Electronicele de firma curenteaza la portofel

Data publicarii: 28-05-2008 | Afaceri

Produsele electronice, electrocasnice si IT & C sub marci internationale de prestigiu se vand mult mai scump la noi decat in tarile din Uniunea Europeana. In Romania se vand fie electronice, electrocasnice si produse IT & C ieftine si proaste, fie la fel de bune ca afara, dar mult mai scumpe. Spre deosebire de alte categorii de produse, precum alimentele sau articolele de imbracaminte, concurenta pe segmentul produselor electronice, electrocasnice si IT & C este mult mai acerba.

De vina sunt taxele de transport, fluctuatiile cursului de schimb, dar si lacomia unora dintre importatori.

Asa se face ca un desktop PC fara un nume sonor ajunge sa coste chiar si 160 de euro intr-un magazin din Romania, la jumatate de pret fata de orice alta tara din UE. Pe de alta parte, performantele produselor de acest gen nu sunt nici pe departe comparabile cu cele ale produselor de firma. La aceasta erodare a preturilor au contribuit, in egala masura, platformele on-line, dar si hipermarketurile. Lanturile de retail obisnuiesc sa produca device-uri sub marca proprie, foarte putin performante, dar sensibil mai ieftine decat cele "de marca".

Pe de alta parte, produsele de brand sunt mai scumpe decat in majoritatea tarilor din Europa si chiar din lume. In acelasi timp, leafa unui roman reprezinta doar 40% din venitul mediu al unui locuitor dintr-un stat membru UE.

Integral in Evenimentul Zilei

Ultimele stiri pe BankNews.ro: