Contractul pentru linia feroviara Bucuresti-Otopeni va fi semnat pana la sfarsitul anului
Data publicarii: 05-05-2008 | EconomieContractul pentru construirea liniei de cale ferata Bucuresti-Otopeni va fi semnat pana la sfarsitul anului, a declarat, luni, ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
"Contractul va fi semnat pana la sfarsitul anului cu firma care va proiecta si construi linia feroviara Bucuresti-Otopeni. La ora actuala am introdus pe ordinea sedintei de Guvern indicativii tehnico-economici, iar la recrificarea bugetara din luna iunie vom stabili sumele necesare pentru aceasta investitie", a precizat Ludovic Orban.
Lucrarea va viza electrificarea a aproximativ 12 kilometri de cale ferata, dublarea liniilor pe o distanta de 12 kilometri, modernizarea garilor si coordonarea cu transportul public din Bucuresti.
Proiectul de legatura feroviara dintre Bucuresti si Otopeni a fost avizat de Comisia Tehnica Economica a declarat in luna martie ministrul transporturilor, Ludovic Orban. In plus, au fost identificate lucrarile care trebuie efectuate pentru dublari de linie, electrificari precum si analiza pozitionarii garilor.
Directorul de proiecte CFR Infrastructura, Constantin Onoiu, declara la inceputul lunii noiembrie 2007 ca lucrarile pentru construirea liniei feroviare intre Gara de Nord Bucuresti si aeroportul Otopeni vor fi incepute in cel mult doi ani si vor fi finalizate in 2012. Potrivit acestuia, executia lucrarii va dura aproximativ un an si jumatate.
Totodata, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat luni ca inelul feroviar al Capitalei, care inconjoara Bucurestiul pe o distanta de 62 kilometri, va fi reabilitat in trei ani.
Astfel, daca in prezent exista 14 statii pe inelul feroviar, urmeaza sa mai fie construite alte 13, la intersectia cu principalele bulevarde.
Prin inelul feroviar va fi evitata traversarea orasului cu transportul rutier. Orban a mai declarat ca vor fi achizitionate trenuri noi, de tip urban, asemanatoare cu Sageata Albastra.
De asemenea, cele 27 de statii preconizate pentru inelul feroviar al capitalei vor fi: Bucuresti Nord - Grivita - Chitila, Bucuresti Vest - Cotroceni -Varteju - Jilava - Progresu - Popesti Leordeni, Bucuresti Sud - Pantelimon - Bucur Obor, Bucuresti Baneasa - Voluntari - Otopeni - Mogosoaia - Chitile.
Ministrul transporturilor a parcurs luni o parte din traseul inelului feroviar cu plecare din Gara de Nord, in acelasi timp cu pornirea unui microbuz pe linia de centura a capitalei. Traseul cu trenul a fost efectuat in 37 de minute, mergand cu 50 km/ora, iar microbuzul pana la statia Progresu a facut o ora si un sfert.
Ludovic Orban a mai declarat ca practic se va demara si proiectul inelului verde al Bucurestiului prin amenajarea pe tot traseul inelului feroviar a unei liziere cu o latime de 20 metri.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an