Electronicele de firma curenteaza la portofel
Data publicarii: 28-05-2008 | AfaceriProdusele electronice, electrocasnice si IT & C sub marci internationale de prestigiu se vand mult mai scump la noi decat in tarile din Uniunea Europeana. In Romania se vand fie electronice, electrocasnice si produse IT & C ieftine si proaste, fie la fel de bune ca afara, dar mult mai scumpe. Spre deosebire de alte categorii de produse, precum alimentele sau articolele de imbracaminte, concurenta pe segmentul produselor electronice, electrocasnice si IT & C este mult mai acerba.
De vina sunt taxele de transport, fluctuatiile cursului de schimb, dar si lacomia unora dintre importatori.
Asa se face ca un desktop PC fara un nume sonor ajunge sa coste chiar si 160 de euro intr-un magazin din Romania, la jumatate de pret fata de orice alta tara din UE. Pe de alta parte, performantele produselor de acest gen nu sunt nici pe departe comparabile cu cele ale produselor de firma. La aceasta erodare a preturilor au contribuit, in egala masura, platformele on-line, dar si hipermarketurile. Lanturile de retail obisnuiesc sa produca device-uri sub marca proprie, foarte putin performante, dar sensibil mai ieftine decat cele "de marca".
Pe de alta parte, produsele de brand sunt mai scumpe decat in majoritatea tarilor din Europa si chiar din lume. In acelasi timp, leafa unui roman reprezinta doar 40% din venitul mediu al unui locuitor dintr-un stat membru UE.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri