VISA PIN Card combate frauda in tranzactiile de la distanta
Data publicarii: 12-06-2008 | Finante-BanciVisa Europe lanseaza programul pilot pentru noul sau 'Visa PIN Card', se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Creat in colaborare cu EMUE Technologies Pty Ltd, Visa PIN Card reprezinta un salt revolutionar, foarte important pentru tehnicile de prevenire a fraudei.
Desi la prima vedere arata ca un card de credit sau debit conventional, acest produs combina cipul cu o tehnologie care genereaza un cod sigur, utilizat o singura data si afisat astfel incat detinatorul cardului sa il poata vedea pe un ecran integrat cu opt cifre alfa-numerice. Sistemul este nu doar extrem de usor de folosit de catre utilizator, dar are si o baterie incorporata, conceputa astfel incat sa reziste timp de cel putin trei ani. Ca urmare, produsul ofera institutiei emitente o solutie complet sigura, pentru o mai buna autentificare a tranzactiilor online, si asigura detinatorilor de card linistea sufleteasca totala pentru a efectua cumparaturi prin telefon sau internet, fara a avea nevoie de un dispozitiv separat.
"Cum comertul electronic continua sa se dezvolte puternic, noi si intreaga industrie a sistemelor de plata trebuie sa gasim modalitati tot mai sofisticate de a combate eforturile infractorilor care, din cauza eficientei sistemelor Chip si PIN la POS, se orienteaza acum spre mediile in care tranzactiile se realizeaza fara prezenta fizica a cardului," a declarat Peter Ayliffe, presedinte si CEO Visa Europe.
"In ultimii ani, Visa Europe a fost un deschizator de drumuri in lupta impotriva acestui tip de pericole, lansand initiative precum CVV2 si Verified by Visa. Cea mai recenta initiativa a noastra - cardul Visa PIN - este cu siguranta o noua solutie foarte puternica. Prin combinarea unui card cu cip standard/clasic cu tehnologia necesara pentru crearea unor coduri cu afisare unica, punem la dispozitia detinatorilor de carduri o experienta cu adevarat prietenoasa si oferim bancilor emitente o metoda fara rival, pentru a asigura integritatea tuturor tipurilor de tranzactii derulate la distanta - tranzactii bancare derulate de la distanta, on line sau telefonic - precum si a tuturor cererilor referitoare la transferuri de fonduri."
Brendan McKeegan, CEO al Emue Technologies, adauga: "Suntem incantati sa lucram in parteneriat cu Visa Europe, pentru a implementa solutia Visa PIN Card in bancile emitente din Europa. Acest produs inovator combina componente standard de autentificare din industria de gen cu tehnologia unica Emue, pentru a oferi o solutie comoda, eficienta din punct de vedere al costurilor si usor de utilizat".
Prin modul in care este utilizat, cardul Visa PIN dovedeste implicit ca detinatorul de drept al cardului este cel care a efectuat tranzactia, acesta fiind singurul care are cardul si trebuie sa cunoasca PIN-ul corespunzator.
Procesul de validare a tranzactiei se deruleaza in 3 pasi:
- Cand efectueaza o tranzactie online sau se conecteaza la un serviciu bancar online, detinatorul cardului activeaza procesul de autentificare, apasand pe butonul cu optiunea corespunzatoare de pe tastatura cardului.
- In momentul cand i se cere PIN-ul, detinatorul de card il tasteaza.
- Un cod unic, afisat o singura data, apare pe afisajul cardului, fiind utilizat de detinatorul de card pentru autentificarea tranzactiei.
Dupa cum conchide Peter Ayliffe: "Cardul Visa PIN este cu adevarat o solutie inovatoare si credem ca va atrage in egala masura detinatorii de card si bancile emitente. Pentru institutiile emitente care participa la programul-pilot, aceasta va fi o ocazie excelenta prin care sa isi demonstreze preocuparea pentru securitate si sa se diferentieze de competitori. Detinatorii de carduri vor aprecia in mod sigur aceasta metoda comoda si simpla, caci vor putea sa isi deruleze cu si mai multa incredere toate tranzactiile online."
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI