Batranii fac audienta la emisiunile electorale
Data publicarii: 28-05-2008 | MediaAproape 60% din orasenii care au urmarit programele tv pentru alegerile locale, in perioada 5-23 mai, au varste peste 55 de ani, noteaza Adevarul. Sondajele de audienta, in mediul urban, nu sunt deloc favorabile celor 12 programe destinate alegerilor locale (inclusiv doua buletine informative la TVR 1 si TVR 2.)
Audienta medie inregistrata de cele 12 emisiuni a fost de 75.000 de telespectatori pe minut, adica 0,66% rating in mediul urban. Nicio editie a vreunei emisiuni, indiferent de ora de difuzare, nu a atins doua puncte de rating.
Televiziunile care au decis sa introduca in grilele lor emisiuni electorale au stiut de la inceput ca acestea nu le vor aduce audiente spectaculoase.
"Meciul" are un public educat
Cele mai mari "valuri" in acest sezon electoral le-a facut emisiunea "Meciul serii", produsa de Valeriu Lazarov pentru Realitatea TV. In primele patru editii (lunea trecuta a fost emisiunea-pilot, cu doua parti), "meciul" a inregistrat o audienta medie de 109.000 de telespectatori pe minut (0,95% puncte de rating in mediul urban).
Este prematur sa facem aprecieri in privinta acestor cifre pentru ca programul (dupa trei editii propriu-zise) de abia se asaza in atentia publicului. In ciuda criticilor formulate de presa la adresa productiei lui Lazarov, sondajele arata ca, dintre cele 12 emisiuni analizate, "Meciul serii" are cea mai mare pondere (13,5%) a telespectatorilor din mediul urban cu varste intre 25 si 34 de ani. Asadar, un public tanar si dinamic fata de media generala. De asemenea, ponderea celor cu studii superioare este de 44,8%, fiind depasita de cea a emisiunii "La ordinea zilei" (Antena 3) - 53,7%.
"Nasul" incinge candidatii
Cele 11 editii ale programului "Alege Nasul" de la B1 TV au realizat o audienta medie de 131.000 de telespectatori pe minut (1,15% rating) in mediul urban. "Nasul" este liderul audientelor electorale, daca ar fi sa eludam marja de eroare a sondajelor. Daca luam in calcul… marja, putem aminti si ratingurile bune pe care le-a facut programul "Tu decizi" la Realitatea TV (au fost niste dezbateri aprinse intre candidati), condusa de Andreea Cretulescu.
Emisiunea a fost inlocuita pe tronsonul orar de "Meciul serii". Si TVR 1 a "scos capul" cu "Romania voteaza", mai ales cu editiile realizate de Liviu Mihaiu (pe intevalul orar al consacratului talk-show "Intre bine si rau").
Revenind la "Alege Nasul", talk-show-ul are cea mai mare pondere a orasenilor cu studii medii (51,5%) dintre toate programele analizate. Cei mai multi telespectatori ai "Nasului" (o pondere de 30%) se regasesc in segmentul de varsta 55 - 64 de ani.
Programul "Eu cu cine votez?", realizat de Gabriela Vranceanu Firea, se remarca printr-un public educat. Aproape 47,3% sunt oraseni cu studii superioare. Totusi, 33,8% din telespectatorii sai au varste intre 65 si 74 de ani. Cum spuneam, "La ordinea zilei" (Antena 3) are cel mai educat public dintre "electorale", cu o pondere de 53,7%, dar segmentul 65 - 74 de ani atinge o pondere de 40,3%.
Realizatorii acestor programe se pot consola cu faptul ca aproape 40% au studii superioare, iar cei cu studii medii ocupa o pondere de 44,7%. Totusi, o concluzie nu poate fi ocolita: astfel de emisiuni sunt urmarite in majoritate de oameni batrani.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an