Fotbalul incinge spiritele in banci
Data publicarii: 09-05-2008 | Finante-BanciInstitutiile de credit profita de apropierea EURO 2008 si vor sa atraga clienti din randul suporterilor echipelor de fotbal, noteaza Adevarul. La aceleasi costuri cu produsele obisnuite, suporterii beneficiaza de avantaje in functie de performantele echipei nationale in cadrul campionatului european.
In preajma celei mai mediatizate confruntari fotbalistice din acest an, bancile de pe piata romaneasca au iesit la inaintare cu produse speciale dedicate suporterilor. Analistii spun ca initiativele de acest gen sunt cat se poate de normale, avand in vedere concurenta tot mai acerba de pe piata bancara. Cele mai intalnite astfel de produse sunt cardurile de credit, care pot aduce posesorilor bilete la UEFA EURO 2008 sau beneficii de fiecare data cand echipa nationala inscrie cate un gol in meciurile campionatului. Iar daca Romania se califica in sferturile de finala, bancile sunt dispuse sa plateasca dobanzi mari pentru depozitele constituite.
"Mi se pare un lucru normal ca bancile sa incerce sa profite de orice eveniment pentru a castiga noi clienti. In vara se lanseaza produse pentru turisti, asa ca nu vad de ce o astfel de practica nu s-ar aplica si in cazul suporterilor", este de parere Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor (ARB). La randul sau, Sorin Psatta, specialist in comunicare, considera initiativa bancilor ca bine-venita pentru consumatori: "Timp de o luna, toata lumea va vorbi despre fotbal. In aceste conditii nu e decat normal ca actorii de pe piata bancara sa exploateze acest eveniment si sa incerce sa creasca alaturi de el", ne-a declarat Psatta.
Golurile echipei nationale aduc bani
Unele dintre produsele destinate suporterilor sunt cardurile de debit si credit UEFA EURO 2008, lansate de UniCredit Tiriac Bank. "Am lansat aceasta campanie cu sustinerea MasterCard Europe pentru toti fanii fotbalului, pe care ne-am propus sa ii antrenam intr-o promotie interactiva inedita, ce le va rasplati pasiunea pentru sport, si cred ca va face campionatul european de fotbal si mai interesant", a declarat Rasvan Radu, Presedinte UniCredit Tiriac Bank. Pentru fiecare gol marcat de echipa Romaniei, banca vireaza in contul posesorilor cate 5 lei, iar pentru fiecare gol marcat de echipele nationale ale celorlalte opt state membre ale grupului UniCredit (Italia, Germania, Austria, Croata, Cehia, Polonia, Rusia si Turcia) cate un 1 leu.
In plus, valoarea transferurilor poate fi multiplicata de pana la sapte ori, pentru cei care se inscriu pe site-ul promotiei si ghicesc campioana din acest an. Oferta promotionala se adreseaza noilor clienti care activeaza cardul prin efectuarea unei plati minime de 50 de lei.
Pentru cei care isi deschid un card de credit la ING, banca ofera zilnic, pana pe 29 mai, cate un bilet la meciurile Nationalei. Iar fata de un card de credit standard propus de ING, comisioanele atasate produsului promotional sunt aceleasi.
Strategia a fost adoptata si de Raiffeisen Bank. Astfel, cardurile de cumparaturi lansate special cu ocazia evenimentului fotbalistic pot aduce posesorilor, zilnic, cate doua bilete la meciurile Romaniei sau patru bilete in sferturile de finala, plus 10.000 euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor