Microsoft cauta sprijin contra acordului dintre Google si Yahoo

Data publicarii: 16-06-2008 | Media

Microsoft Corp a cautat vineri sprijin pentru a se opune noului acord de colaborare in domeniul publicitar dintre Google Inc si Yahoo Inc, au declarat pentru Reuters doua surse avizate.

La o zi dupa ce companiile au anuntat un acord ce permite Google sa vanda anunturi publicitare de cautare pe pagina de internet a Yahoo, Microsoft a contactat grupuri de avocatura ce incearca sa influenteze politicile la Washington.

Potrivit unei surse contactate de Microsoft, compania de software a mentionat, intr-un e-mail, ca acordul dintre Google si Yahoo va "limita optiunile companiilor publicitare si va distruge o alternativa competitiva".

Mai exact, Microsoft considera ca afacerea este echivalenta cu un acord de fixare a preturilor, Yahoo si Google stabilind efectiv un pret minim pentru publicitate in cazul cautarii anumitor cuvinte cheie, potrivit unei alte surse familiare cu pozitia Microsoft.

"Efectul va fi o intelegere de genul: 'Nu vom cobori pretul sub un anumit nivel'", a mai precizat sursa.

Microsoft considera, de asemenea, ca acordul va duce la disparitia diviziei de publicitate a Yahoo, eliminand un competitor.

Un purtator de cuvant al Microsoft, Jack Evans, a anuntat joi ca firma de software are obiectii in privinta unui acord intre Yahoo si Google, deoarece acesta ar limita competitia pe  piata publicitatii online.

"Pozitia noastra a fost clara inca din aprilie, ca orice acord dintre cele doua companii va duce la cresterea preturilor pentru publicitate si va aduce peste 90% din piata publicitatii online sub controlul Google", a precizat Evans.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: