Google, cel mai mare inamic al jurnalismului
Data publicarii: 26-05-2008 | MediaCel mai mare colector de taxe din spatiul "dot.com" nu da nici un cent din buzunar corespondentilor de presa din Irak. Ia cu voluptate din stanga si din dreapta continut documentat si furnizat de presa traditionala fara sa dea mare lucru la schimb. "Google promoveaza o presa prea libera si este, astfel, cel din urma dusman al jurnalismului", se lamenteaza Roben Farzad, jurnalist la "BusinessWeek".
Convergenta digitala si migratia spre online sunt, fara indoiala, fraze pompoase care nu lipsesc din recentele rapoarte anuale care iau pulsul mass-media. "In ceea ce priveste insa jurnalismul, aceste constatari aduc dupa ele falimentul", spune Fazard. "Argumentul ca enormul cost al documentarii jurnalistice ar putea fi amortizat prin publicitatea online sau prin banii oferiti de Google in schimbul unui motor de cautare in coltul paginii web este de-a dreptul idiot", o spune si Craig Moffett, analist in cadrul companiei Bernstein Research.
Nu ca celor de la Google le-ar pasa vreun pic de acest lucru, puncteaza Farzad: "Nu mai departe de anul viitor, Google va detine jumatate din piata de publicitate online, estimata la peste 50 de miliarde de dolari.
Pentru fiecare dolar provenit din publicitatea pe care o afiseaza, Google nu ofera aproape nimic la schimb furnizorilor de continut. Desi trage imense foloase din intregul proces, Google nu vireaza nici un penny pentru a proteja corespondentii din Bagdad si nici nu plateste nota de plata unui reporter cand merge la un interviu".
Jurnalistul mai aminteste ca anul trecut s-a petrecut cea mai mare reducere de personal din mass-media din SUA ultimilor treizeci de ani, "iar versiunile publicatiilor se chinuiesc inca sa absoarba aceasta mana de lucru pusa pe liber. Veniturile din publicitate si valorile de piata ale ziarelor si revistelor americane au fost efectiv anexate de catre Google". Iar "insulta maxima" oferita exemplu de Farzad sunt cei 1,7 miliarde de dolari, platiti de motorul de cautare pentru achizitionarea YouTube, suma echivalenta cu jumatate din valoarea publicatiei "New York Times".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut