din produsele vindute apartinind segmentului de IT & C. "Internetul, ca instrument de shopping, se extinde din ce in ce mai mult si catre alte categorii, cum sint electrocasnicele, imbracamintea, cadouri, ceasuri, articole pentru copii si turism", a adaugat omul de afaceri.
La rindul sau, directorul de divizie online a grupului K Tech, Ciprian Scarlat, apreciaza ca piata online se va situa, in 2010, in intervalul 900 de milioane de euro - un miliard euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an