Pretul mancarii omoara turismul
Data publicarii: 27-05-2008 | TurismNotele de plata la restaurantele romanesti sunt mai mari ca in Grecia si Turcia, noteaza Romania Libera. Preturile ridicate ale alimentelor de pe piata romaneasca si evolutia negativa a agriculturii impiedica dezvoltarea turismului de masa, deoarece incarca factura de vacanta peste nivelul competitiei din alte tari, spun specialistii din turism. "Agricultura afecteaza foarte puternic sansele turismului romanesc.
In contextul in care, in Romania, preturile alimentelor sunt mai mari decat in alte state din regiune, automat intervine un dezavantaj competitiv. Daca unele sectoare de activitate din Romania au inregistrat cresteri in ultimii ani, agricultura a pierdut anual 14% din PIB, in ultimii patru ani", a declarat Sorin Ionescu, partener in cadrul firmei de consultanta Fivestar Hospitality. "Hotelierii trebuie sa puna la dispozitia clientilor si hrana, pe langa cazare, iar atunci cand alimentele sunt foarte scumpe in comparatie cele din alte state, automat aceste tari vor avea un avantaj competitiv", precizeza Ionescu.
In consecinta, Romania trebuie sa se reorienteze spre turismul de nisa, respectiv spre cel cultural sau ecologic. Turismul de masa va fi posibil la noi abia intr-o etapa viitoare, in conditiile in care, in prezent, piata turismului de masa este dominata de tari cu traditie in domeniu, care au realizat investitii de cel putin 20 de ani, precum Turcia sau Grecia, spune reprezentantul Fivestar Hospitality. "Reforma in agricultura si infrastructura sunt componente importante ale dezvoltarii turismului de masa. In infrastructura exista proiecte, insa finalizarea acestora va lua timp, iar pana atunci, trebuie sa cream acele «exceptii» care sa creasca cererea pentru Romania pe plan international", a mai spus Sorin Ionescu.
"Romania nu stie inca ce sa faca cu turismul ei. Daca vrea sa devina o destinatie pentru turismul de masa, ca Turcia, Grecia sau Egipt, este necesara o strategie aplicata unitar pe o perioada indelungata. Romania poate sa ofere insa atractii turistice la Marea Neagra, de exemplu, si poate sa dezvolte turismul de nisa", a spus Miroslav Dragicevic, senior partner la Horwath Consulting Zagreb.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall