Microsoft cauta sprijin contra acordului dintre Google si Yahoo
Data publicarii: 16-06-2008 | MediaMicrosoft Corp a cautat vineri sprijin pentru a se opune noului acord de colaborare in domeniul publicitar dintre Google Inc si Yahoo Inc, au declarat pentru Reuters doua surse avizate.
La o zi dupa ce companiile au anuntat un acord ce permite Google sa vanda anunturi publicitare de cautare pe pagina de internet a Yahoo, Microsoft a contactat grupuri de avocatura ce incearca sa influenteze politicile la Washington.
Potrivit unei surse contactate de Microsoft, compania de software a mentionat, intr-un e-mail, ca acordul dintre Google si Yahoo va "limita optiunile companiilor publicitare si va distruge o alternativa competitiva".
Mai exact, Microsoft considera ca afacerea este echivalenta cu un acord de fixare a preturilor, Yahoo si Google stabilind efectiv un pret minim pentru publicitate in cazul cautarii anumitor cuvinte cheie, potrivit unei alte surse familiare cu pozitia Microsoft.
"Efectul va fi o intelegere de genul: 'Nu vom cobori pretul sub un anumit nivel'", a mai precizat sursa.
Microsoft considera, de asemenea, ca acordul va duce la disparitia diviziei de publicitate a Yahoo, eliminand un competitor.
Un purtator de cuvant al Microsoft, Jack Evans, a anuntat joi ca firma de software are obiectii in privinta unui acord intre Yahoo si Google, deoarece acesta ar limita competitia pe piata publicitatii online.
"Pozitia noastra a fost clara inca din aprilie, ca orice acord dintre cele doua companii va duce la cresterea preturilor pentru publicitate si va aduce peste 90% din piata publicitatii online sub controlul Google", a precizat Evans.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut