Cele mai cautate meserii
Data publicarii: 16-06-2008 | HR/CariereSpecialist PR, copywriter si consultant audit sunt cele mai dorite, noteaza Evenimentul Zilei. Tu ce preferi? O slujba cu un salariu foarte mare, dar cu o munca nu tocmai placuta si fara sanse de avansare, sau un job cu o leafa decenta si la care sa te duci zilnic cu drag?
Specialistii in recrutare spun ca, in opinia lor, in topul celor mai preferate slujbe de catre angajatii romani, anul acesta, se afla posturile de specialist in relatii publice (PR), consultant in resurse umane, copywriter si consultant audit si taxe.
PR. Salariul lunar pentru un astfel de loc de munca este de minimum 350 de euro si poate depasi cu usurinta chiar si 2.000 de euro. Daca vrei sa lucrezi ca PR, ar fi ideal sa ai studii superioare in comunicare, relatii publice sau jurnalism. Este esential sa vorbesti engleza si sa ai cunostinte de Microsoft Office. De asemenea, un PR trebuie sa fie o persoana care stie sa se organizeze foarte bine si care are abilitati de coordonare. "Daca vrei sa devii PR, prima regula este sa stii sa scrii foarte bine", spune Dragos Dehelean, directorul general al Selenis, agentie de consultanta in comunicare.
Specialist in resurse umane. Pentru un astfel de post trebuie sa vorbesti extrem de bine engleza, sa ai cunostinte de operare PC (Word, Excel, Outlook), sa fii dinamic, sa stii cand, cum si cu cine sa vorbesti. Daca vei reusi sa obtii un astfel de job, te vei ocupa de recrutarea si de selectia candidatilor, de urmarirea pietei locurilor de munca, de monitorizarea CV-urilor primite si de introducerea lor intr-o baza de date. "Un consultant HR care are trei ani de experienta castiga intre 1.500 si 2.000 de euro pe luna", spune Eduard Ezeanu, consilier in cariera al CareerExperts.
Copywriter. Este vorba despre persoana care se ocupa de crearea mesajelor de publicitate. Din acest job ai posibilitatea sa avansezi director de creatie. "Trebuie sa comunici foarte bine, sa-ti placa sa lucrezi in echipa si mai ales sa fii creativ", enumera Eduard Ezeanu calitatile pe care trebuie sa le ai pentru a fi un bun copywriter. Leafa lunara oscileaza intre 300 si 1.800 de euro, in functie de experienta.
Consultant audit si taxe. Pentru un astfel de job se pot castiga 400 de euro pe luna, dar si 2.000 de euro. "Sunt necesare cunostintele in domeniul economic, interesul pentru business si capacitatea de a lucra cu termene scurte", spune Ana Giurca, consultant al Catalyst Recruitment Solutions.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online