Carrefour Romania si-ar putea dubla cota de piata in 2013
Data publicarii: 08-05-2008 | AfaceriCarrefour Romania ar putea atinge vanzari de 2,84 miliarde euro si si-ar putea dubla cota de piata in 2013 pana la 5,9% fata de 3% cat avea in 2007, a declarat joi reprezentantul Planet Retail, Milos Ryba.
Retailul modern va cunoaste transformari importante pana in 2013 cand Metro Group va atinge vanzari de 3,38 milioarde euro si o cota de piata de 7% in Romania in scadere fata de 7,5% cat detinea in 2007. Acesta va fi urmat de Rewe Group care va avea vanzari de peste trei miliarde euro in 2013 si o cota de 6,4% fata de 5,5% cat avea in 2007.
Potrivit analuistului PlaneT retail, in 2013 pe locul al treilea se va situa Carrefour Romania cu 5,9% urmat de Schward Group cu 3,6% (2,1% in 2007), Louise Delhaize cu 3,4% (2,1 in 2007). Cea mai importanta crestere o va avea Auchan care va avea vanzari de 1,95 miliarde euro si o cota de 2,4% in 2013 fata de 0.3% in 2007.
Conform studiului Planet Retail, canalele traditionale din Romania vor avea o cota de 59% din retailul autohton, urmate de hipermarketuri cu 21,5%, de formatul cash&carry cu 8,6%, de formatele de discount cu 4,7% si de supermarketuri cu 5,2%.
"In momentul de fata formatul de hiper si supermarket este prezent in toata regiunea Europei Centrale si de Est, in timp ce discounterii sunt focalizati pe Europa Centrala. In Romania primul tip de comert modern a aparut in 1993 si a fost reprezentat de supermarketuri care sunt concentrate in prezent mai ales in centrul si sudul tarii alaturi de discounteri. Cel mai dispersat este segmentul cash&carry, prezent in toate zonele tarii. Spre deosebire de piata din Bulgaria, retailul romanesc nu este atat de fragmentat fiind mult mai restrans numarul magazinelor de proximitate si al chioscurilor de cartier", a declarat analistul Planet Retail.
Principalii jucatori pe piata de retail din Romania sunt Carrefour, Kaufland (Schward Group), Auchan, Real (Metro Group), Cora ( Louise Delhaize ) si operatorul romanesc al magazinelor Pic - pe segmentul hiprmarketurilor; Mega Image, Spar - pe segmentul supermarketurilor; Plus Discount, Penny Market, Penny Market XXL (Rewe Group ), Minimax Discount - pe segmentul de discount; Metro si Selgros pe segmentul cash&carry.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an