Contractul pentru linia feroviara Bucuresti-Otopeni va fi semnat pana la sfarsitul anului
Data publicarii: 05-05-2008 | EconomieContractul pentru construirea liniei de cale ferata Bucuresti-Otopeni va fi semnat pana la sfarsitul anului, a declarat, luni, ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
"Contractul va fi semnat pana la sfarsitul anului cu firma care va proiecta si construi linia feroviara Bucuresti-Otopeni. La ora actuala am introdus pe ordinea sedintei de Guvern indicativii tehnico-economici, iar la recrificarea bugetara din luna iunie vom stabili sumele necesare pentru aceasta investitie", a precizat Ludovic Orban.
Lucrarea va viza electrificarea a aproximativ 12 kilometri de cale ferata, dublarea liniilor pe o distanta de 12 kilometri, modernizarea garilor si coordonarea cu transportul public din Bucuresti.
Proiectul de legatura feroviara dintre Bucuresti si Otopeni a fost avizat de Comisia Tehnica Economica a declarat in luna martie ministrul transporturilor, Ludovic Orban. In plus, au fost identificate lucrarile care trebuie efectuate pentru dublari de linie, electrificari precum si analiza pozitionarii garilor.
Directorul de proiecte CFR Infrastructura, Constantin Onoiu, declara la inceputul lunii noiembrie 2007 ca lucrarile pentru construirea liniei feroviare intre Gara de Nord Bucuresti si aeroportul Otopeni vor fi incepute in cel mult doi ani si vor fi finalizate in 2012. Potrivit acestuia, executia lucrarii va dura aproximativ un an si jumatate.
Totodata, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat luni ca inelul feroviar al Capitalei, care inconjoara Bucurestiul pe o distanta de 62 kilometri, va fi reabilitat in trei ani.
Astfel, daca in prezent exista 14 statii pe inelul feroviar, urmeaza sa mai fie construite alte 13, la intersectia cu principalele bulevarde.
Prin inelul feroviar va fi evitata traversarea orasului cu transportul rutier. Orban a mai declarat ca vor fi achizitionate trenuri noi, de tip urban, asemanatoare cu Sageata Albastra.
De asemenea, cele 27 de statii preconizate pentru inelul feroviar al capitalei vor fi: Bucuresti Nord - Grivita - Chitila, Bucuresti Vest - Cotroceni -Varteju - Jilava - Progresu - Popesti Leordeni, Bucuresti Sud - Pantelimon - Bucur Obor, Bucuresti Baneasa - Voluntari - Otopeni - Mogosoaia - Chitile.
Ministrul transporturilor a parcurs luni o parte din traseul inelului feroviar cu plecare din Gara de Nord, in acelasi timp cu pornirea unui microbuz pe linia de centura a capitalei. Traseul cu trenul a fost efectuat in 37 de minute, mergand cu 50 km/ora, iar microbuzul pana la statia Progresu a facut o ora si un sfert.
Ludovic Orban a mai declarat ca practic se va demara si proiectul inelului verde al Bucurestiului prin amenajarea pe tot traseul inelului feroviar a unei liziere cu o latime de 20 metri.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private