Carrefour Romania si-ar putea dubla cota de piata in 2013
Data publicarii: 08-05-2008 | AfaceriCarrefour Romania ar putea atinge vanzari de 2,84 miliarde euro si si-ar putea dubla cota de piata in 2013 pana la 5,9% fata de 3% cat avea in 2007, a declarat joi reprezentantul Planet Retail, Milos Ryba.
Retailul modern va cunoaste transformari importante pana in 2013 cand Metro Group va atinge vanzari de 3,38 milioarde euro si o cota de piata de 7% in Romania in scadere fata de 7,5% cat detinea in 2007. Acesta va fi urmat de Rewe Group care va avea vanzari de peste trei miliarde euro in 2013 si o cota de 6,4% fata de 5,5% cat avea in 2007.
Potrivit analuistului PlaneT retail, in 2013 pe locul al treilea se va situa Carrefour Romania cu 5,9% urmat de Schward Group cu 3,6% (2,1% in 2007), Louise Delhaize cu 3,4% (2,1 in 2007). Cea mai importanta crestere o va avea Auchan care va avea vanzari de 1,95 miliarde euro si o cota de 2,4% in 2013 fata de 0.3% in 2007.
Conform studiului Planet Retail, canalele traditionale din Romania vor avea o cota de 59% din retailul autohton, urmate de hipermarketuri cu 21,5%, de formatul cash&carry cu 8,6%, de formatele de discount cu 4,7% si de supermarketuri cu 5,2%.
"In momentul de fata formatul de hiper si supermarket este prezent in toata regiunea Europei Centrale si de Est, in timp ce discounterii sunt focalizati pe Europa Centrala. In Romania primul tip de comert modern a aparut in 1993 si a fost reprezentat de supermarketuri care sunt concentrate in prezent mai ales in centrul si sudul tarii alaturi de discounteri. Cel mai dispersat este segmentul cash&carry, prezent in toate zonele tarii. Spre deosebire de piata din Bulgaria, retailul romanesc nu este atat de fragmentat fiind mult mai restrans numarul magazinelor de proximitate si al chioscurilor de cartier", a declarat analistul Planet Retail.
Principalii jucatori pe piata de retail din Romania sunt Carrefour, Kaufland (Schward Group), Auchan, Real (Metro Group), Cora ( Louise Delhaize ) si operatorul romanesc al magazinelor Pic - pe segmentul hiprmarketurilor; Mega Image, Spar - pe segmentul supermarketurilor; Plus Discount, Penny Market, Penny Market XXL (Rewe Group ), Minimax Discount - pe segmentul de discount; Metro si Selgros pe segmentul cash&carry.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private