Pretul mancarii omoara turismul
Data publicarii: 27-05-2008 | TurismNotele de plata la restaurantele romanesti sunt mai mari ca in Grecia si Turcia, noteaza Romania Libera. Preturile ridicate ale alimentelor de pe piata romaneasca si evolutia negativa a agriculturii impiedica dezvoltarea turismului de masa, deoarece incarca factura de vacanta peste nivelul competitiei din alte tari, spun specialistii din turism. "Agricultura afecteaza foarte puternic sansele turismului romanesc.
In contextul in care, in Romania, preturile alimentelor sunt mai mari decat in alte state din regiune, automat intervine un dezavantaj competitiv. Daca unele sectoare de activitate din Romania au inregistrat cresteri in ultimii ani, agricultura a pierdut anual 14% din PIB, in ultimii patru ani", a declarat Sorin Ionescu, partener in cadrul firmei de consultanta Fivestar Hospitality. "Hotelierii trebuie sa puna la dispozitia clientilor si hrana, pe langa cazare, iar atunci cand alimentele sunt foarte scumpe in comparatie cele din alte state, automat aceste tari vor avea un avantaj competitiv", precizeza Ionescu.
In consecinta, Romania trebuie sa se reorienteze spre turismul de nisa, respectiv spre cel cultural sau ecologic. Turismul de masa va fi posibil la noi abia intr-o etapa viitoare, in conditiile in care, in prezent, piata turismului de masa este dominata de tari cu traditie in domeniu, care au realizat investitii de cel putin 20 de ani, precum Turcia sau Grecia, spune reprezentantul Fivestar Hospitality. "Reforma in agricultura si infrastructura sunt componente importante ale dezvoltarii turismului de masa. In infrastructura exista proiecte, insa finalizarea acestora va lua timp, iar pana atunci, trebuie sa cream acele «exceptii» care sa creasca cererea pentru Romania pe plan international", a mai spus Sorin Ionescu.
"Romania nu stie inca ce sa faca cu turismul ei. Daca vrea sa devina o destinatie pentru turismul de masa, ca Turcia, Grecia sau Egipt, este necesara o strategie aplicata unitar pe o perioada indelungata. Romania poate sa ofere insa atractii turistice la Marea Neagra, de exemplu, si poate sa dezvolte turismul de nisa", a spus Miroslav Dragicevic, senior partner la Horwath Consulting Zagreb.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday