Angajatii care pleaca influenteaza reputatia companiei
Data publicarii: 28-04-2008 | HR/CariereAngajatii care pleaca din companie sunt cel putin la fel din importanti ca si cei care raman, din punctul de vedere al modului in care influenteaza brandul de angajator al firmei. Potrivit specialistilor in resurse umane, managementul trebuie sa acorde o atentie cat mai mare modului in care compania se desparte de un angajat, precum si relatiei pe care o pastreaza ulterior cu acesta.
"Este important sa avem grija si de angajatii care pleaca din companie pentru ca, plecand, devin ambasadorii nostri; daca au fost multumiti, recomanda compania mai departe", spune Charlie Crocker, CEO Barnett McCall, firma de recrutare si consultanta in resurse umane.
Specialistii in resurse umane recomanda ca firmele sa nu impiedice plecarea unui angajat, in conditiile in care acesta a decis sa aleaga noi posibilitati de dezvoltare, dand ca exemplu companii precum McDonald's sau Coca-Cola, unde angajatii sunt informati atunci cand firma nu le mai poate oferi, pentru moment, oportunitati de promovare conforme cu aspiratiile si pregatirea lor.
Firma isi creeaza astfel o imagine de bun angajator, preocupat de carierele angajatilor, chiar si atunci cand nu le mai poate sprijini ascensiunea. General Electric sau Procter&Gamble sunt alte doua companii care au introdus acest concept in politica lor globala de resurse umane. Interviul de la plecarea din firma (asa-numitul exit interview) este o modalitate utilizata frecvent de companii pentru a clarifica nemultumirile angajatilor care pleaca.
"Analiza informatiilor obtinute din aceste intalniri reprezinta un overview asupra imaginii pe care compania respectiva o are ca angajator", a declarat Beatrice Vana, HR manager pentru compania S&T, firma specializata pe furnizarea de solutii si servicii IT.
Potrivit unui studiu realizat de revista americana Human Resource Executive Magazine, 96% dintre managerii de resurse umane realizeaza exit-interviews cu angajatii care parasesc organizatia voluntar, insa doar 4% folosesc o metoda sistematica de colectare si de comparare a datelor obtinute astfel.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an