Electronicele de firma curenteaza la portofel
Data publicarii: 28-05-2008 | AfaceriProdusele electronice, electrocasnice si IT & C sub marci internationale de prestigiu se vand mult mai scump la noi decat in tarile din Uniunea Europeana. In Romania se vand fie electronice, electrocasnice si produse IT & C ieftine si proaste, fie la fel de bune ca afara, dar mult mai scumpe. Spre deosebire de alte categorii de produse, precum alimentele sau articolele de imbracaminte, concurenta pe segmentul produselor electronice, electrocasnice si IT & C este mult mai acerba.
De vina sunt taxele de transport, fluctuatiile cursului de schimb, dar si lacomia unora dintre importatori.
Asa se face ca un desktop PC fara un nume sonor ajunge sa coste chiar si 160 de euro intr-un magazin din Romania, la jumatate de pret fata de orice alta tara din UE. Pe de alta parte, performantele produselor de acest gen nu sunt nici pe departe comparabile cu cele ale produselor de firma. La aceasta erodare a preturilor au contribuit, in egala masura, platformele on-line, dar si hipermarketurile. Lanturile de retail obisnuiesc sa produca device-uri sub marca proprie, foarte putin performante, dar sensibil mai ieftine decat cele "de marca".
Pe de alta parte, produsele de brand sunt mai scumpe decat in majoritatea tarilor din Europa si chiar din lume. In acelasi timp, leafa unui roman reprezinta doar 40% din venitul mediu al unui locuitor dintr-un stat membru UE.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut