Allianz tinteste o crestere cu 10% pe pietele emergente in 2008

Data publicarii: 20-05-2008 | International

Cea mai mare companie europeana de asigurari, Allianz, tinteste o crestere cu minim 10% in 2008 a asigurarilor de pe pietele emergente, a declarat, intr-un interviu acordat Reuters, un membru al comitetului director al Allianz, Werner Zedelius.

"Tinta noastra este de a spori cu minim 10% pe an cresterea de pe pietele noastre, iar pana in prezent am reusit acest lucru", a spus Zedelius, care este responsabil cu afacerile Allianz de pe 26 de piete din Europa si Asia.

"Facem tot ce putem, ca sa obtinem si in 2008 astfel de rezultate", a precizat Werner Zedelius.

Allianz isi fixase in 2006 tinta de a castiga in decurs de trei-cinci ani 15 miliarde euro (23,40 miliarde dolari) in prime de pe pietele emergente, mai ales din Europa Centrala si de Est si din regiunea Asia-Pacific.

La sfarsitul lui 2007, primele au fost de 12,8 miliarde euro, ceea ce marcheaza o crestere cu 24% fata de anul anterior, iar regiunea Asia-Pacific a contribuit cu 8,8 miliarde euro la obtinerea cuantumului de mai sus si Europa de Est, cu 4 miliarde euro.

"Probabil ca ne vom atinge tinta mai degraba mai devreme decat mai tarziu", a spus oficialul Allianz.

Activitatea de pe pietele emergente a evoluat pozitiv in 2007, iar Allianz s-a extins si cu o serie de achizitii, cum ar fi companiile rusesti de asigurari Rosno si Progress-Garant, a carora activitate a contribuit, de asemenea, la cresterea primelor.

"Ne-am atins cu brio tintele, atat pentru vanzari, cat si pentru castiguri", a adaugat Zedelius.

Preturile tintelor potentiale de achizitie variaza inca pe pietele emergente, a adaugat Zedelius.

"Ne intereseaza mai ales cresterea interna, dar studiem, selectiv, si posibilitatile de achizitii", a precizat oficialul Allianz. "Si, cu siguranta, pe viitor vor fi posibilitati de cumparare", a adaugat Zedelius.

Afacerile Allianz de pe pietele de crestere nu au fost afectate de investitii in active cu grad mare de risc, dar s-au confruntat cu o anumita nesiguranta a investitorilor din sectorul de retail pe unele piete, in contextul crizei creditelor.

Astfel, noile afaceri au avut de suferit in primul trimestru in India, dar in general, Allianz nu a inregistrat scaderi semnificative.

Allianz tinteste crestere pe termen lung in China, unde a castigat mai mult de 300 milioane euro din prime in 2007.

NewsIn