Batranii fac audienta la emisiunile electorale
Data publicarii: 28-05-2008 | MediaAproape 60% din orasenii care au urmarit programele tv pentru alegerile locale, in perioada 5-23 mai, au varste peste 55 de ani, noteaza Adevarul. Sondajele de audienta, in mediul urban, nu sunt deloc favorabile celor 12 programe destinate alegerilor locale (inclusiv doua buletine informative la TVR 1 si TVR 2.)
Audienta medie inregistrata de cele 12 emisiuni a fost de 75.000 de telespectatori pe minut, adica 0,66% rating in mediul urban. Nicio editie a vreunei emisiuni, indiferent de ora de difuzare, nu a atins doua puncte de rating.
Televiziunile care au decis sa introduca in grilele lor emisiuni electorale au stiut de la inceput ca acestea nu le vor aduce audiente spectaculoase.
"Meciul" are un public educat
Cele mai mari "valuri" in acest sezon electoral le-a facut emisiunea "Meciul serii", produsa de Valeriu Lazarov pentru Realitatea TV. In primele patru editii (lunea trecuta a fost emisiunea-pilot, cu doua parti), "meciul" a inregistrat o audienta medie de 109.000 de telespectatori pe minut (0,95% puncte de rating in mediul urban).
Este prematur sa facem aprecieri in privinta acestor cifre pentru ca programul (dupa trei editii propriu-zise) de abia se asaza in atentia publicului. In ciuda criticilor formulate de presa la adresa productiei lui Lazarov, sondajele arata ca, dintre cele 12 emisiuni analizate, "Meciul serii" are cea mai mare pondere (13,5%) a telespectatorilor din mediul urban cu varste intre 25 si 34 de ani. Asadar, un public tanar si dinamic fata de media generala. De asemenea, ponderea celor cu studii superioare este de 44,8%, fiind depasita de cea a emisiunii "La ordinea zilei" (Antena 3) - 53,7%.
"Nasul" incinge candidatii
Cele 11 editii ale programului "Alege Nasul" de la B1 TV au realizat o audienta medie de 131.000 de telespectatori pe minut (1,15% rating) in mediul urban. "Nasul" este liderul audientelor electorale, daca ar fi sa eludam marja de eroare a sondajelor. Daca luam in calcul… marja, putem aminti si ratingurile bune pe care le-a facut programul "Tu decizi" la Realitatea TV (au fost niste dezbateri aprinse intre candidati), condusa de Andreea Cretulescu.
Emisiunea a fost inlocuita pe tronsonul orar de "Meciul serii". Si TVR 1 a "scos capul" cu "Romania voteaza", mai ales cu editiile realizate de Liviu Mihaiu (pe intevalul orar al consacratului talk-show "Intre bine si rau").
Revenind la "Alege Nasul", talk-show-ul are cea mai mare pondere a orasenilor cu studii medii (51,5%) dintre toate programele analizate. Cei mai multi telespectatori ai "Nasului" (o pondere de 30%) se regasesc in segmentul de varsta 55 - 64 de ani.
Programul "Eu cu cine votez?", realizat de Gabriela Vranceanu Firea, se remarca printr-un public educat. Aproape 47,3% sunt oraseni cu studii superioare. Totusi, 33,8% din telespectatorii sai au varste intre 65 si 74 de ani. Cum spuneam, "La ordinea zilei" (Antena 3) are cel mai educat public dintre "electorale", cu o pondere de 53,7%, dar segmentul 65 - 74 de ani atinge o pondere de 40,3%.
Realizatorii acestor programe se pot consola cu faptul ca aproape 40% au studii superioare, iar cei cu studii medii ocupa o pondere de 44,7%. Totusi, o concluzie nu poate fi ocolita: astfel de emisiuni sunt urmarite in majoritate de oameni batrani.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut