Scapa de stresul de la serviciu!

Data publicarii: 05-05-2008 | HR/Cariere

Increderea in fortele proprii, glumele si exprimarea directa a sentimentelor te vor ajuta sa revii la o viata profesionala normala, noteaza Evenimentul Zilei. Exista zece reguli care te ajuta sa scapi de stres. Angelo Batista, doctor in comunicare organizationala si management de la Universitatea "Jeanne Monnet" din Italia, a ajuns la aceasta concluzie in urma unui studiu realizat timp de cinci ani si publicat in revista italiana de psihologie organizationala "Risorsa Uomo".

1 Accepta stresul

Stresul este "sarea vietii" si trebuie sa-l accepti. Dar daca folosesti prea mult din acest condiment, nu este sanatos. In cele mai multe cazuri, tu esti cel care iti adaugi singur stres. Ce este de facut in acest caz? "Este bine sa inveti sa-i asculti pe ceilalti si sa fii atent la tine. Cu siguranta vei observa semnalele de alarma si nu numai ca vei putea evita factorii de stres, dar ii vei putea transforma in factori care te intaresc", considera realizatorul studiului.


Relaxeaza-te!

2 Concentreaza-te pe prezent

Fa cu pasiune si entuziasm tot ceea ce faci. "Daca te vei implica in totalitate in activitatile pe care le desfasori aici si acum, te vei feri de multe erori si nici nu vei pierde evenimentele importante care se intampla in jurul tau. In felul asta, elimini factorii stresanti sociali si chiar anxietatea", se arata in studiu.

3 Stabileste-ti un scop

Asta te va face sa urmaresti sau chiar sa te implici cu interes in diverse proiecte care duc la realizarea scopului.

Acest optimism este un bun antidot contra stresului. In acelasi timp, vei invata sa deosebesti ce este important de ceea ce este urgent. Si astfel iti testezi limitele si vei reusi sa stabilesti scopuri realiste. In felul acesta "elimini frustrarile, senzatia de vina sau chiar sentimentul de esec", este de parere Angelo Batista.

4 Renunta la perfectionism

Totul trebuie facut cu masura, cu pauze care sa te regenereze. Asta te ajuta sa-ti dai seama de propriul ritm si de propriile imperfectiuni.

"Este greu sa-ti accepti imperfectiunile. Dar, cand o vei face, vei intelege greselile colegilor si nu le vei mai critica. Dimpotriva, vei incerca sa gasesti solutii impreuna cu ei", a declarat pentru "Evenimentul zilei" psihologul german Daniela Gassmann.

5 Accepta insuccesul

A gresi este uman si face parte din procesul de maturizare. "Este important sa intelegi ca insuccesul te ajuta sa inveti despre partile tale slabe", se spune in studiu.

6 Foloseste-te de umor

Autoironia si umorul te detaseaza de problemele cu care te confrunti, te ajuta sa le tii sub control si te relaxeaza. Este o strategie care te ajuta sa vezi partea buna a lucrurilor.

7 Fii flexibil!

Daca esti flexibil in idei, comportamente si atitudini, asta detensioneaza relatiile conflictuale. Un alt avantaj este ca, atunci cand esti pus in situatia de a spune "nu", ceilalti vor intelege si nu vor iesi conflicte.

8 Respecta-te!

Daca esti multumit de tine, si relatiile cu ceilalti vor fi foarte bune. Fa lucruri care te relaxeaza, inclusiv sport.

"Aceasta strategie comportamentala te destreseaza, te calmeaza si-ti aduce echilibrul in viata", adauga Angelo Batista.

9 Crede in tine!

Ai incredere in propriile forte, iar cand faci ceva de care esti mandru, premiaza-te! Nivelul autostimei creste, iar asta te va ajuta sa fii si mai eficient in ceea ce faci.

10 Foloseste inteligenta emotionala

"Emotiile sunt de doua feluri: negative si pozitive. La job, ele se traduc cam asa: «Imi placi, deci vom face o echipa (pozitiv - n.r.)» si «nu imi placi, deci nu vom lucra bine impreuna (negativ - n.r.)>», a spus, pentru "Evenimentul zilei", psihologul olandez Strephon Kaplan Williams.

Prin urmare, incearca sa gasesti lucruri pozitive la colegii pe care nu-i placi (in felul asta te apropii de ei) si aduna in echipa ta persoanele pe care le placi pentru a obtine rezultate foarte bune.

Evenimentul Zilei

Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro: