Top managerii romani investesc 35.000 de euro in propria educatie
Data publicarii: 13-05-2008 | HR/CariereCirca o treime dintre top managerii inscrisi in programul de Executive MBA al Wien University Executive Academy in Romania isi platesc pe cont propriu cursurile, in valoare de 35.000 de euro, a declarat decanul WU Executive Academy, Bodo B. Schlegelmilch. "Investitia se recupereaza prin faptul ca se largesc oportunitatile de cariera - dupa absolvirea programului, cursantii au acces la joburi catre care altfel nu ar fi putut tinde.
Pe de alta parte, ei obtin o noua viziune asupra carierei, uneori isi dau seama ca nu vor sa mai lucreze intr-o anumita industrie", spune Schlegelmilch. In cadrul programului de EMBA oferit de scoala de afaceri ASEBUSS, circa 25-30% dintre cursanti isi sustin financiar investitia in propria educatie, restul fiind sponsorizati de companiile la care lucreaza.
Pentru MBA-ul Romano-Canadian al Bucharest School of Management, procentajul cursantilor sustinuti de companie variaza intre 50% si 90%.
Programul din cadrul Vienna University of Economics and Business Administration dureaza 14 luni si anul acesta are 28 de cursanti. 20 de locuri sunt sponsorizate de companiile Petrom si BCR Erste Bank, ca parte a strategiei acestora de responsabilitate sociala corporatista. "Vom mentine numarul cursantilor la circa 30. Suntem foarte selectivi in ceea ce priveste oamenii care sunt admisi.
Experienta medie a cursantilor este in jur de 12 ani. Vrem sa avem oameni cu o experienta manageriala semnificativa, pentru a le oferi astfel sansa de a invata unul de la celalalt, avand educatii si perspective diferite. Daca nu gasim aceasta calificare, nu permitem oamenilor sa participe", explica decanul WU Executive Academy. Media de varsta este de 30 de ani, cursantii fiind conducatori de divizii sau ocupand functii de top management. De asemenea, o treime dintre participanti sunt femei. Printre cursantii de anul acesta, se numara persoane cu pozitii de conducere din Vodafone, AIG Life Asigurari, Raiffeisen Bank, Cosmote, UniCredit Tiriac, Procter&Gamble sau Banca Transilvania.
"Dupa aproape noua ani de experienta practica in domeniul in care activez, mi-am propus sa obtin un MBA pentru completarea cunostintelor mele existente", spune Tereza Valcan, corporate affairs manager la Cosmote, unul dintre bursierii Petrom-BCR Erste. Potrivit acesteia, angajatorul beneficiaza si el de pe urma acestui MBA, prin faptul ca managerul Cosmote va avea posibilitatea de a pune in practica in cadrul organizatiei cunostintele si conceptele invatate.
"Sunt convinsa ca ma va ajuta sa progresez in cariera, inclusiv pentru pozitii de top management", considera Valcan.
Radu Bragarea, deputy chief operating officer pentru AIG Life Asigurari Romania, un alt bursier, a ales programul in detrimentul celor oferite de ASEBUSS si Tiffin University, "datorita recomandarilor bune primite, profesorilor straini, programului convenabil", luand in considerare si posibilitatea de a obtine o bursa. Pe viitor, piata MBA‑urilor va deveni tot mai sofisticata, potrivit decanului de la WU Executive Academy.
Deja, in Europa, exista cursuri de MBA care se specializeaza, oferind pregatire pentru cei care isi doresc sa se dezvolte intr-o anumita functionalitate: HR, marketing, finante. Supraspecializarea, una dintre tendintele adoptate de cursurile de acest gen - de exemplu, furnizarea unui program de MBA in fuziuni si achizitii - indeparteaza cursurile de notiunea de MBA bazata pe general management, spune Schlegelmilch. Piata programelor de Professional MBA, specializate pe o anumita functionalitate, este mai mare decat a celor de general management si va continua sa se dezvolte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an