Bancile au primit rolurile principale in presa economica

Data publicarii: Astazi, 06-05-2008 | Media

Pe fondul dezvoltarii pietei bancare din ultimii ani, bancile au devenit importante subiecte de presa, in special pentru publicatiile financiar-economice, care acorda spatii ample activitatii acestora, noteaza Adevarul.

Se poate spune ca bancile comerciale sunt "vedetele" presei economice, asa cum personajele din showbiz reprezinta o paine alba de mancat pentru tabloide. Comunicarea catre presa si, implicit, catre clientii lor a devenit o componenta de baza in planurile de marke­ting ale institutiilor bancare. In afara sumelor investite in promovarea traditionala (spoturi tv, machete de presa, spoturi radio), bancile comerciale sunt preocupate, in mare masura, si de vizibilitatea lor in paginile ziarelor si revistelor.

Pentru ca o presa buna (pozitiva) contribuie la consolidarea imaginii in randul clientilor, iar increderea, se stie, este elementul decisiv in acest domeniu.

De aceea, un simplu comunicat al unei banci (care anunta cresterea dobanzilor, de exemplu) este urmarit de departamentul de comunicare sa apara in cat mai multe publicatii de specialitate, "acoperirea media" fiind principalul criteriu in evaluarea impactului acestui demers.

In perioada 15 februarie - 22 aprilie 2008, in presa scrisa centrala au aparut 7.321 de articole despre 21 de banci. Monitorizarea firmei Media Image a vizat numai materialele de presa dedicate unei banci si cele in care s-au facut referiri (chiar si tangentiale) la institutia respectiva. (Monitorizarea nu a inclus si tabelele zilnice cu dobanzile bancare.)

Desi, la prima vedere, se poate spune ca nu sunt prea multe lucruri de scris despre o banca (o institutie care prin definitie mizeaza pe confidentialitate si discretie), numarul impresionant de articole arata o piata dinamica ce "creste odata cu tara". La o analiza amanuntita se poate observa ca orice miscare a bancilor este consemnata de presa de specialitate, de la raportarile bilanturilor anuale si lansarile de noi produse pana la schimbarile de management si implicari pe diverse domenii economice.

BRD, cea mai mediatizata banca in ziare

Topul celor mai vizibile banci in presa scrisa, realizat pe baza monitorizarii Media Image, respecta in mare masura si clasamentul bancilor in functie de forta lor pe piata. Altfel spus, o banca mare are o activitate mai laborioasa, asa incat presa are mai multe lucruri de scris despre aceasta. Daca in clasamentul cotelor de piata BCR conduce detasat, in topul "vizibilitatii" primul loc este ocupat de BRD Groupe Societe Generale, care a acumulat 1.188 de articole de presa.

Cele mai multe articole despre activitatea bancii sau in care s-au facut referiri la aceasta au aparut in "Ziarul Financiar" (188), "Business Standard" (156), "Bursa" (93), "Adevarul" (84) si "Financiarul" (79). Se constata ca principalele publicatii care furnizeaza cele mai multe articole si informatii despre lumea bancara sunt cotidienele de specialitate: "Ziarul Financiar", "Business Standard" si "Financiarul".

Cele trei titluri, concurente direct, sunt urmate in aceasta "cursa jurnalistica" de "Bursa" si "Economistul". Dintre ziarele de calitate centrale cu un numar mare de articole despre lumea bancara se remarca "Adevarul" (care contine in fiecare zi caietul "Adevarul Financiar"), "Romania libera", "Cotidianul" si "Curierul National", ziar cu o audienta redusa, dar cu ample pagini economice. In cazul publicatiilor saptamanale, "Capital" si "Saptamana Financiara" detin cea mai mare pondere a numarului de articole ce vizeaza piata bancara. Despre BRD, in perioada amintita, "Capital" si "Saptamana Financiara" au publicat 30, respectiv 33 de articole.

BCR, prezenta in "Ziarul Financiar"

Pe locul secund in "topul vizibilitatii" se afla BCR, cu 987 de articole. Cateva dintre evenimentele care au generat articolele de presa au fost legate de numirea unui nou presedinte executiv, impartirea dividendelor si profitul bancii. Si in cazul acestei banci, "Ziarul Financiar" si-a tras "partea leului", publicand 190 de materiale de presa. "Business Standard" a fost harnic, publicand 121 de articole.

Alte publicatii atente la "miscarile" BCR au fost "Bursa" (65 de articole), "Financiarul" (63) si "Adevarul" (47).
Urmatoarele locuri in clasamentul "popula­ri­ta­tii" in presa scrisa sunt ocupate de Raiffeisen Bank (880 de articole) si Banca Transilvania (830). Ierarhia de aici o respecta pe cea referitoare la cotele de piata.

CEC, o prezenta-surpriza in top

Surprinzatoare este po­zi­tia a cincea pe care o de­tine CEC-ul in topul mediatizarii, cu 578 de articole, inaintea unor banci comerciale mult mai puternice operational precum UniCredit, Bancpost sau ING. Cele mai multe articole despre activitatea CEC, in aceasta perioada, au aparut in "Ziarul Financiar" (49), "Business Standard" (35), "Financiarul" (31), "Bursa", "Adevarul" si "Romania libera", cate 28.

Din cele 7.321 de articole aparute in presa scrisa despre banci, 1.105 au fost publicate in "Ziarul Financiar". In "coasta" acestuia s-a aflat "Business Standard" (916 articole). Alte publicatii cu un numar mare de articole despre banci au fost "Bursa" (477), "Financiarul" (440) si "Adevarul" (382).

Acesti indicatori arata si "centrele de putere" ale presei cotidiene in domeniul financiar-economic. Pentru oamenii de comunicare ai bancilor, important este ca informatia pe care o difuzeaza presei sa ajunga in paginile acestor "centre de putere" pentru a avea un impact asigurat.

Adevarul

Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro: