Cum isi aleg romanii banca
Data publicarii: 11-06-2008 | Finante-BanciClientii incep sa ia in calcul si serviciile institutiei bancare. Pana acum se uitau la costul produselor, noteaza Evenimentul Zilei. Pentru greci, de exemplu, acesta este cel de-al treilea criteriu in alegerea unui credit.
Produsele si serviciile oferite de o banca tind sa devina un criteriu important in alegerea unei banci, surclasand usor pretul practicat de institutie la sumele imprumutate, potrivit datelor Piraeus Bank Romania. Acestea arata ca oferirea de produse si servicii bancare personalizate, care raspund nevoilor clientilor este vazuta ca fiind mai importanta de catre persoanele fizice care doresc sa apeleze la serviciile bancare.
Criteriul "dobanzi avantajoase" a iesit pe locul doi la ultimul studiu realizat de Nielsen pentru Piraeus Romania, dar distanta fata de primul loc este nesemnificativa. Coeficientii care stabilesc clasamentul nu au insa valoare statistica, variatiile nesemnificative ale acestora indicand mai degraba tendintele. Anterior, acest factor era pe primul loc in deciziile de creditare luate de clienti.
Grecia: conteaza serviciile
In Grecia, o piata mult mai matura, pretul vine pe locul al treilea, pe primul fiind serviciile oferite de banca, potrivit datelor Piraeus Bank din aceasta tara. "Cei mai importanti factori luati in calcul in alegerea unei banci sunt serviciile oferite clientilor, reputatia si costul", potrivit directorului general al Diviziei internationale a Piraeus Bank, Ilias Milis.
"Costul pare sa fie al treilea factor in alegerea unei banci nu pentru ca este considerat mai putin semnificativ, ci datorita faptului ca, mai mult sau mai putin, este acelasi la cele mai multe organizatii financiare", afirma Milis.
Din acest motiv, costul nu reprezinta un avantaj pe termen lung. Concomitent, grecii sunt mai atenti la costul creditelor comparativ cu randamentele oferite la depozite. Serviciile oferite clientilor devin un factor important pentru greci deoarece abundenta de produse si servicii oferite a eradicat avantajele competitive ale oricarei banci pentru alte caracteristici ale produselor. Acestea sunt judecate dupa rapiditate, atitudinea angajatilor bancii si corectitudine.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România