Blogul, ultima moda in procesul de recrutare
Data publicarii: 23-04-2008 | HR/CariereInformatiile continute de o astfel de pagina de net sunt recomandari pe care specialistii in resurse umane le folosesc in selectia de potentiali candidati pentru un anumit job, noteaza Adevarul. Clasicul CV sau banala scrisoare de intentie incep sa devina instrumente invechite in procesul de recrutare. Diversificarea metodelor de comunicare si de exprimare va duce la orientarea angajatorilor catre canalele neconventionale, la "moda". Ultima gaselnita in materie de descriere personala, ce va contribui si va completa munca specialistilor in recrutare, este blogul.
Vazut ca un instrument prin intermediul caruia potentialul angajator isi poate completa profilul candidatilor cu aspecte mai personale ce tin de afinitati culturale, politice si nu numai, blogul are toate sansele sa devina o parghie importanta in cautarea candidatului ideal. Mai mult decat atat, specialistii in resurse umane sustin ca aceasta forma de exprimare va fi folosita atat in recrutarea personalului de top, dar si pentru functiile de executie. Desi nu va fi folosit niciodata ca instrument exclusiv de recrutare, blogul va avea un cuvant de spus in procesul de selectie a candidatilor.
Noua forma de exprimare aduce notorietate
"Care este diferenta dintre blog, pe de o parte, si forumuri, grupuri de discutii si chat-uri, pe de alta parte? Structura si display-ul continutului. Blogul este un mediu in care continutul primeaza, unde atat «proprietarul», cat si «comentatorii» expun pe larg, de obicei, opinii si pareri. Iata un motiv care ne incurajeaza sa plasam blogul mai degraba in categoria instrumentelor adesea folosite pentru alcatuirea profilului candidatului si deci folositor mai ales in procesul de selectie", spune Anca Neagu, senior consultant in cadrul companiei de recrutare Professional.
Potrivit acesteia, importanta blogului in recrutare este generata, momentan, de inovatia pe care o reprezinta, fiind "un trend" cu potential. Sa ai un blog poate face diferenta atunci cand vine vorba de vizibilitate in ochii angajatorului. "Blogul il scoate din anonimat pe posesorul sau, ceea ce este deja un avantaj major fata de alti posibili candidati. Blogul aduce autorului, chiar si fara a avea aceasta intentie, notorietatea necesara pentru a fi reperat si contactat de recrutori, potentiali parteneri de afaceri", a declarat Gabriela Constantinescu, HR manager al companiei Piraeus Bank.
In opinia sa, blogul este un purtator de mesaje care il definesc pe cel care le-a postat intr-un mod mai fidel decat ar putea-o face un CV sau o scrisoare de intentie. Prin urmare, cunoscand valorile exprimate de o persoana pe blog, recrutorul intuieste ca persoana este sau nu potrivita pentru o companie sau pentru o slujba. In aceste conditii, sansele de succes ale procesului de recrutare cresc. Informatiile pe care le contine un blog despre persoana care te intereseaza in procesul de recrutare sunt mai degraba recomandari pe care recrutorii le folosesc.
"Ce anume ii place, cum si cu cine interactioneaza, subiecte de interes sau perspective de abordare ale unei teme. Toate acestea duc la o cunoastere mai profunda si mai nuantata a unei persoane. Sunt lucruri pe care de obicei le cautam «in piata»", spune Gabriela Constantinescu. Prin urmare, blogul nu este un instrument vital in evaluare, ci mai degraba un instrument-suport, insa in timp, poate fi perfectionat ca metoda adiacenta de lucru, asemanatoare cautarii de CV-uri.
"Ne raportam la amploarea pe care o are, momentan, la noi in tara. Desi ofera, poate, o viziune mai complexa decat a unui CV, fiind un instrument de continut, el poate fi si un suport informational, o cale de cautare pentru personalul care deruleaza recrutarea. Blogul are potential sa devina un instrument important pentru recrutare, adresandu-se, totusi, unui public-tinta destul de specific", spune Anca Neagu, senior consultant la Professional.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză