Capcanele ofertelor speciale din turism
Data publicarii: 16-05-2008 | TurismRomanii au intrat deja in "febra cumparaturilor" pentru vacantele de vara, iar tour-operatorii se dueleaza in oferte care mai de care mai atractive pentru a atrage clientela, noteaza Gandul. Cu toate acestea, de cele mai multe ori este vorba despre simple "cascadorii" de marketing, menite sa impresioneze marea masa a turistilor neavizati: ofertele care intr-adevar contin discounturi sau avantaje semnificative sunt extrem de rare si vin in general de la agentiile nou intrate pe piata.
Primul pas este facut la nivel declarativ, agentiile sustinand ca preturile nu s-au scumpit defel, ca s-a negociat la sange cu opertorii aerieni si hotelierii doar pentru ca turistul sa iasa in avantaj. Nimic mai fals: cataloagele de anul trecut ale marilor agentii demonstreaza ca, la sejururile externe, preturile au crescut in medie cu 8-10%, pentru servicii absolut identice, la aceleasi hoteluri.
Lucrurile nu stau mai bine nici pe litoralul romanesc, unde hotelierii au anuntat deja tarife cu cel putin 5% mai mari decat in 2007. Scuza este aceeasi in fiecare an: cresterea tarifelor la utilitati.
Preturi "de acrosaj" fara legatura cu realitatea
Chiar si romanul ceva mai meticulos, care tine bine minte cat a platit pentru vacanta de anul trecut si constientizeaza faptul ca toate aceste declaratii goale de continut ascund de fapt scumpiri semnificative, poate fi pacalit de oferte speciale care ascund costuri suplimentare ce uneori pot depasi 30% din pretul "de vitrina". Practica este cvasi-generalizata: de pilda, la Paralela 45, potentialul client este imbiat cu oferte gen "Antalya - un paradis all inclusive de la 422 de euro".
Daca iti incordezi vederea mai observi si un +75 de lei scris mult mai mic, dar, normal, iti spui ca 450 de euro pentru o saptamana la all inclusive intr-o statiune faimoasa e totusi destul de bine. Detaliile le afli abia dupa ce ai apucat sa te "ambalezi"si stai de vorba cu salariatul din agentie: aia 422 de euro sunt valabili doar in octombrie, preturile din iulie si august fiind de la 600 de euro in sus, iar in bani nu intra taxele de aeroport de 85 de euro, viza (10 euro) si asigurarea medicala. Pe scurt, cei 422 de euro sunt de fapt intre 700 si 800 de euro pentru o saptamana.
Unul din recordurile in domeniu este reusit de J'info Tours, care titreaza mare, pe pagina principala a site-ului web: "Charter Antalya de la 298 de euro". Daca dai un click sa vezi despre ce e vorba, deja pretul a sarit nitel, asa, din condei: pe pagina dedicata "ofertei" tariful incepe de la 313 euro. Mai dai un click, pe cel mai modest hotel din oferta, si afli ca pretul incepea de fapt de la 412 de euro pentru plecarile din… 25 aprilie! Bani in care, evident, nu intrau nici taxele de aeroport, nici viza. Cu un telefon la agentie te lamuresti in sfarsit: o saptamana in iulie te costa vreo 730 de euro.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut