Pacaleala cu pretul maxim recomandat
Data publicarii: 12-05-2008 | Economie"Pretul maxim recomandat" este o inselatorie si nu face decat sa-l induca in eroare pe consumator. De pilda, producatorii pot indica un pret maxim pe ambalaj, dar nu il negociaza si cu comerciantul, care ii poate stabili un adaos consistent.
Imi cumpar o ciocolata Milka M-Joy de la un magazin. Platesc 2,5 lei pentru ciocolata si descopar apoi ca producatorul a indicat intr-o bulina portocalie de pe ambalaj un pret "recomandat" de 2 lei. "Pretul maxim recomandat" este o inselatorie si nu face decat sa-l induca in eroare pe consumator. Produca torul indica un pret maxim pe ambalajul produsului, dar nu negociaza cu comerciantul incadrarea in respectivul pret. Daca in cazul ciocolatei Milka diferenta era de "doar" 50 de bani, pentru alte produse ecartul ajunge chiar si la 2 lei.
Contactat de EVZ, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Gheorghe Ciubotaru, a declarat ca, deocamdata, afisarea unui pret recomandat si nerespectarea lui nu sunt amendate, dar ca practica va fi inclusa in curand la capitolul "inselatorie". "In ultimul timp au fost inregistrate mai multe plangeri din partea consumatorilor privind preturile recomandate. Acum practica nu este incadrata la inselatorie, dar cred ca ar trebui sa completa m legea. Vom incepe analiza in curand", a spus Ciubotaru.
Confuzie la raft
Chestionati de EVZ despre indicarea pe ambalaj a unui pret mai mic decat pretul de vanzare, reprezentant ii Kraft Foods, producatorul ciocolatei Milka, au refuzat sa comenteze, pe motiv ca sunt ocupati cu alte probleme.
A raspuns insa intrebarilor producatorul berii Tuborg, care a renuntat de anul acesta sa mai foloseasca preturi recomandate. "La modul teoretic, «pretul recomandat» este un intrument foarte util, in special din perspectiva consumatorului, el putand avea un foarte bun reper pentru plaja in care poate varia pretul unui anumit produs", spune Catalin Ignat, directorul de marketing si vicepresedintele URBB. "Experienta anilor trecuti ne-a demonstrat insa ca producatorul nu poate influenta pretul cu care produsul ajunge la raft, creandu-se in final confuzii. De aceea, in 2008 am decis sa renuntam la productia si vanzarea produselor cu pretul recomandat mentionat pe ambalaj", explica reprezentantul producatorului de bere.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday