Consumatorii romani sunt nemultumiti de automobilele second-hand cumparate din UE
Data publicarii: 03-06-2008 | DiverseAproximativ 65 de romani au depus reclamatii la Centrul European al Consumatorilor (ECC), in cinci luni de la infiintare, majoritatea vizand companiile aeriene si acihizitionarea automobilelor second-hand si a produselor electrocasnice din Uniunea Europeana.
"Majoritatea reclamatiilor se refera la cursele aeriene anulate, neacordarea asistentei potrivit legii si bagaje pierdute. Urmeaza reclamatiile privind cumpararea de masini second-hand, in special din Germania", a declarat directorul ECC Romania, Razvan Resmerita.
La sediul ECC, au mai fost primite sase reclamatii ale unor cetateni straini, vizand serviciile bancare, serviciile de telefonie mobila, serviciile hoteliere si activitatea unor operatori aerieni. Aproximativ 45 de persoane au solicitat informatii despre drepturile consumatorilor privind cumpararea unor produse din Uniunea Europeana.
Romanii nemultumiti de produsele achizitionate din statele UE sau consumatorii europeni ale caror drepturi au fost incalcate de operatorii romani se pot adresa Centrului European al Consumatorilor, deschis in luna ianuarie 2008, la Bucuresti.
Bugetul alocat de guvernul roman pentru protectia consumatorilor este foarte redus, declara, in luna ianuarie, comisarul european pentru protectia consumatorilor, Meglena Kuneva, la lansarea studiului privind piata consumatorilor (Consumer Market Watch). Studiul, care va aparea anual, va compara diferite sectoare ale pietei in toate statele membre, cum ar fi sectorul energetic, telefonia mobila sau sectorul bancar, din perspectiva a cinci indicatori: preturi, plangeri ale consumatorilor, posibilitatea de a schimba operatorul sau furnizorul, satisfactia consumatorului si siguranta lui.
Disfunctiile constatate pot fi apoi solutionate de alte directii din Comisia Europeana sau de organismele de reglementare din statele membre. In functie de gravitatea problemelor constatate, solutiile pot fi coduri de conduita, actiuni de reglementare, aplicarea legislatiei europene sau chiar proceduri de infringement.
Kuneva sublinia, cu ocazia deschiderii ECC la Bucuresti, ca aceasta initiativa se bazeaza in primul rand pe plangerile si reactiile consumatorilor la disfunctiile pietei si ca telul nu e nicidecum cresterea masurilor birocratice, ci, dimpotriva, inlaturarea barierelor din calea liberei circulatii a marfurilor si serviciilor pe piata unica europeana.
Concluzia primului studiu Consumer Market Watch este ca exista foarte putine statistici si date comparative in privinta pietelor din diferite state membre. Romania si Bulgaria se regasesc doar la capitolul pietei online, unde se observa ca sunt tarile cu cel mai mic procentaj de cumparatori pe acest segment.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză