Cum isi aleg romanii banca
Data publicarii: 11-06-2008 | Finante-BanciClientii incep sa ia in calcul si serviciile institutiei bancare. Pana acum se uitau la costul produselor, noteaza Evenimentul Zilei. Pentru greci, de exemplu, acesta este cel de-al treilea criteriu in alegerea unui credit.
Produsele si serviciile oferite de o banca tind sa devina un criteriu important in alegerea unei banci, surclasand usor pretul practicat de institutie la sumele imprumutate, potrivit datelor Piraeus Bank Romania. Acestea arata ca oferirea de produse si servicii bancare personalizate, care raspund nevoilor clientilor este vazuta ca fiind mai importanta de catre persoanele fizice care doresc sa apeleze la serviciile bancare.
Criteriul "dobanzi avantajoase" a iesit pe locul doi la ultimul studiu realizat de Nielsen pentru Piraeus Romania, dar distanta fata de primul loc este nesemnificativa. Coeficientii care stabilesc clasamentul nu au insa valoare statistica, variatiile nesemnificative ale acestora indicand mai degraba tendintele. Anterior, acest factor era pe primul loc in deciziile de creditare luate de clienti.
Grecia: conteaza serviciile
In Grecia, o piata mult mai matura, pretul vine pe locul al treilea, pe primul fiind serviciile oferite de banca, potrivit datelor Piraeus Bank din aceasta tara. "Cei mai importanti factori luati in calcul in alegerea unei banci sunt serviciile oferite clientilor, reputatia si costul", potrivit directorului general al Diviziei internationale a Piraeus Bank, Ilias Milis.
"Costul pare sa fie al treilea factor in alegerea unei banci nu pentru ca este considerat mai putin semnificativ, ci datorita faptului ca, mai mult sau mai putin, este acelasi la cele mai multe organizatii financiare", afirma Milis.
Din acest motiv, costul nu reprezinta un avantaj pe termen lung. Concomitent, grecii sunt mai atenti la costul creditelor comparativ cu randamentele oferite la depozite. Serviciile oferite clientilor devin un factor important pentru greci deoarece abundenta de produse si servicii oferite a eradicat avantajele competitive ale oricarei banci pentru alte caracteristici ale produselor. Acestea sunt judecate dupa rapiditate, atitudinea angajatilor bancii si corectitudine.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut