Piata de consultanta din Romania valoreaza 460 mil.euro

Data publicarii: 28-05-2008 | Afaceri

Valoarea totala a pietei locale de consultanta se situeaza, in momentul de fata, la circa 460 mil. euro, potrivit unei estimari realizate de firma de consultanta strategica Roland Berger Romania.

Cea mai mare parte a pietei, ca valoare de business, este reprezentata de segmentele de audit si consultanta financiara (segment estimat la 140-150 mil. euro) si de consultanta juridica (circa 130-140 mil. euro). Ritmul de crestere cel mai puternic se regaseste pe segmentul de piata corporate finance si investment banking (circa 40% in 2007-2008), pe fondul consolidarilor de pe piata locala.

"Industria consultantei este in plina efervescenta, in prezent. Segmentele cu cea mai mare penetrare a serviciilor sunt auditul si avocatura. Atat timp cat piata continua sa urce cu 15-20% pe an, este inca loc pentru toata lumea, urmand ca abia apoi sa trecem printr-o faza de consolidare", explica Codrut Pascu, managing partner al Roland Berger Romania. Potrivit acestuia, piata locala are inca mult loc de crestere, fiind inca departe de restul pietelor din Europa Centrala si de Est.

"Consultanta este o afacere in crestere si nu cred ca piata va fi saturata, din acest punct de vedere, mai devreme de zece ani de acum incolo. Abia dupa aceea ar putea inregistra rate mai mici de crestere", spune si Vasile Iuga, managing partner al PricewaterhouseCoopers SEE.

Din punctul de vedere al penetrarii serviciilor de consultanta, auditul si consultanta juridica sunt urmate de consultanta IT, si abia apoi de consultanta strategica si de management, sustine Codrut Pascu. "Tocmai de aceea, consultanta strategica are cel mai mare potential de crestere dintre toate segmentele de piata", explica seful Roland Berger. Acesta este de parere ca dimensiunea pietei de profil locale se situeaza undeva la jumatatea pietelelor similare din Ungaria sau Cehia si la doar o treime din piata poloneza.

Principalii jucatori din consultanta strategica si de management pe plan local sunt subsidiarele unor firme ca McKinsey, gigantul american care a patruns pe piata romaneasca in 2007, Roland Berger, prezenta cu un birou la Bucuresti inca din 1992, si AT Kearney, venita si ea oficial abia de anul trecut. Alte companii care ofera servicii de consultanta in management sunt Horvath&Partners, Bucharest Consulting Group, dar si departamentele de Advisory ale companiilor din Big Four. Cei mai mari consumatori de consultata in management sunt sectorul financiar-bancar, telecomunicatiile, energia, utilitatile sau industria farma.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: