Consumatorii romani sunt nemultumiti de automobilele second-hand cumparate din UE
Data publicarii: 03-06-2008 | DiverseAproximativ 65 de romani au depus reclamatii la Centrul European al Consumatorilor (ECC), in cinci luni de la infiintare, majoritatea vizand companiile aeriene si acihizitionarea automobilelor second-hand si a produselor electrocasnice din Uniunea Europeana.
"Majoritatea reclamatiilor se refera la cursele aeriene anulate, neacordarea asistentei potrivit legii si bagaje pierdute. Urmeaza reclamatiile privind cumpararea de masini second-hand, in special din Germania", a declarat directorul ECC Romania, Razvan Resmerita.
La sediul ECC, au mai fost primite sase reclamatii ale unor cetateni straini, vizand serviciile bancare, serviciile de telefonie mobila, serviciile hoteliere si activitatea unor operatori aerieni. Aproximativ 45 de persoane au solicitat informatii despre drepturile consumatorilor privind cumpararea unor produse din Uniunea Europeana.
Romanii nemultumiti de produsele achizitionate din statele UE sau consumatorii europeni ale caror drepturi au fost incalcate de operatorii romani se pot adresa Centrului European al Consumatorilor, deschis in luna ianuarie 2008, la Bucuresti.
Bugetul alocat de guvernul roman pentru protectia consumatorilor este foarte redus, declara, in luna ianuarie, comisarul european pentru protectia consumatorilor, Meglena Kuneva, la lansarea studiului privind piata consumatorilor (Consumer Market Watch). Studiul, care va aparea anual, va compara diferite sectoare ale pietei in toate statele membre, cum ar fi sectorul energetic, telefonia mobila sau sectorul bancar, din perspectiva a cinci indicatori: preturi, plangeri ale consumatorilor, posibilitatea de a schimba operatorul sau furnizorul, satisfactia consumatorului si siguranta lui.
Disfunctiile constatate pot fi apoi solutionate de alte directii din Comisia Europeana sau de organismele de reglementare din statele membre. In functie de gravitatea problemelor constatate, solutiile pot fi coduri de conduita, actiuni de reglementare, aplicarea legislatiei europene sau chiar proceduri de infringement.
Kuneva sublinia, cu ocazia deschiderii ECC la Bucuresti, ca aceasta initiativa se bazeaza in primul rand pe plangerile si reactiile consumatorilor la disfunctiile pietei si ca telul nu e nicidecum cresterea masurilor birocratice, ci, dimpotriva, inlaturarea barierelor din calea liberei circulatii a marfurilor si serviciilor pe piata unica europeana.
Concluzia primului studiu Consumer Market Watch este ca exista foarte putine statistici si date comparative in privinta pietelor din diferite state membre. Romania si Bulgaria se regasesc doar la capitolul pietei online, unde se observa ca sunt tarile cu cel mai mic procentaj de cumparatori pe acest segment.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut