Pretul mancarii omoara turismul
Data publicarii: 27-05-2008 | TurismNotele de plata la restaurantele romanesti sunt mai mari ca in Grecia si Turcia, noteaza Romania Libera. Preturile ridicate ale alimentelor de pe piata romaneasca si evolutia negativa a agriculturii impiedica dezvoltarea turismului de masa, deoarece incarca factura de vacanta peste nivelul competitiei din alte tari, spun specialistii din turism. "Agricultura afecteaza foarte puternic sansele turismului romanesc.
In contextul in care, in Romania, preturile alimentelor sunt mai mari decat in alte state din regiune, automat intervine un dezavantaj competitiv. Daca unele sectoare de activitate din Romania au inregistrat cresteri in ultimii ani, agricultura a pierdut anual 14% din PIB, in ultimii patru ani", a declarat Sorin Ionescu, partener in cadrul firmei de consultanta Fivestar Hospitality. "Hotelierii trebuie sa puna la dispozitia clientilor si hrana, pe langa cazare, iar atunci cand alimentele sunt foarte scumpe in comparatie cele din alte state, automat aceste tari vor avea un avantaj competitiv", precizeza Ionescu.
In consecinta, Romania trebuie sa se reorienteze spre turismul de nisa, respectiv spre cel cultural sau ecologic. Turismul de masa va fi posibil la noi abia intr-o etapa viitoare, in conditiile in care, in prezent, piata turismului de masa este dominata de tari cu traditie in domeniu, care au realizat investitii de cel putin 20 de ani, precum Turcia sau Grecia, spune reprezentantul Fivestar Hospitality. "Reforma in agricultura si infrastructura sunt componente importante ale dezvoltarii turismului de masa. In infrastructura exista proiecte, insa finalizarea acestora va lua timp, iar pana atunci, trebuie sa cream acele «exceptii» care sa creasca cererea pentru Romania pe plan international", a mai spus Sorin Ionescu.
"Romania nu stie inca ce sa faca cu turismul ei. Daca vrea sa devina o destinatie pentru turismul de masa, ca Turcia, Grecia sau Egipt, este necesara o strategie aplicata unitar pe o perioada indelungata. Romania poate sa ofere insa atractii turistice la Marea Neagra, de exemplu, si poate sa dezvolte turismul de nisa", a spus Miroslav Dragicevic, senior partner la Horwath Consulting Zagreb.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
 - Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
 - Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
 - Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
 - Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
 - RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
 - Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
 - Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
 - Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
 - Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
 - Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
 - Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
 - EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
 - Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
 - Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025