Apartamentele noi vin cu discount, masina sau mobila
Data publicarii: Astazi, 03-06-2008 | ImobiliareDezvoltatorii de ansambluri rezidentiale apeleaza la oferte speciale pentru a vinde locuintele din stoc, noteaza Cotidianul. Scaderea numarului de tranzactii cu apartamente noi face ca aceia care investesc in ansambluri rezidentiale sa caute noi metode pentru atragerea de clienti. Faza in care erau de ajuns discounturi in momentul in care se lansa proiectul a trecut, iar analistii spun ca se vor cauta noi metode de promovare a ofertelor.
Analistii spun ca nu vor fi reduceri de preturi, deoarece acestea ar afecta imaginea proiectului, dar ca dezvoltatorii care vor avea probleme in a-si vinde produsele vor lansa diverse promotii pe o perioada determinata de timp, pentru a nu ramane cu apartamentele pe stoc. Cele mai afectate vor fi proiectele ridicate prin credit bancar.
Facilitatile acordate pot imbraca diverse forme. Conform celor de la compania imobiliara Esop, in unele cazuri se poate vorbi despre conditii de plata speciale fata de oferta standard, mai ales in ceea ce priveste avansul. In alte cazuri se opteaza pentru includerea locului de parcare sau a boxei in pret. Aceste anexe de obicei se platesc separat. In aceste cazuri sunt discounturi de mii de euro, in conditiile in care un loc de parcare intr-un ansamblu rezidential din zona Capitalei costa cel putin 5.000 de euro, dar poate ajunge la 20.000 de euro, in cazul ansamblurilor de lux.
Exista si alte metode prin care dezvoltatorii incearca sa atraga mai multi cumparatori. "Cele mai intalnite sunt ofertele prin care la achizitia unor apartamente se ofera cadou finisaje de calitate superioara, mobila de bucatarie, uneori aceasta este complet utilata, mergandu-se pana la autoturisme noi pentru un numar limitat de apartamente. Nu sunt de neglijat nici discounturile, care au un impact deosebit, in valoare de 3.000, 5.000 de euro sau chiar 19%, cat este valoarea TVA, ca in cazul unui proiect imobiliar pentru care se ofera aceasta reducere pe o perioada limitata", spune Gabriel Voicu, consultant in cadrul companiei Colliers.
Vanzari slabe
In ultimul trimestru al anului trecut s-au vandut in Capitala 2.600 de locuinte noi, in vreme ce in primul trimestru din acest an s-au vandut 2.000 de unitati rezidentiale. In aprilie si mai s-au comercializat alte 500 de locuinte, sustin specialistii Colliers. "Numarul tranzactiilor cu locuinte noi a scazut cu 30-50%", spune Ilinca Paun, directorul Departamentului rezidential al Colliers International. Preturile apartamentelor noi sunt intre 1.150 si 2.200 de euro, preturi la care se adauga TVA. Pretul mediu pentru proiectele lansate in acest an este de 1.500 euro/mpc, fara TVA.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză