Contractul pentru linia feroviara Bucuresti-Otopeni va fi semnat pana la sfarsitul anului
Data publicarii: 05-05-2008 | EconomieContractul pentru construirea liniei de cale ferata Bucuresti-Otopeni va fi semnat pana la sfarsitul anului, a declarat, luni, ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
"Contractul va fi semnat pana la sfarsitul anului cu firma care va proiecta si construi linia feroviara Bucuresti-Otopeni. La ora actuala am introdus pe ordinea sedintei de Guvern indicativii tehnico-economici, iar la recrificarea bugetara din luna iunie vom stabili sumele necesare pentru aceasta investitie", a precizat Ludovic Orban.
Lucrarea va viza electrificarea a aproximativ 12 kilometri de cale ferata, dublarea liniilor pe o distanta de 12 kilometri, modernizarea garilor si coordonarea cu transportul public din Bucuresti.
Proiectul de legatura feroviara dintre Bucuresti si Otopeni a fost avizat de Comisia Tehnica Economica a declarat in luna martie ministrul transporturilor, Ludovic Orban. In plus, au fost identificate lucrarile care trebuie efectuate pentru dublari de linie, electrificari precum si analiza pozitionarii garilor.
Directorul de proiecte CFR Infrastructura, Constantin Onoiu, declara la inceputul lunii noiembrie 2007 ca lucrarile pentru construirea liniei feroviare intre Gara de Nord Bucuresti si aeroportul Otopeni vor fi incepute in cel mult doi ani si vor fi finalizate in 2012. Potrivit acestuia, executia lucrarii va dura aproximativ un an si jumatate.
Totodata, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat luni ca inelul feroviar al Capitalei, care inconjoara Bucurestiul pe o distanta de 62 kilometri, va fi reabilitat in trei ani.
Astfel, daca in prezent exista 14 statii pe inelul feroviar, urmeaza sa mai fie construite alte 13, la intersectia cu principalele bulevarde.
Prin inelul feroviar va fi evitata traversarea orasului cu transportul rutier. Orban a mai declarat ca vor fi achizitionate trenuri noi, de tip urban, asemanatoare cu Sageata Albastra.
De asemenea, cele 27 de statii preconizate pentru inelul feroviar al capitalei vor fi: Bucuresti Nord - Grivita - Chitila, Bucuresti Vest - Cotroceni -Varteju - Jilava - Progresu - Popesti Leordeni, Bucuresti Sud - Pantelimon - Bucur Obor, Bucuresti Baneasa - Voluntari - Otopeni - Mogosoaia - Chitile.
Ministrul transporturilor a parcurs luni o parte din traseul inelului feroviar cu plecare din Gara de Nord, in acelasi timp cu pornirea unui microbuz pe linia de centura a capitalei. Traseul cu trenul a fost efectuat in 37 de minute, mergand cu 50 km/ora, iar microbuzul pana la statia Progresu a facut o ora si un sfert.
Ludovic Orban a mai declarat ca practic se va demara si proiectul inelului verde al Bucurestiului prin amenajarea pe tot traseul inelului feroviar a unei liziere cu o latime de 20 metri.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză