Tata Motors a finalizat achizitia Jaguar si Land Rover
Data publicarii: 04-06-2008 | InternationalTata Motors Ltd, principalul producator indian de vehicule, a anuntat ca a incheiat achizitia Jaguar si Land Rover, pentru 2,3 miliarde dolari, adaugand marcile de lux unei linii de productie ce include si modelul economic Nano, relateaza Reuters.
Achizitia in numerar, care a fost stabilita in martie, include toate drepturile de proprietate intelectuala, uzinele de productie, doua centre de proiectare in Marea Britanie si o retea mondiala de companii de vanzare, a anuntat Tata Motors intr-un comunicat.
Cele doua marci au fost cumparate de la Ford Motor Co, ce a contribuit cu aproximativ 600 milioane dolari la planurile de pensionare Jaguar si Land Rover, si au fost incheiate acorduri pe termen lung pentru furnizarea de motoare, piese si alte componente. "Jaguar si Land Rover sunt doua marci britanice reprezentative si isi vor pastra identitatea distincta , continuand sa urmeze planurile de afaceri ca si pana acum", a declarat presedintele Ratan Tata in comunicat.
"Recunoastem imbunatatirea semnificativa a performantelor celor doua marci si vrem sa continuam aceasta tendinta si in urmatorii ani", a declarat directorul executiv in exercitiu al Jaguar si Land Rover, David Smith.
Tata Motors a anuntat saptamana trecuta ca va strange capital in valoare de 1,7 miliarde dolari prin intermediul a trei emisiuni de actiuni, pentru a finanta achizitia. Compania este estimata sa inceapa vanzarea modelului Nano, cea mai ieftina masina din lume, al carei pret depaseste cu putin 2.500 dolari, in India spre sfarsitul acestui an.
Tata Motors, principalul producator de autobuze si camioane din India, si cel de-al treilea producator de autoturisme, a incercat sa-si extinda prezenta in pietele mondiale prin aliante si achititii in ultimii ani. Compania a cumparat Daewoo Commercial Vehicles in 2004 si detine o participatie minoritara in cadrul producatorului spaniol de autobuze Hispano Carrocera.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025