Agentiile de rating vor avea un cod de conduita mai strict
Data publicarii: 27-05-2008 | InternationalAgentiile de evaluare financiara nu vor putea sa ajute la crearea unor produse financiare pe care ar urma sa le evalueze ulterior, ca urmare a unui cod de conduita mai strict, care abordeaza chestiuni revelate de criza creditelor de pe pietele internationale, relateaza Reuters.
Un cod voluntar de conduita din 2003, creat de organizatia internationala a comisiilor nationale de valori mobiliare (International Organisation of Securities Commissions - IOSCO), este inasprit saptamana aceasta, la o reuniune de la Paris.
IOSCO va publica noul cod in cursul acestei saptamani, dar nu va impune reguli obligatorii.
"Codul va fi intotdeauna unul voluntar", a declarat, pentru Reuters, o sursa avizata. "Va fi la latitudinea tarilor membre sa hotarasca daca vor implementa codul la nivel de legislatie", a explicat sursa citata.
Printre agentiile de rating la care se refera codul se numara Standard & Poor's (S&P), o divizie a McGrawHill Cos. Inc, si agentiile de evaluare financiara Moody's si Fitch, ultima parte a Fimalac.
Reprezentantii IOSCO au refuzat sa faca declaratii inainte de publicarea noului cod.
O serie de autoritati politice au criticat sectorul de activitate ca fiind prea putin reglementat,iar agentiile de rating i-au avertizat prea tarziu pe investitori cu privire la riscurile legate de produsele financiare structurate complexe asociate cu creditele ipotecare americane.
Agentiile de rating au dat calificative inalte unor astfel de produse, dar valoarea lor a scazut dupa ce au inceput sa se inmulteasca creditele neperformante pe segmentul ipotecar, ceea ce a dus la o criza a creditelor pe pietele internationale si a obligat bancile sa-si inregistreze in bilanturi deprecieri de active de 200 miliarde dolari, ca urmare a produselor structurate din portofoliile lor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an