Pretul mancarii omoara turismul
Data publicarii: 27-05-2008 | TurismNotele de plata la restaurantele romanesti sunt mai mari ca in Grecia si Turcia, noteaza Romania Libera. Preturile ridicate ale alimentelor de pe piata romaneasca si evolutia negativa a agriculturii impiedica dezvoltarea turismului de masa, deoarece incarca factura de vacanta peste nivelul competitiei din alte tari, spun specialistii din turism. "Agricultura afecteaza foarte puternic sansele turismului romanesc.
In contextul in care, in Romania, preturile alimentelor sunt mai mari decat in alte state din regiune, automat intervine un dezavantaj competitiv. Daca unele sectoare de activitate din Romania au inregistrat cresteri in ultimii ani, agricultura a pierdut anual 14% din PIB, in ultimii patru ani", a declarat Sorin Ionescu, partener in cadrul firmei de consultanta Fivestar Hospitality. "Hotelierii trebuie sa puna la dispozitia clientilor si hrana, pe langa cazare, iar atunci cand alimentele sunt foarte scumpe in comparatie cele din alte state, automat aceste tari vor avea un avantaj competitiv", precizeza Ionescu.
In consecinta, Romania trebuie sa se reorienteze spre turismul de nisa, respectiv spre cel cultural sau ecologic. Turismul de masa va fi posibil la noi abia intr-o etapa viitoare, in conditiile in care, in prezent, piata turismului de masa este dominata de tari cu traditie in domeniu, care au realizat investitii de cel putin 20 de ani, precum Turcia sau Grecia, spune reprezentantul Fivestar Hospitality. "Reforma in agricultura si infrastructura sunt componente importante ale dezvoltarii turismului de masa. In infrastructura exista proiecte, insa finalizarea acestora va lua timp, iar pana atunci, trebuie sa cream acele «exceptii» care sa creasca cererea pentru Romania pe plan international", a mai spus Sorin Ionescu.
"Romania nu stie inca ce sa faca cu turismul ei. Daca vrea sa devina o destinatie pentru turismul de masa, ca Turcia, Grecia sau Egipt, este necesara o strategie aplicata unitar pe o perioada indelungata. Romania poate sa ofere insa atractii turistice la Marea Neagra, de exemplu, si poate sa dezvolte turismul de nisa", a spus Miroslav Dragicevic, senior partner la Horwath Consulting Zagreb.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Èširiac Pensii Private