Piata romaneasca de credite de consum s-ar putea dubla pana in 2011
Data publicarii: 22-04-2008 | Finante-BanciPiata romaneasca de credite s-ar putea dubla pana in 2011, pana la cel putin 30 miliarde euro, ca urmare a ratei ridicate de crestere a sectorului, estimata sa se mentina la 15-20% pe an, a declarat directorul executiv al KBC Consumer Finance, Willem Huetin.
In 2007, piata creditelor de consum in Romania era de 15 miliarde euro.
"Estimam o crestere anuala de 15-20% a pietei, care ar putea depasi 30 miliarde euro pana in 2011, pe baza unei cresteri puternice a creditelor pentru consum si a consumului personal, care genereaza o cerere din ce in ce mai mare pentru produse si servicii financiare", a precizat Huetin.
El a explicat ca, la fel ca in alte tari din Europa Centrala si de Est, in Romania piata creditelor de consum este foarte competitiva.
Reprezentantul KBC Consumer Finance a mentionat ca datele macroeconomice ale Romaniei sunt favorabile, in conditiile in care este estimata o rata a inflatiei de 3,3% in 2010 si de 3% in 2011.
In ce priveste investitiile straine directe, acestea sunt estimate la 4,9 miliarde euro in acest an si de circa 4,77 miliarde euro atat in 2009, cat si in pentru in 2010.
In 2007, investitiile straine directe au fost de 7,07 miliarde euro, potrivit datelor BNR.
El a mentionat ca grupul s-a orientat catre o companie de credite de consum, deoarece "este mai costisitor sa construiesti o retea bancara".
"Daca intri pe piata bancara, trebuie sa fii in varful pietei. Am ales creditele de consum deoarece ne ofera o platforma mult mai solida", a mentionat Huetin.
In ce priveste dezvoltarea KBC Consumer Finance in Romania, Huetin a mentionat ca grupul analizeaza posibilitatea de extindere in orase mai mici, iar in prezent compania se afla in faza de construire a retelei.
"Ne intereseaza asigurarile si domeniul bancar. Nu stim care va fi urmatorul pas, dar cu siguranta va fi in domeniul bancar sau al asigurarilor", a declarat directorul executiv KBC Group Andre Bergen.
El a mentionat ca grupul are o strategie de costuri reduse, iar atunci cand face investitii sunt luate in calcul si situatiile mai dificile, precum cea in care economia ar inceta sa mai creasca.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall