Electronicele de firma curenteaza la portofel
Data publicarii: 28-05-2008 | AfaceriProdusele electronice, electrocasnice si IT & C sub marci internationale de prestigiu se vand mult mai scump la noi decat in tarile din Uniunea Europeana. In Romania se vand fie electronice, electrocasnice si produse IT & C ieftine si proaste, fie la fel de bune ca afara, dar mult mai scumpe. Spre deosebire de alte categorii de produse, precum alimentele sau articolele de imbracaminte, concurenta pe segmentul produselor electronice, electrocasnice si IT & C este mult mai acerba.
De vina sunt taxele de transport, fluctuatiile cursului de schimb, dar si lacomia unora dintre importatori.
Asa se face ca un desktop PC fara un nume sonor ajunge sa coste chiar si 160 de euro intr-un magazin din Romania, la jumatate de pret fata de orice alta tara din UE. Pe de alta parte, performantele produselor de acest gen nu sunt nici pe departe comparabile cu cele ale produselor de firma. La aceasta erodare a preturilor au contribuit, in egala masura, platformele on-line, dar si hipermarketurile. Lanturile de retail obisnuiesc sa produca device-uri sub marca proprie, foarte putin performante, dar sensibil mai ieftine decat cele "de marca".
Pe de alta parte, produsele de brand sunt mai scumpe decat in majoritatea tarilor din Europa si chiar din lume. In acelasi timp, leafa unui roman reprezinta doar 40% din venitul mediu al unui locuitor dintr-un stat membru UE.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday