Masa de Paste umfla profiturile comerciantilor
Data publicarii: 25-04-2008 | EconomieRomanului ii place sa aiba masa indestulata de sarbatori, iar comerciantii profita cat pot de aceste perioade pentru a-si spori castigurile. Preturile la alimente au inregistrat un salt de 1-2 lei in aceasta saptamana.
Majoritatea supermarketurilor si a unitatilor de desfacere au afisat programe prelungite in aceasta perioada, insa cele mai multe vor fi inchise in prima zi de Paste. Vanzarile de anul acesta au depasit deja cifrele consemnate in 2007, potrivit reprezentantilor companiilor de retail. Gospodinele, mai ales cele din Capitala, care au lasat cumparaturile de Paste pe ultima suta de metri vor avea surpriza neplacuta sa descopere ca preturile au crescut ca Fat-Frumos. Mielul ramane campion la scumpire.
Daca anul trecut pretul pornea de la 150 de lei pe kilogram in carcasa, anul acesta pretul urca in functie de magazin pana la 200-300 de lei pe kilogram in carcasa. Carnea de oaie se vinde mai ieftin, cu 8 pana la 10 lei pe kilogram. Cei care vor cumpara mieii din targurile cu vanzare directa vor scoate ceva mai putini bani din buzunar. Si cum pentru friptura de miel aveti nevoie si de ulei, trebuie sa stiti ca pentru un litru de ulei de floarea-soarelui veti scoate din buzunar cu aproximativ 2-4 bani, preturile variind de la 5,9 lei la 7 lei pe litru.
La legume si fructe preturile au urcat in medie cu 2 bani in aceasta saptamana, iar ouale de tara sunt ceva mai scumpe decat cele din magazinele alimentare. Vopseaua se gaseste de la preturi intre 0,3 si 6 lei. Iar cine nu are timp de gatit poate opta pentru ouale deja vopsite, o cutie cu zece oua costand intre 6 si 8 lei. Patiseriile preiau comenzi pentru cozonaci, tarifele percepute fiind de aproximativ 20 de lei, iar pentru aceiasi bani putem cumpara cozonaci direct din magazinele alimentare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil