Strategie antizgomot in Capitala: taxa de aglomerare si cursuri pentru soferii nervosi
Data publicarii: 11-06-2008 | MediuCursuri pentru ca soferii sa invete sa conduca silentios si sa nu mai franeze brusc si interzicerea zborurilor pe timp de noapte sunt cateva solutii gasite de autoritati pentru reducerea zgomotului din Bucuresti, noteaza Cotidianul. Bombardata de reclamatii privind poluarea sonora, Primaria Capitalei a realizat un plan de actiune pentru a reduce zgomotul din Bucuresti, provocat in proportie de 80 la suta de masini. Documentul, postat recent pe site-ul primariei, face referire la "tramvaie si autobuze mai silentioase", "stil de condus calm", "taxa de aglomerare" si interzicerea zborurilor avioanelor pe timp de noapte.
Acestea sunt solutiile gasite de specialistii Primariei Capitalei pentru a reduce zgomotul din Bucuresti. Planul de actiune privind zgomotul urban este supus dezbaterii publice timp de 10 zile si va intra apoi in discutia comisiilor primariei.
Potrivit documentului, principalele surse de zgomot sunt schimbarea vitezelor din cauza ambuteiajelor, oprirea si pornirea brusca.
Totodata, specialistii din primarie sustin ca stilul de condus al soferilor din Bucuresti este haotic, astfel ca acestia propun sa fie interzise virajele, demarajele si franarile bruste.
In plus, autoritatile locale propun ca soferii sa-si imbunatateasca stilul de condus, primaria oferindu-se sa le organizeze cursuri pentru ca acestia sa invete sa conduca "silentios si lin".
Pe de alta parte, acestia pretind ca au gasit solutii care sa absoarba zgomotul creat de trafic: "Bariere de zgomot fotovoltaice pentru a ecrana drumurile zgomotoase si acoperirea drumurilor cu asfalt fonoabsorbant care reduc zgomotul creat de trafic", se precizeaza in Planul de actiune privind zgomotul urban.
Potrivit statisticilor, cele mai zgomotoase strazi din Bucuresti sunt bulevardele care duc pe autostrazile A1 si A2, dar si Soseaua de centura.
Pe de alta parte, autoritatile locale recunosc ca si starea proasta a drumurilor contribuie la zgomotul provocat de masini.
Documentul antizgomot sustine ca multe companii care fac sapaturi pe strazile Bucurestiului, pentru utilitati sau pentru a instala cabluri de comunicatii, contribuie la cresterea nivelului de zgomot prin lucrari de constructii, prin perturbarea traficului care poate avea ca efect circulatia bara la bara si prin distrugerea si plombarea repetata a carosabilului, care reduc calitatea si performanta acestuia.
Planul antizgomot mai sustine ca soferii care vor sa tranziteze sau sa stationeze in centrul Capitalei ar putea plati o "taxa de aglomerare". Taxa a fost propusa si in MasterPlanul privind descongestionarea traficului din Bucuresti dat publicitatii la inceputul acestui an. "Se ia in calcul cresterea tarifului pentru parcare sau eventualul acces in zona centrala a municipiului Bucuresti la 5 lei pe calatorie", se specifica in MasterPlan.
Totodata, autobuzele ar putea beneficia de suprafete mai netede de deplasare si de culoare unice. "RATB va introduce autobuze silentioase. Crearea de culoare unice va face ca autobuzele sa nu mai fie nevoite sa franeze brusc si sa schimbe vitezele atat de des", se mai arata in plan.
O alta cauza a zgomotului din Bucuresti o reprezinta traficul aerian. "Zborurile de noapte sa fie interzise, iar aviatia ar trebui sa plateasca pentru poluarea fonica", propun specialistii care au elaborat Planul de actiune privind zgomotul din Bucuresti.
Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză