Peste 13.500 de firme au solicitat anul trecut inregistrarea propriei marci
Data publicarii: 15-05-2008 | AfaceriPeste 13.500 de firme au solicitat anul trecut inregistrarea propriei marci la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), din totalul acestora 883 de societati reprezentand firme straine, a declarat Valeriu Geambazu, purtatorul de cuvant al institutiei.
"La nivelul anului 2007 la OSIM au fost primite 10.988 de solicitari de inregistrare de marca din partea firmelor romanesti si 883 din partea celor straine. Tot anul trecut am primit la Oficiu 1.673 de cereri de reinnoire a contractului. Fata de 2006 numarul de cereri a crescut semnificativ, iar pentru anul acesta ne astetam la un flux mult mai mare de solicitari din partea IMM, asta datorita numarului mare de programe de finantare de care beneficiaza acestea", a precizat reprezentantul OSIM.
Potrivit acestuia, orice persoana fizica sau juridica poate inregistra o marca. Aceasta presupune ca pot fi inregistrate ca marci cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale si, in special, forma produsului sau a ambalajului ori combinatii de culori, precum si orice combinatii ale acestor semne.
De aceste aspecte depinde si costul aferent inregistrarii, astfel ca in functie de natura solicitarii si prezentarea grafica, taxele care trebuie achitate pot ajunge pana la 7.500 de lei.
Valeriu Geambazu a tinut, totodata, sa sublinieze cat de important este ca firmele sa-si inregistreze marcile. "Inregistrarea marcilor confera titularului dreptul exclusiv de folosinta si, totodata, ii asigura siguranta ca marca sa este protejata impotriva contrafacerii si imitarii frauduloase. Marca este un element esential al strategiei firmelor; ea facand distinctia dintre produsele si serviciile firmei si cele ale concurentei", sustine reprezentantul OSIM.
De mentionat, insa, ca nu toate marcile pot fi inregistrate. Potrivit site-ului institutiei vizate, sunt excluse de la protectie si nu pot fi inregistrate marcile lipsite de caracter distinctiv, cele compuse exclusiv din semne sau din indicatii devenite uzuale in limbajul curent sau in practicile comerciale loiale si constante. De asemenea, nu sunt eligibile marcile care sunt de natura sa induca publicul in eroare, cele care sunt contrare ordinei publice sau bunelor moravuri, sau marcile care contin, fara consimtamantul titularului, imaginea sau numele patronimic al unei persoane care se bucura de renume in Romania.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut