Romanii au cheltuit un miliard de dolari pe vacante in 2007
Data publicarii: 01-05-2008 | TurismPentru un concediu, cheltuim, in medie, de zece ori mai putin decat salariul mediu net pe economie, noteaza Cotidianul. Un roman a cheltuit anul trecut, in medie, pentru o vacanta 45,11 dolari, aproape dublu fata de 1990, cand suma alocata pentru un concediu era de numai 21,58 dolari, se arata intr-un studiu realizat de compania de cercetare de piata Euromonitor. Reprezentantii agentiilor de turism din tara sustin ca, raportat la toata populatia tarii, suma ar putea reflecta realitatea in conditiile in care, potrivit statisticilor, doar 5 milioane de romani calatoresc.
"Raportat la populatie, cifra ar putea fi corecta. Din populatia tarii, in jur de 5 milioane calatoresc, iar dintre acestia aproximativ 3 milioane isi petrec vacantele in tara.
Insa daca ne raportam la populatia turistica, suma pe care o cheltuieste un roman in vacanta, pe langa pachetul turistic, este cuprinsa intre 150 si 250 de euro", ne-a declarat Traian Badulescu, purtator de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Potrivit acestuia, unele studii ale agentiilor de turism din Grecia indica faptul ca un roman aloca in vacanta mai multi bani decat un neamt, spre exemplu. "Un roman cheltuieste in medie pentru vacantele externe aproximativ 180 de euro pe saptamana, in timp ce pentru un neamt media este de 19 euro pe saptamana", mai spune Badulescu.
Comparativ cu ceilalti europeni, romanii se incadreaza in medie. Astfel, cheltuim mai mult pe vacante decat bulgarii, ucrainenii, polonezii sau croatii, dar mai putin decat slovenii, slovacii ori ungurii. Spre exemplu, un bulgar aloca in medie pentru vacanta 19,62 dolari, ucrainenii - 6,19 dolari, croatii - 17,28 dolari, iar polonezii - 26,91 dolari. In schimb, un ungur cheltuieste pentru concediu 51,97 dolari, slovenii - 62,92 dolari, slovacii - 83,04 dolari, iar cehii - 151,29 dolari. Dintre europeni, cele mai scumpe vacante, de 594,53 dolari in medie, le au austriecii, urmati de belgieni cu 505,64 dolari si de suedezi - 351,51 dolari.
Potrivit studiului Euromonitor, romanii au vacante mai scumpe decat americanii. Astfel, in medie, un locuitor din Statele Unite cheltuieste pentru un concediu 36,24 dolari, adica cu 8,87 dolari mai putin decat un roman. In schimb, comportamentul de consum al romanilor este similar cu cel al taiwanezilor care scot din buzunare pentru un concediu 44,66 dolari, cu al letonienilor, care aloca 40,18 dolari, sau cu al locuitorilor din Noua Zeelanda, care dau 39,15 dolari pentru o vacanta.
Turismul extern, la mare cautare
Potrivit unor estimari ANAT, in acest an turismul extern va inregistra o crestere de aproximativ 25% fata de anul trecut, in timp ce pentru destinatiile autohtone se asteapta un plus de 15%. De asemenea, romanii au inceput sa-si diversifice optiunile in sensul ca pe parcursul unui an aleg sa mearga atat in tara, cat si in strainatate.
In ceea ce priveste destinatiile preferate de turistii romani, din datele ANAT de un interes crescut se bucura litoralul Marii Negre, pensiunile rurale, statiunile montane, dar si cele balneoclimaterice, iar printre destinatiile externe solicitate se numara Grecia, Bulgaria, Turcia, Tunisia, Egipt, Austria sau Israel.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri