Peste 13.500 de firme au solicitat anul trecut inregistrarea propriei marci
Data publicarii: 15-05-2008 | AfaceriPeste 13.500 de firme au solicitat anul trecut inregistrarea propriei marci la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), din totalul acestora 883 de societati reprezentand firme straine, a declarat Valeriu Geambazu, purtatorul de cuvant al institutiei.
"La nivelul anului 2007 la OSIM au fost primite 10.988 de solicitari de inregistrare de marca din partea firmelor romanesti si 883 din partea celor straine. Tot anul trecut am primit la Oficiu 1.673 de cereri de reinnoire a contractului. Fata de 2006 numarul de cereri a crescut semnificativ, iar pentru anul acesta ne astetam la un flux mult mai mare de solicitari din partea IMM, asta datorita numarului mare de programe de finantare de care beneficiaza acestea", a precizat reprezentantul OSIM.
Potrivit acestuia, orice persoana fizica sau juridica poate inregistra o marca. Aceasta presupune ca pot fi inregistrate ca marci cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale si, in special, forma produsului sau a ambalajului ori combinatii de culori, precum si orice combinatii ale acestor semne.
De aceste aspecte depinde si costul aferent inregistrarii, astfel ca in functie de natura solicitarii si prezentarea grafica, taxele care trebuie achitate pot ajunge pana la 7.500 de lei.
Valeriu Geambazu a tinut, totodata, sa sublinieze cat de important este ca firmele sa-si inregistreze marcile. "Inregistrarea marcilor confera titularului dreptul exclusiv de folosinta si, totodata, ii asigura siguranta ca marca sa este protejata impotriva contrafacerii si imitarii frauduloase. Marca este un element esential al strategiei firmelor; ea facand distinctia dintre produsele si serviciile firmei si cele ale concurentei", sustine reprezentantul OSIM.
De mentionat, insa, ca nu toate marcile pot fi inregistrate. Potrivit site-ului institutiei vizate, sunt excluse de la protectie si nu pot fi inregistrate marcile lipsite de caracter distinctiv, cele compuse exclusiv din semne sau din indicatii devenite uzuale in limbajul curent sau in practicile comerciale loiale si constante. De asemenea, nu sunt eligibile marcile care sunt de natura sa induca publicul in eroare, cele care sunt contrare ordinei publice sau bunelor moravuri, sau marcile care contin, fara consimtamantul titularului, imaginea sau numele patronimic al unei persoane care se bucura de renume in Romania.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday