Comportamentul te poate exclude din echipa
Data publicarii: 12-05-2008 | HR/CariereSpecialistii iti recomanda sa ai grija la felul in care te porti la serviciu, daca nu vrei sa fii izolat de colegi sau, si mai rau, sa-ti pierzi postul, noteaza Evenimentul Zilei.
Daca vrei sa ai o relatie foarte buna cu cei din echipa ta, trebuie sa inveti cum sa te comporti la locul de munca. De exemplu, daca esti o persoana care lanseaza zvonuri, colegilor nu o sa le mai placa sa-si mai petreaca timpul in compania ta.
"Trebuie sa incerci sa te controlezi si sa nu mai spui lucruri urate si mai ales false despre cei cu care lucrezi. Pastreaza pentru tine comentariile rautacioase si spune ceva despre o persoana doar daca este de bine", recomanda Alexandra Urseanu, account executive al Hart Human Resource Consulting.
Nu fi "Gica contra"!
Un astfel de om, mereu sceptic, care tot timpul are ceva de spus impotriva si pe care nimeni si nimic nu-l poate multumi, "reuseste" sa demotiveze intreaga echipa.
"Am avut un astfel de angajat. Desi am incercat sa-l facem sa se corecteze, nu am reusit. Dimpotriva, mai multi angajati au preluat din atitudinea lui. Am decis ca, daca nu vreau sa-mi pierd mai multi oameni, trebuie sa renunt la el", povesteste Cristina Fedorovici, senior consultant al Advice Human Resources din Bucuresti.
Vorbeste atunci cand trebuie
Esti o persoana care are ceva de spus tot timpul, chiar daca nu este neaparat un subiect despre care sa stii foarte multe lucruri? Ai cate o idee pe care tii sa ti-o exprimi, indiferent despre ce este vorba? In curand, colegii vor evita sa mai discute cu tine.
"Persoanele de acest gen cauta atentie si vor sa se afle in 'lumina reflectoarelor'. Fac 'cheta de afectiune' cu orice pret", considera Alexandra Urseanu. Daca te regasesti in acest tip de comportament, este indicat sa inveti sa respecti munca oamenilor de langa tine si sa nu te mai bagi in lucrurile care nu te privesc.
Pe de alta parte, sunt si persoane care nu au nimic de spus nici macar atunci cand li se adreseaza o intrebare. "Daca nu comunici suficient si nu-ti exprimi clar ideile, vor aparea incidente", este de parere consultantul in cariera Eduard Ezeanu. Solutia este sa ai un stil constructiv de comunicare, de preferat deschis, fara jigniri.
In cazul in care nu te preocupa proiectele la care trebuie sa muncesti impreuna cu cei din departamentul tau, colegii vor deveni nemultumiti.
"Trebuie sa incerci sa contribui si tu cu ceva atunci cand un proiect cere lucrul in echipa", spune specialista Alexandra Urseanu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private