Recrutarea online, folosita in special pentru pozitiile entry - level

Data publicarii: 28-05-2008 | HR/Cariere

Studiile arata ca promovarea pe internet a joburilor vacante reprezinta una dintre cele mai populare metode de recrutare de pe piata autohtona, noteaza Adevarul. Internetul a devenit unul dintre instrumentele folosite de angajatori in vederea strangerii unui numar tot mai mare de CV-uri, care sa le asigure o selectie sigura a candidatului potrivit.

CV-urile online, trimise la diferiti angajatori si pentru pozitii diferite, doar-doar o fi rost de angajare, nu mai reprezinta de mult o noutate. Site-urile specializate in postarea anunturilor de angajare primesc lunar peste 35.000 de CV-uri. Rata de angajare este insa destul de scazuta. In general, recrutarea online se face mai ales pentru pozitiile de entry-level.

Este de remarcat insa tendinta tot mai accentuata a tinerilor chemati la un interviu de a anula intalnirile din diverse motive. Specialistii in resurse umane considera ca, de cele mai multe ori, acestia vor doar sa testeze piata pentru a sti la ce sa se astepte sau si-au gasit un job mai bun si nu ii mai intereseaza.

Anularea interviurilor, tot mai frecventa

"Anularea intalnirilor dintre un potential candidat si angajator reprezinta un fenomen cu care ne confruntam tot mai des in ultima perioada. Dar este vorba de cei care aplica pentru pozitii entry-level in call center, administrativ, secretariat, vanzari sau contabilitate. Adica acea zona de interes unde exista multe oferte si candidatii au de unde alege.

Mai mult decat atat, este vorba de candidatii lipsiti de experienta sau cu un nivel minim de experienta", a declarat Victorina Borlan, manager recrutare in cadrul companiei de profil Lugera &Makler. Potrivit acesteia, pentru pozitiile entry-level, procentul celor care stabilesc intalniri si se prezinta la ele depinde de perioada anului.

Acest procent scade foarte mult in perioadele in care studentii sunt in sesiune, ei fiind, de altfel, principalii candidati pentru acest tip de job. Situatia este cu totul alta in cazul candidatilor pentru pozitiile de midlle si top management, unde cazurile de absenta sunt accidentale.

Anca Podoleanu, director de resurse umane la Vodafone Romania, considera ca este dificil de identificat motivele pentru care acest lucru se mai intampla. "Probabil oferta de joburi existenta pe piata, mult mai mare decat numarul candidatilor, are un anumit impact.

In Germania, rata de neprezentare este de 9%

De asemenea, o explicatie ar putea tine si de motivatia reala a candidatilor care intentioneaza uneori doar sa prospecteze piata pentru oportunitati iesite din comun, fara sa fie in mod real interesati de schimbarea locului de munca", a precizat Podoleanu. Potrivit acesteia, in medie aproximativ 80% dintre cei care cu care se stabilesc interviuri se si prezinta la intalnire. De cele mai multe ori, candidatii care sunt sunati dupa ce nu se prezinta la interviu nu mai raspund la telefon, scuzele cel mai des invocate fiind legate de acceptarea unei alte oferte.

Anularea interviurilor este o problema si pentru agentia de colectare debite Urban si Asociatii. Potrivit acestora, de la inceputul lui 2008, din totalul CV-urilor primite si al candidatilor care au confirmat faptul ca vor veni pentru sustinerea unui interviu, circa 75 % dintre acestia pur si simplu nu s-au mai prezentat la intalnirea convenita.

Cea mai mare rata a neseriozitatii din acest punct de vedere - 75% - s-a calculat pe segmentul locurilor de munca din segmentul low si mid­dle, iar la nivelul functiilor de management, ponderea este de 33%, in crestere fata de anul trecut. Spre deosebire, in Germania, rata generala de neprezentare a unui candidat la un interviu este de 9%, iar in USA, de 1,2%.

Doar un candidat din zece este angajat

Reprezentantii departamentelor de resurse umane sustin ca majoritatea celor care trimit CV-uri online sunt contactati in vederea selectarii pentru o anumita pozitie. "Sunt contactati toti candidatii care corespund profilului cautat. Mai mult, daca un candidat a aplicat pentru o anumita pozitie, iar CV-ul il recomanda pentru o alta pozitie vacanta in cadrul companiei, atunci acesta este inclus in campania de recrutare respectiva", spune si Adriana Pita, PR manager real-, Hypermarket Romania.

Lunar, o companie poate primi si 4.000 de noi CV-uri pentru pozitiile deschise. La Vodafone, un anunt este valabil, in medie, 1-2 saptamani, candidatii fiind contactati pe parcurs sau dupa expirarea acestui termen. "In medie, primim in jur de 40-60 de CV-uri pentru o pozitie deschisa.

In cazul pozitiilor care presupun un nivel ridicat de experienta sau competente foarte specializate, numarul CV-urilor primite este, desigur, mai mic, iar in cazul pozitiilor de entry-level, numarul aplicatiilor este mult mai mare. Sunt luni in care primim, in medie, 4.000 de CV-uri in baza noastra de date, pentru pozitiile deschise", a precizat Anca Podoleanu.

Integral in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: