Anunturile cu salarii aduc cele mai multe CV-uri
Data publicarii: 22-05-2008 | HR/CariereCompaniile de pe piata locala incearca sa obtina o rata mai buna de raspuns la anunturile de angajare, prin publicarea salariului oferit, in conditiile accentuarii crizei de personal, considera specialistii in resurse umane, citati de Business Standard. Pe pietele mature, afisarea salariului in anunturi este o practica uzuala.
"Companiile care nu dau date cat mai precise despre job si firma in anuntul de angajare, inclusiv salariul oferit, isi pierd circa 75% dintre candidati. Companiile incep sa inteleaga ca afisarea salariului in anunt este o practica necesara, daca vor sa aiba succes in procesul de recrutare", spune George Butunoiu, specialist in executive search (recrutare de top si middle manageri) si unul dintre actionarii restaurantului Heritage. La momentul lansarii, restaurantul din Bucuresti si-a publicat toate salariile oferite in anunturile postate pe site-urile de profil, ceea ce a adus mai multa eficienta in procesul de recrutare. Potrivit lui Butunoiu, tehnica afisarii salariilor oferite nu se aplica la nivel de top management, insa functioneaza in cazul a circa 80% dintre joburi.
"Cred ca organizatiile ar trebui sa-si faca publice informatiile cu privire la salarii, acest fapt ar putea preveni platile discriminatorii si ar putea deveni un instrument de atragere a candidatilor", spune Stephen Moroz, country manager al companiei Hudson.
In opinia acestuia, pe plan local ar trebui sa existe o politica transparenta a firmelor cu privire la salarii, in locul acestei atitudini de a nu discuta public despre ofertele salariale pentru angajati. La nivel international, majoritatea firmelor isi publica salariile pe care le ofera in anunturile de recrutare. De exemplu, in Anglia, un candidat care aplica pentru un post de sales manager stie ca va primi un salariu care poate varia intre 65.000 si 80.000 de lire sterline pe an, daca va fi angajat in cadrul unei anumite companii.
"Publicarea salariului in anuntul de angajare poate fi si un mijloc de preselectie a candidatilor, cu ajutorul caruia putem elimina mai multe aspecte pe care ar trebui sa le lamurim ulterior, in cadrul interviului. Informatiile despre salariu pot fluidiza procesul de recrutare si restrange aria de cautare la candidatii cu adevarat interesati de jobul oferit", spune Catalina Moldoveanu, reprezentant al firmei Mobila Gepa, una dintre companiile care-si publica salariile oferite pentru posturile vacante.
"Firmele care recruteaza prin eJobs sunt destul de retinute in ceea ce priveste mentionarea salariului oferit. Aproximativ 15% dintre acestea aleg sa mentioneze in cadrul anuntului salariul oferit, desi in formularul de completare a unui anunt exista un camp aferent salariului oferit", spune Laura Chilom, HR consultant in cadrul site-ului de recrutare eJobs.
Potrivit acesteia, angajatorii din Romania incearca sa-si atraga aplicantii prin informatii relevante pentru postul respectiv, iar motivul nepublicarii salariului este ca majoritatea firmelor prefera sa discute acest aspect in cadrul interviului.
Printre domeniile din care provin anunturi care contin si informatii despre salariu se numara constructiile, agricultura, transporturile, marketingul si vanzarile.
"Am ales sa includem si nivelul de salarizare in anunturile de recrutare pentru ca acei care aplica sa-si poata face o imagine cat mai completa despre ce ar insemna munca in cadrul companiei", spune Mihaela Bratu, HR Manager in cadrul MediaCity, companie care ofera servicii de consultanta imobiliara. Potrivit acesteia, suma afisata reprezinta de cele mai multe ori un minim garantat, care se negociaza in functie de performantele si experienta fiecarui aplicant in parte.
Prezentarea ulterioara la interviu echivaleaza cu un acord tacit asupra ofertei, astfel compania beneficiind de mai mult timp in cadrul intalnirii pentru a se concentra asupra aspectelor legate de competente, experiente si compatibilitate intre aplicant si propria cultura organizationala.
Potrivit reprezentantului Hudson Romania, publicarea informatiilor cu privire la salarii poate fi si un instrument de prevenire a platilor discriminatorii. In opinia acestuia, politica salariala si cadrul de remuneratie ale companiilor ar trebui sa fie comunicate public, pentru toate pozitiile existente in companie, dar salariile nete pe care le primesc X si Y ar trebui sa ramana, totusi, confidentiale.
"Publicarea salariilor ar putea reduce diferenta de salariu dintre manageri si subordonati, dar si diferentele de plata dintre femeile si barbatii care lucreaza pe un post similar", explica Moroz. In ceea ce priveste diferentele salariale dintre manageri si ceilalti angajati, Romania ocupa locul trei intr-un top global, realizat de Hay Group, dupa China (11,8%) si Thailanda (10,8%).
Potrivit lui George Butunoiu, politicile salariale din Romania vor ajunge, probabil, in mai mult de zece ani, la nivelul de stabilitate si standardizare din Occident.
"In Franta, de exemplu, orice absolvent de facultate stie exact care va fi salariul pe care il va primi atunci cand se angajeaza. La noi, sunt foarte multe diferente de salariu chiar in interiorul aceleiasi companii, ca sa nu mai spunem de diferentele intre regiuni", spune consultantul in resurse umane. Confidentialitatea salariului este prost inteleasa pe plan local, spune acesta, iar companiile au, oricum, mai mult de pierdut decat de castigat prin ascunderea salariilor pe care le ofera.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private