Microsoft cauta sprijin contra acordului dintre Google si Yahoo
Data publicarii: 16-06-2008 | MediaMicrosoft Corp a cautat vineri sprijin pentru a se opune noului acord de colaborare in domeniul publicitar dintre Google Inc si Yahoo Inc, au declarat pentru Reuters doua surse avizate.
La o zi dupa ce companiile au anuntat un acord ce permite Google sa vanda anunturi publicitare de cautare pe pagina de internet a Yahoo, Microsoft a contactat grupuri de avocatura ce incearca sa influenteze politicile la Washington.
Potrivit unei surse contactate de Microsoft, compania de software a mentionat, intr-un e-mail, ca acordul dintre Google si Yahoo va "limita optiunile companiilor publicitare si va distruge o alternativa competitiva".
Mai exact, Microsoft considera ca afacerea este echivalenta cu un acord de fixare a preturilor, Yahoo si Google stabilind efectiv un pret minim pentru publicitate in cazul cautarii anumitor cuvinte cheie, potrivit unei alte surse familiare cu pozitia Microsoft.
"Efectul va fi o intelegere de genul: 'Nu vom cobori pretul sub un anumit nivel'", a mai precizat sursa.
Microsoft considera, de asemenea, ca acordul va duce la disparitia diviziei de publicitate a Yahoo, eliminand un competitor.
Un purtator de cuvant al Microsoft, Jack Evans, a anuntat joi ca firma de software are obiectii in privinta unui acord intre Yahoo si Google, deoarece acesta ar limita competitia pe piata publicitatii online.
"Pozitia noastra a fost clara inca din aprilie, ca orice acord dintre cele doua companii va duce la cresterea preturilor pentru publicitate si va aduce peste 90% din piata publicitatii online sub controlul Google", a precizat Evans.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor