Pacaleala cu pretul maxim recomandat
Data publicarii: 12-05-2008 | Economie"Pretul maxim recomandat" este o inselatorie si nu face decat sa-l induca in eroare pe consumator. De pilda, producatorii pot indica un pret maxim pe ambalaj, dar nu il negociaza si cu comerciantul, care ii poate stabili un adaos consistent.
Imi cumpar o ciocolata Milka M-Joy de la un magazin. Platesc 2,5 lei pentru ciocolata si descopar apoi ca producatorul a indicat intr-o bulina portocalie de pe ambalaj un pret "recomandat" de 2 lei. "Pretul maxim recomandat" este o inselatorie si nu face decat sa-l induca in eroare pe consumator. Produca torul indica un pret maxim pe ambalajul produsului, dar nu negociaza cu comerciantul incadrarea in respectivul pret. Daca in cazul ciocolatei Milka diferenta era de "doar" 50 de bani, pentru alte produse ecartul ajunge chiar si la 2 lei.
Contactat de EVZ, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Gheorghe Ciubotaru, a declarat ca, deocamdata, afisarea unui pret recomandat si nerespectarea lui nu sunt amendate, dar ca practica va fi inclusa in curand la capitolul "inselatorie". "In ultimul timp au fost inregistrate mai multe plangeri din partea consumatorilor privind preturile recomandate. Acum practica nu este incadrata la inselatorie, dar cred ca ar trebui sa completa m legea. Vom incepe analiza in curand", a spus Ciubotaru.
Confuzie la raft
Chestionati de EVZ despre indicarea pe ambalaj a unui pret mai mic decat pretul de vanzare, reprezentant ii Kraft Foods, producatorul ciocolatei Milka, au refuzat sa comenteze, pe motiv ca sunt ocupati cu alte probleme.
A raspuns insa intrebarilor producatorul berii Tuborg, care a renuntat de anul acesta sa mai foloseasca preturi recomandate. "La modul teoretic, «pretul recomandat» este un intrument foarte util, in special din perspectiva consumatorului, el putand avea un foarte bun reper pentru plaja in care poate varia pretul unui anumit produs", spune Catalin Ignat, directorul de marketing si vicepresedintele URBB. "Experienta anilor trecuti ne-a demonstrat insa ca producatorul nu poate influenta pretul cu care produsul ajunge la raft, creandu-se in final confuzii. De aceea, in 2008 am decis sa renuntam la productia si vanzarea produselor cu pretul recomandat mentionat pe ambalaj", explica reprezentantul producatorului de bere.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București