Google, cel mai mare inamic al jurnalismului
Data publicarii: 26-05-2008 | MediaCel mai mare colector de taxe din spatiul "dot.com" nu da nici un cent din buzunar corespondentilor de presa din Irak. Ia cu voluptate din stanga si din dreapta continut documentat si furnizat de presa traditionala fara sa dea mare lucru la schimb. "Google promoveaza o presa prea libera si este, astfel, cel din urma dusman al jurnalismului", se lamenteaza Roben Farzad, jurnalist la "BusinessWeek".
Convergenta digitala si migratia spre online sunt, fara indoiala, fraze pompoase care nu lipsesc din recentele rapoarte anuale care iau pulsul mass-media. "In ceea ce priveste insa jurnalismul, aceste constatari aduc dupa ele falimentul", spune Fazard. "Argumentul ca enormul cost al documentarii jurnalistice ar putea fi amortizat prin publicitatea online sau prin banii oferiti de Google in schimbul unui motor de cautare in coltul paginii web este de-a dreptul idiot", o spune si Craig Moffett, analist in cadrul companiei Bernstein Research.
Nu ca celor de la Google le-ar pasa vreun pic de acest lucru, puncteaza Farzad: "Nu mai departe de anul viitor, Google va detine jumatate din piata de publicitate online, estimata la peste 50 de miliarde de dolari.
Pentru fiecare dolar provenit din publicitatea pe care o afiseaza, Google nu ofera aproape nimic la schimb furnizorilor de continut. Desi trage imense foloase din intregul proces, Google nu vireaza nici un penny pentru a proteja corespondentii din Bagdad si nici nu plateste nota de plata unui reporter cand merge la un interviu".
Jurnalistul mai aminteste ca anul trecut s-a petrecut cea mai mare reducere de personal din mass-media din SUA ultimilor treizeci de ani, "iar versiunile publicatiilor se chinuiesc inca sa absoarba aceasta mana de lucru pusa pe liber. Veniturile din publicitate si valorile de piata ale ziarelor si revistelor americane au fost efectiv anexate de catre Google". Iar "insulta maxima" oferita exemplu de Farzad sunt cei 1,7 miliarde de dolari, platiti de motorul de cautare pentru achizitionarea YouTube, suma echivalenta cu jumatate din valoarea publicatiei "New York Times".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024